برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک + گالری تصاویر

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | 100 نظر

برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک + گالری تصاویر

برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک، نبرد شرقی تازه نفس با غربی کهنسال

برلیانس H330 اتوماتیک ، خودرویی با زیبایی و طراحی قابل قبول ظاهری، شرایط مجهول ایمنی، عملکرد خوب ترمز مدل اتوماتیک (در حد پژو 206) ، تجهیزات رفاهی فراوان (در نسخه اتوماتیک) و قیمت رقابتی که در چند ماه اخیر سهم قابل توجهی را در بازار از آن خود کرده، در این تست رو در روی پژو 206 قرار گرفته است.

از سوی دیگر پژو 206 اتوماتیک یکی از خودروهای محبوب بازار بوده که در سالهای تحریم، به بازار عرضه نمی شد و همین عامل موجب شده بود تا قیمتش به صورت وحشتناکی افزایش پیدا کند. 206 های اتوماتیک در آن سالها ارزان ترین و محبوب ترین خودروهای اتوماتیک بازار بودند و به همین واسطه یکه تازی آنها اجازه افزایش قیمت تا هر سطحی را به فروشندگان می داد. اما با عرضه خودروهای اتوماتیک و تازه نفس چینی، عرصه بر این فرانسوی های سالخورده تنگ شد.

پارس خودرو و سایپا که در پاییز 93 برنامه عرضه چند خودرو چینی شامل دو مدل چانگان و سه مدل برلیانس را در کنار زوتی (سایپا S300) را چیده بودند، حالا با شکست مدل های برلیانس V5، برلیانس H230 و سایپا S300، تنها به موفقیت برلیانس های سری اچ 300 دلخوشند که در بازار نه چندان رقابتی 40 – 50 میلیونی، خودرویی متفاوت محسوب می شود.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (25)

هرچند اخیرا برنامه مونتاژ مدل کراس اوور چانگان با نام CS35 نیز توسط سایپا اعلام شده است اما به نظر می رسد که از جمع آن 6 خودرو، برلیانس H330 تنها مدلی بود که توانست دل مشتریان ایرانی را بدست آورد.

به هرحال برلیانس از مشکلات کیفی متعدد 206 یا طراحی زشت ساندرو مبراست و با موتور نسبتا توانمند 103 اسب بخاری و گیربکس بسیار هماهنگ اتوماتیک ظاهرا ژاپنی عرضه می شود.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (24)

برلیانس و همکاری با بی ام و

بنابراین جذابیت یک خودرو اتوماتیک با موتور هماهنگ و کیفیت قابل قبول به خصوص با وجود آپشن های رفاهی فراوان و طراحی ظاهری مطلوب برای مشتریان ایرانی آنقدر هست که حتی بدون استفاده از نام BMW به عنوان همکار برلیانس نیز بتوان فروش خوبی را برای این مدل متصور شد.

هرچند در واقعیت ، برلیانس H330 اتوماتیک یک سدان کاملا چینی (بدون استفاده از پلت فرم مشترک با بی ام و) با شاسی قدیمی، سیستم تعلیق ساده، اتاق نسبتا کوچک (کمی بزرگتر از 206 و کوچکتر از سمند و دنا) و شرایط ایمنی نا مطمئن به حساب می آید که از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش هم شرایط مطلوبی ندارد، اما به قول معروف، در بیابان لنگه کفش هم نعمت است.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (26)

بنابراین در شرایطی که پژو 206 صندوق دار اتوماتیک تولید نمی شود، دنا به عنوان لوکس ترین خودرو ایران از آپشن های چون سانروف یا گیربکس اتوماتیک بی بهره است و طراحی ال 90 و ساندرو برای بسیاری افراد غیر جذاب به نظر می رسد، برلیانس می تواند در میدان رقابت یکه تازی کند. البته خودروهای ارزان قیمت دیگری همچون جیلی GC6، ام وی ام 550 و جک J4 نیز در این بازه قیمتی حضور دارند، هر چند که با توجه به قیمت های سال 97، دیگر نمی توان آن ها را ارزان نامید!

هرچند در ماه های آینده احتمال عرضه محصول جدید دانگ فنگ اس 30 در همین بازه قیمتی وجود دارد و ممکن است دوران طلایی برلیانس دیری نپاید، اما به هرحال باید اعتراف کرد که در شرایط فعلی بازار، خودروسازان چینی حتی با چنین محصولات درجه دویی می توانند گوی رقابت را از رقبای قدیمی و ظاهرا ایرانی خود بربایند.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (15)

از نتایج این تستمی توان به موارد زیر اشاره کرد.

