اخباراخبار داخلیاسلایدر

شاخص ترین خودروهای بازار وارداتی

امروزه در بسیاری از رقابت‌های تجاری و خصوصا عرصه خودروسازی، استفاده از پسوند «تر» برای بیان مشخصات و ویژگی یک محصول، کمی دشوار و البته همراه با ریسک است زیرا فقط زمانی می‌توان این پسوند را به کار گرفت که فاکتور مورد نظر، در دیگر محصولات مشابه نیز به طور همه‌جانبه و با یک معیار معتبر و دقیق اندازه‌گیری شده باشد.

به نقل از عصر خودرو،  به عنوان مثال، وقتی می‌گوییم یک خودرو، سریع‌ترین مدل موجود در دنیاست، باید این نکات را هم در نظر بگیریم که ممکن است یک مدل تولید محدود، شتاب یا حداکثر سرعت بیشتری نسبت به آن داشته باشد و یا اینکه سرعت برخی از خودروها به طور الکترونیکی توسط کمپانی محدود شده است و شاید در غیر این‌صورت، سرعت بالاتری را نسبت به نمونه مورد نظر ما به نمایش بگذارند. بنابراین وقتی صحبت از «ترین»‌ها می‌شود، بهتر است محدوده و شرایط مقایسه نیز مشخص باشد و به همین خاطر در این مطلب، ترین‌های بازار خودروهای وارداتی را از میان مدل‌هایی انتخاب کرده‌ایم که در حال حاضر شرایط و امکان ورود به کشور را دارا هستند و نمونه صفرکیلومتر آنها نیز به‌راحتی در بازار یافت می‌شود. به عبارتی دیگر، شما در ادامه مطلب با سریع‌ترین، قوی‌ترین، کم‌مصرف‌ترین، جادارترین، کوچک‌ترین، نرم‌ترین و البته مجهزترین اتومبیل‌های وارداتی با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی آشنا خواهید شد.

سریع‌ترین خودرو وارداتی‌:

در اینجا منظور ما از سـریع‌تــرین، خودرویی است که بهترین شتاب‌گیری را به نمایش بگذارد و برای این انتخاب، شتاب اولیه هر خودرو در حالت استاندارد را در نظر می‌گیریم. با این تفاسیر و در میان مدل‌هایی با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی، ب‌ام‌و Z4 28i با شتاب اولیه 5.5 ثانیه به عنوان سریع‌ترین مدل انتخاب می‌شود و بعد از آن هم، ب‌ام‌و 328i سدان با شتاب اولیه 5.9 ثانیه در رتبه دوم قرار می‌گیرد. البته در این میان، آلفارومئو 4C با شتاب اولیه 4.5 ثانیه نیز وجود دارد، اما فقط تعداد انگشت‌شماری از آن به کشور وارد شده است که به همین خاطر در مقایسه ما، حضور ندارد. لازم به ذکر است که در گروه خودروهای وارداتی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، پورشه پانامرا توربو با شتاب اولیه 4.2 ثانیه (4.0 در حالت لانچ کنترل)، همچنان به عنوان سریع‌ترین خودرو وارداتی موجود در بازار شناخته می‌شود.

جریمه پورشه با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت

قوی‌ترین خودرو موجود در بازار داخلی‌:

یقینا ولوو XC90 با قدرت 320 اسب بخار به عنوان قوی‌ترین خودرو (با پیشرانه زیر 2500سی‌سی) در بازار داخلی شناخته می‌شود که البته فعلا شاهد تردد آن در خیابان‌ها نیستیم.
بنابراین با فاکتور گرفتن از XC90، می‌توان ب‌ام‌و‌های مجهز به پیشرانه 2 لیتری و توربوشارژ 245 اسب بخاری که با کد 28i شناخته می‌شوند را به عنوان قوی‌ترین مدل‌های موجود در این بازه معرفی کنیم.

