شرکت های کوچک؛ شریک فولکس واگن در ایران

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ | 3 نظر

شرکت های کوچک؛ شریک فولکس واگن در ایران

گروه خودرو: تا پیش از توافق هسته‌ای ایران و غرب شرکت فولکس واگن در گزینه اول مشارکت با برخی از خودروسازان کشورمان قرار داشت، این در شرایطی است که رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت، به‌نوعی مشارکت یاد شده را به تعویق انداخت. حال با توجه به لغو تحریم‌ها و مذاکرات فشرده برخی از خودروسازان معتبر جهانی با مسوولان خودرویی کشورمان، فولکس واگن نیز قصد حضوری متفاوت در ایران را دارد. متفاوت از این لحاظ که این شرکت آلمانی قصد همکاری با دو خودروساز بزرگ کشورمان را ندارد و بیشتر تمایل به مشارکت با بخش خصوصی دارد. در این زمینه با امید یراقی رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان به گفت‌و‌گو نشستیم.

آقای یراقی حضور شرکت‌های خودروساز آلمانی در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هیات‌رئیسه فولکس واگن حدود دو هفته پیش ایران بودند و به احتمال زیاد در مدت دو ماه آینده شریک خود را انتخاب می‌کنند. تا آنجایی که من اطلاع دارم شرکت بنز هم یک قرارداد با ایران خودرو برای تولید ماشین‌های سنگین امضا کرده است و گویا تولید آن نیز بعد از یک سال آغاز خواهد شد. برنامه‌های شرکت‌های آلمانی به این شکل است که سال اول به‌صورت تجاری خواهد بود و تنها فروش محصول خواهند داشت. پس از آن خط مونتاژ راه‌اندازی می‌شود که البته زمان بر خواهد بود. بزرگ‌ترین شرکت خودرویی آلمانی، گروه فولکس واگن است که 9 برند خودرو در زیرمجموعه این شرکت قرار دارد. هیات مدیره این شرکت هفته گذشته به ایران سفر کرده بود و با آقای نعمت‌زاده و شرکای آینده خود دیدار کردند.

آیا مشخص شده است که شرکای فولکس واگن در ایران کدام شرکت خواهند بود؟

بله مشخص شده است، اما نمی‌توانم تا زمان قطعیت قرارداد اظهارنظری در این مورد کنم.

آیا دو شرکت بزرگ خودروساز کشور نیز در لیست همکاری فولکس واگن قرار دارند؟

شرکت‌های بخش خصوصی ایران اولویت‌های فولکس واگن است. برای مثال برخی از وارد‌کنندگان نیز در لیست مذاکرات فولکس واگن برای مونتاژ قرار دارند.


3 دیدگاه

  1. مرتضی | اسفند 16, 1394 | لینک نظر

    چه ماشین ماهی هستش این فولکس
    امیدوارم به سایپا و ایرانخودرو نده مونتاژ بشه،
    اگرچه ارزونترین مدلش هم بالای ۹۰ میلیون قیمت میخوره
    و اینکه اون دسته از ایرانی هایی که به بهشت میرن در آخرت خدا بجای میوه و قصر و حوری
    بهشون ماشین های خوب درجه ۱ با قیمت کم و تعرفه صفر میده

  2. محمد رضا | اسفند 15, 1394 | لینک نظر

    من احتمال میدم فولکس دوباره با بم خودرو ( زیر مجموعه کرمان موتور ) قرار داد ببنده.خدا کنه با هر شرکتی که قرار داد میبنده با سایپا قرار داد نبنده.دیگه در نظر داشته باشین سایپا وقتی سراتو نسل قدیم بی آپشن رو 90 میلیون به مردم میندازه اگه فولکس گلف یا تیگوان تولید کنه اندازه سانتافه 2016 فول قیمت میخوره!!!!

    • در پاسخ به: محمد رضا

      سعید | اسفند 15, 1394 | لینک نظر

      دقییییییقا
      هر چی این شرکت های معتبر جدید برن با خصوصی ها همکاری کنن برا ما مردم بهتره
      علت اینکه سایپا برای به دست گرفتن اختیار کامل خط تولید رنو کوئید داره خودشو به آب و آتیش میزنه فقط و فقط برا اینه که قیمتی روی این ماشین بذاره که محصولات خودش به خطر نیوفته یعنی هم از توربه میخواد بخوره هم از آخور
      اونوقت رییس سایپا میاد تو گفتگوی خبری میگه ما تو سگمنت قیمتیمون کیفیتمون درجه یکه و رقیب نداریم!!!!!
      آره جون خودت…