1 – برلیانس H330 اتوماتیک علیرغم هماهنگی مناسب موتور و گیربکس در شتاب گیری از پژو 206 اتوماتیک شکست می خورد و اختلاف این دو خودرو در 0 تا 100 به حدود 1.5 ثانیه می رسد.

گیربکس برلیانس اتوماتیک همانطور که پیشتر گفته شد برتری کاملا محسوسی نسبت به گیربکس AL4 پژو 206 دارد و دنده ها را نرم، سریع و بدون لگد زدن تعویض می کند.

2- مدل اتوماتیک برلیانس که برخلاف مدل دنده ای با ترمز های چهار چرخ دیسک عرضه می شود، به خوبی 206 در تست ترمز ظاهر می شود.

3 – از نظر هندلینگ و فنربندی برتری با 206 است اما برلیانس به لطف تایرهای فاق بلند خود کمتر از 206 زبری اسفالت و ترک های ریز را به سرنشینان منتقل می کند، اما درست به اندازه 206 در جذب ضربات سنگین و دست اندازهای بزرگ ناتوان است.

همچنین 206 کاراکتر اسپرت تری دارد و به اندازه برلیانس دچار حرکات بادی رول بدنه نمی شود.

4 – از نظر فضای اتاق و فضای صندوق عقب، برلیانس برتری اندکی نسبت به 206 دارد و همچنین صندلی ها نیز راحت تر به نظر می رسند.

5 – نفوذ صدای پیشرانه به کابین برلیانس بیش از 206 است، اما صدای وارد شده به کابین ماهیتی اسپرت داشته و آزار دهنده نیست.

6- مشکل تامین قطعات یدکی برای برلیانس دیر یا زود حل و فصل می شود اما به هرحال پژو 206 یا ال 90 اتوماتیک از پشتیبانی خدماتی بسیار بهتری برخوردارند.

7 – دانگ فنگ S30 و اچ 30 چه از نظر ایمنی و چه از نظر مشخصات فنی و عملکردی یا حتی طراحی ظاهری، برتری محسوسی نسبت به برلیانس اچ 330 یا پژو 206 ندارد، بنابراین اگر به دنبال خرید خودرویی در این کلاس هستید، منتظر ماندن برای ورود این خودرو نیز چندان توجیهی ندارد.

8- با توجه به شرایط فروش و استقبال خریداران، افت قیمت برلیانس اچ 330 در بازار به نسبت زیاد است اما بازهم بازار دست دوم این مدل به مراتب از برخی خودروهای چینی دیگر بهتر به نظر می رسد.

9 – اگر 206 گیربکس بهتری داشت و از مشکلات کیفی مدل های ایرانیزه شده نیز مبرا بود، علیرغم سن و سال زیاد به خوبی می توانسبت در برابر هجمه خودروهای چینی مقاومت کند اما 206 های فعلی چنین توانی ندارند.

10 – مقایسه مدل دنده دستی برلیانس با پژو 206 دستی و ساندرو دستی، مجالی دیگر را می طلبد، اما با توجه به کم اپشن بودن مدل دستی و ترمز های کاسه ای محور عقب، می توان نتیجه گرفت که انتخاب ساندرو با کیفیت و زشت در این شرایط منطقی تر از خرید 206 بی کیفیت و برلیانس پاکسازی شده از امکانات خواهد بود، به خصوص آنکه برلیانس از نظر شتاب و کشش و مشخصات دینامیکی نیز نمی تواند بر 206 های تیپ 5 یا ساندرو برتری محسوسی داشته باشد.

11 – ایران خودرو برای سال آینده مدل کامل شده تری از دنا را با گیربکس اتوماتیک و قیمت حدودی 50 میلیون (شاید مجهز به موتور توربو) روانه بازار خواهد کرد و عرضه این محصول ممکن است به تغییر شرایط بازار در این رده بیانجامد.

12 – پارس خودرو متاسفانه تقریبا تمامی امکانات رفاهی و ایمنی شاخص برلیانس را تنها بر روی نسخه اتوماتیک عرضه می کند و اگر فردی خواهان خرید مدل دستی باشد حتی از داشتن ترمز چهار چرخ دیسک نیز باز می ماند، چنین راهکاری غیر منطقی و عجیب است و باید امیدوار بود که پارس خودرو این رویه را باز بینی کند.

13 – لیفان X50 به عنوان یک کراس اوور کوچک نیز از نظر قیمتی می تواند رقیب برلیانس H330 اتوماتیک تلقی شود، اما از نظر بدنه کلاس این دو خودرو متفاوت است. ضمنا در شرایط فعلی خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برای لیفان ایکس 50 به مراتب بهتر از برلیانس است اما برای استفاده خانوادگی، برلیانس به خصوص از نظر فضای اتاق و حجم مفید صندوق عقب، مشخصات بهتری را ارائه می دهد.

