سخت گیری بیشتر در واردات خودرو سال 95

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | 4 نظر

سخت گیری بیشتر در واردات خودرو سال 95
معاون سازمان ملی استاندارد خبر داد

خبرگزاری میزان- ممدوحی با اشاره به افزایش استانداردهای خودرو برای سال 95 گفت: سعی ما بر این است که در واردات خودرو سخت گیرانه تر عمل کنیم تا خودرو با ایمنی و کیفیت بالاتر به کشور وارد شود.

وی افزود: در کشور 55 استاندارد برای تولید خودرو باید رعایت شود که واردات نیز تابع این استانداردها است اما به طور کلی در خودرو های وارداتی محدودیتی نداریم و می توانیم استاندارد های بیشتری را اعمال کنیم.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به افزایش 30 استاندارد برای خودرو در سال آینده گفت:این 30استاندارد در داخل استاندارد مادری تعریف می شود که استاندارد کل خودرو را شامل می شود و مطابق با استاندراد های روزاروپا خواهد بود و تعداد آن به بیشتر از 82 استاندارد خواهد رسید.
ممدوحی تصریح کرد:سعی ما بر این است که در واردات خودرو سخت گیرانه تر عمل کنیم تا خودرو با ایمنی و کیفیت بالاتر به کشور وارد شود.
وی با اشاره به استاندارد واردات کالاهای مصرفی گفت:در این نوع کالاها در قوانین ما استانداردهای ملی ما پایه است و محدودیتی در واردات کالا با استانداردهای بالاتر وجود ندارد اما در واردات کالاهای مصرفی باید حداقل استانداردهای ملی رعایت شود.
ممدوحی به این نکته نیز اشاره کرد که اگرجایی حس شود که استاندارد ملی ما در واردات باید ارتقا پیدا کند به سمت استاندارد های بالاتر حرکت می کنیم و استاندرادهای ملی خود را ارتقا می دهیم.
وی ادامه داد:در سال آینده باید دراستانداردهای کالای تولید داخلی نیز تجدید نظر شود چرا که منابع آن مربوط به سال های قبل بوده و الان ارتقا یافته و در دستور کار معاونت تدوین است که در حال تجدید نظر است و نتایج آن در سال آینده اعلام می شود.

محمدرضا ممدوحی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به برنامه های این سازمان در سال 95 گفت:یکی از اولویت های ما در سال آینده سختگیری بیشتر در واردات خودرو است.


4 دیدگاه

  1. کوروش | اسفند 26, 1394 | لینک نظر

    خوب ممدوحی هم میخواد بگه ما کار میکنیم دیگه

  2. ali | اسفند 26, 1394 | لینک نظر

    اخه….ها…سختگیری میکنین که از خودرو داخلی حمایت کنین؟؟! وقتی خودرو داخلی مفت نمیارزه چه حمایتی….این میشه خمون انحصار…..مام دوست داریم خودرو داخلی بخریم جنس ایرانی بخریم….ولی با کیفیت و قیمت درست….وگرنه همون چینی بهتره!!

  3. رسول | اسفند 25, 1394 | لینک نظر

    اگر ملاحظات سیاسی و زد وبندهای مربوط به ان کنار گذاشته شود انوقت جان انسانها معنا پیدا کرده وبه فکر تولید ماشینهای استاندارد جهانی خواهند افتاد

  4. هامون | اسفند 25, 1394 | لینک نظر

    گذاشتن استاندارد بر روي برندها …………..!!!!!!!!!!!!!! تا اونجائيكه من ميدونم تمامي خودروهاي وارداتي برندهاي مطرح دنيا هستند (به غير از چينيهاي افتضاح و مونتاژي)اونوقت حضرات آقايون چه استانداردي ميخوان روش بذارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه بلد بودن استاندارد بزارن رو ماشينا خودشون ميذاشتن كه هر سال اين همه آدمو به كشتن نده ….واا…