14 – اگر به انتخاب یک سدان خانوادگی اتوماتیک در شرایط فعلی بازار مصر هستید، می توانید به نمونه های دست دوم جک J5 اتوماتیک در بازه قیمتی 40 الی 50 میلیون تومان نیز فکر کنید. خودرویی که علیرغم برخی مشکلات نظیر مصرف سوخت زیاد و نیاز به برنامه ریزی گیربکس، یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار محسوب می شود و ضمن برخورداری از 4 ستاره ایمنی سی ان کپ، یک کلاس بزرگتر از برلیانس H330 و پژو 206 محسوب شده و فضای بیشتری را ارائه می دهد.


100 دیدگاه

  1. با سلام وخسته نباشید چون از شرکت سایپا دید مثبت دارم انشاالله ثبت نام خودرو H330اتوماتیک شاسی بلند هم خوب باشه چرا که هیچ وقت از شرکت سایپا خاطره بدی نداشته ام با تشکر

  2. حامد | شهریور 15, 1396 | لینک نظر

    با تشکر از آقای خالدی برای تهیه مطلب. چون من یه V9 مدل 90 تازه گرفتم مطلب الان خوندم. واقعاً رانندگی باهاش لذت بخش هست و نرم و پرشتاب. همچنین گیبرکس باهوشی داره که خودش را با شرایط جاده و رفتار راننده در فرشدن پدال گاز تطبیق میده. برلیانس سوار نشدم و نمیدونم چه جوریه ولی پشت جیلی اتوماتیک نشستم که خیلی دلچسب نبود.

  3. پوری | خرداد 30, 1396 | لینک نظر

    از همه جالبتر اینه که یه عمر تمام مردم ایران فحش دادن به جنس چینی و تمام حواس و تمرکزشون به این بوده که هرچی میخرن چینی بهشون ننداخته باشن از گوشی گرفته تا شیر توالت…. حالا همون آدما دارن ماشینیو که میدونن اضل چینه میخرن و سوار میشن. خلایق هر چه لایق… فقط عجیبه برام که به همه جنسی از پیچ تا کامپیتور و شونه سر هرچی میخواستن بگن خوب نیست میگفتن چینی کردن تو پاچت حالا خودمون با دست خودمون پول میدیم واسه تولید چینی… عاشقتم ایرانی

    • در پاسخ به: پوری

      Shaahin E | خرداد 31, 1396 | لینک نظر

      شما کلا اعتقادی به پیشرفت نداری . البته ما ایرانی های بینوا کلا در کشور خودمون به درجا زدن عادت کردیم اینقدر که پیکان و پراید پژو رو از بچگی در یک مدل میبینیم البته افت کیفیت هم بماند

  4. مهدی | فروردین 22, 1396 | لینک نظر

    سلام خدمت دوستان عزیز.نظرات همه خوب و مفید بود,فقط چند نکته,اول اینکه چرا ما ایرانیها قبل از خرید هر ماشین نگران خرابی و قطعات و نمایندگی هستیم اونم ماشین صفر,درنظرات ۲۰۶ سواران مشخص ترس از خرابی هست ,۲۰۶ خوب ولی برای انتهای دهه نوده,ولی اگرآپشنهاش اضافه بشه و آپشنهای برلیانس رو بگیره میتونه سر باشه چه ظاهری چه فنی,ولی خب هزبنش ممکنه تا ۵۵ یا ۶۰ تومن بشه که ما ایرانیا حال نمیکنبم این پولم برا ۲۰۶ بدبم,چون, طبیعتا ظاهر ۲۰۶ دموده و تکراری شده یعنی فرقی در ۲۰۶ سال ۸۳ تا ۹۶ نیست!!!خب تو ذوق میزنن دیگه,یه دی لایت برا جدیداش نذاشتن آدم بگه صفر خریده,باید برچسباش باشه همه بفهم ۳۸ پول ماشین دادی, بابا موتور سیکلت آپاچی هم نیو فیس داره, ماشین چینی هم مشکل نداره مشکل تولید کننده داخلیه که بدترین قطعات رو با زد و بند به اسم درجه یک وارد میکنه بعد سر هم میکنه میشه برلیان,که این ایرادات بعد تحویل صفرش به وجود میاد, شما جک اس ۵ کرمان موتورو با جک سفارش عرب مقایسه کن ,کرمان موتوریش کیفیت. رنگ نداره ,سینی نداره,از لحاظ موتوری ایراد داره,توبو شارژش آشغاله,خب این ایرادات برا چین نیست که برا کرمان موتوره,بباین واقع بین باشیم,با هم دعوا نکنین,اگر ایران مازاراتی هم تولید کنه شخص خریدار باید خوش شانس باشه که یه مازاراتی بی ایراد تولید داخل بخره,چون بر چسب نظارت که پایینش شماره تلفن صدای مشتری درج شده فقط برچسبه و هیچ کاری در قبال این مسعولیت انجام نمیشه ,با تشکر از همه با مراما

  5. امیر | فروردین 16, 1396 | لینک نظر

    بعد از مدتها کلنجار رفتن بالاخره تصمیم گرفتم یه برلیانس H320 اتومات ثبت نام کنم .
    می خوام به اون دوستانی که تصمیم به خرید دارن بگم گول این تبلیغات منفی رو نخورید .
    من ، هم سمند داشتم هم ۴۰۵ و هم ال۹۰ هیچ کدوم اینا به پای برلیانس نمیرسن . به اون افرادی هم که از این خودرو بد میگن پیشنهاد می کنم برای یه بار هم که شده اول این ماشینو تست کنن بعد نظرشونو بدن .

    مطمئن باشید هیچ کدوم از امثال این ماشینها به خوبی برلیانس نمیتونن باشن .
    تا امتحان نکنی تفاوت ها رو نمی تونی درک کنی .

    • در پاسخ به: امیر

      Saye | فروردین 25, 1396 | لینک نظر

      شنیدم توسربالایی کم میاره…واقعیته؟

  6. sunmartin | بهمن 17, 1395 | لینک نظر

    متاسفانه محصولات کشور تماما از برند های چینی شده اند حال اینکه ایران بزدگترین واردکننده خودروهای چینی است کشور چین در سال 91 با قرار دادی که با دولت وقت ایران بست به پول زیهدی دست پیدا کرد این قرار دلد چنین بود که وجه حامل های انرژی قروخته شده به چین بعنوان پشتوانه ال سی در چین بلوکه میشود تا محصولات چینی از قبیل خودرو و سایر کالاهای چینی به ایران صادر شود این قرار داد که بسیلری از پول ها و درآمد ایران را در چین مسدود کرد اکنون باعث سردرگمی و نیز مشکلات مالی و حقوقی شده چین فقط به منافع خود بصورت یکطرفه نگاه میکند در طی این مدت بسیار از قبل مشتریان ایرانی سود نصیب خود و شرکت های خودروسازی این گشور کرده است
    خوددوهای چینی بهیچ وجه استاندارد نیستند و حتی با خودروهای بسیار معمولی ژاپنی کره ای و حتی اروپای شرقی نمیتوان آنها را مقایسه کرد چون عنصر اصلی بعنی کیفیت حلقه مفقوده این خودروهاست

    • در پاسخ به: sunmartin

      Pony car | بهمن 17, 1395 | لینک نظر

      جالب كه تو خود چيني ها سطح پايين ترينشون نسيب ما ميشه

  7. وحید | مهر 26, 1395 | لینک نظر

    بررسی،نقد یا قضاوت؟؟

    با سلام .این پیج ها شده یه جایی واسه ابراز انواع و اقسام حرفا و نظرات و حتی توهین ها !!! بحث ماشین برلیانس ه .به هر حال من بعد از کلی تحقیق و بررسی یک برلیانسh330 اتوماتیک خریدم.و باید بگم در نسبت به پولی که پرداخت کردم ،امکانات و کیفیت این ماشین بسیار خوب و حتی یه جاهایی عالیه.ترم،روان،فرمان برقی،تهویه اتوماتیک،سان روف دو حالته برقی،کی لس ،گیربکس ساخت کره.موتور بی صدا و کم مصرف.سواری خوب و پایداری خوب.ترمز قابل اعتماد. استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه و. خیلی چیزا ی دیگه که باید سوار بشین تا بدونین به هر حال من بعد از خرید دو سمند ل ایکس و سورن صفر کیلومتر.که همون هفته اول .گیربکس ناله میکرد و دیسک کلاچ بطور وحشتناک میلرزوند و همین ده روز پیش هم ماشین 405 یکی از همکارام آتیش گرفت خود به خود.تصمیم گرفتم دیگه ماشین ایرونی نگیرم.چون تاحالا ندیدم یه ماشین چینی خودش آتیش بگیره.این برلیانس هم فعلا همه چیزش چینیه. لطفا اگه کسی خواست نقدی به حرفام داشته باشه در مورد خوب و یا بد بودن برلیانس ،لااقل سوار این ماشین شده باشه. ممنون از سایت خوبتون.