ولوو تست تصادف

کم‌مصرف‌ترین خودرو وارداتی‌:

با در نظر گفتن میانگین مصرف سوخت خودروهای وارداتی می‌توان گفت که میتسوبیشی میراژ با مصرف ترکیبی 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر به عنوان کم‌مصرف‌ترین اتومبیل موجود در بازار داخلی شناخته می‌شود و بعد از آن، کیا پیکانتو با میانگین 5.3 لیتر در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

میتسوبیشی میراژ

جادارترین اتومبیلی که در حال حاضر وارد می‌شود:

اگر فضای سرنشینان و همچنین محفظه بار اتومبیل‌ها را به عنوان ملاک جادار بودن آنها در نظر بگیریم، در حال حاضر، 3 شاسی‌بلند کلاس متوسط یعنی هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و همچنین میتسوبیشی اوتلندر با دارار بودن 3ردیف صندلی و قابلیت حمل 7 سرنشین، به عنوان جادارترین خودروهای وارداتی شناخته می‌شوند که علاوه بر فضای پا و سر مناسب برای سرنشینان جلو و عقب، حجم مناسب و قابل توجهی را نیز در محفظه بار خود به نمایش می‌گذارند.

میتسوبیشی اوت لندر-6

نرم‌ترین سواری در میان اتومبیل‌های وارداتی‌:

یقینا منظور از نرم‌بودن سواری یک خودرو، تنها عملکرد بسیار نرم سیستم تعلیق و فنربندی آن نیست زیرا گاهی اوقات، نرم بودن بیش از حد نیز موجب تکان‌های آزار‌دهنده و همچنین واکنش نامناسب سیستم تعلیق در برابر ضربه‌ها و ناهمواری‌ها‌ می‌شود اما در یک تعریف بهتر، اگر بخواییم خودروهایی با سواری آرام و دلپذیر را تعیین کنیم، طبق نظر اکثر کارشناسان، مالکان خودرو و همچنین تجربه نگارنده، لکسس ES250، لکسس GS250 و البته مرسدس بنزهای E250 که مجهز به سامانه تعلیق Airmatic باشند، سواری نرم‌تر و بی‌صداتری را برای شما فراهم می‌کنند. در میان مدل‌های شاسی‌بلند نیز می‌توان لکسس NX و بعد از آن، میتسوبیشی اوتلندر را به عنوان ارائه‌دهنده یک سواری مطلوب و دلچسب معرفی کرد.

لکسوس هیبریدی -1

کوچک‌ترین اتومبیل وارداتی‌:

با فاکتور گرفتن از فیات 500 که هنوز به صورت انبوه و قابل توجه در بازار داخلی عرضه نشده است، کیا پیکانتو با طول 3595 میلی‌متر و همچنین عرض 1595 میلی‌متر به عنوان کوچک‌ترین خودرو وارداتی در بازار شناخته می‌شود.

فیات 500 زرد

مجهزترین اتومبیل موجود در بازار داخلی‌:

با در نظر گرفتن کلیه تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی خودروهای وارداتی و همچنین مقایسه آنها با یکدیگر باید بگوییم که در حال حاضر، مرسدس بنز E250 و همچنین ب‌ام‌و 528i در حالت فول آپشن، بالاترین سطح تجهیزات و امکانات رفاهی روز را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم مستقل دما برای سرنشینان عقب، سیستم صوتی‌ هارمن کاردون یا Bang & Olufsen، نمایشگر و تجهیزات مولتی مدیا ردیف عقب، شیشه‌های دودی عقب، پرده شیشه‌های عقب، سیستم نور‌پردازی فول LED، مکانیسم برقی و اتوماتیک درب صندوق عقب، سیستم تعلیق تطبیقی با قابلیت تنظیم ارتفاع و حالت رانندگی، سیستم پارک اتوماتیک، دوربین‌های دید اطراف با قابلیت نمایش 360درجه، نایت ویژن و همچنین انواع سیستم‌های کمکی هوشمند و پیشگیری از تصادف اشاره کرد. لکسس GS250 نیز بعد از این دو مدل و با فاصله‌ای اندک در مقام دوم قرار می‌گیرد.

528i

نویسنده: اشکان هرمزی

3 دیدگاه

  1. دم میتسوبیشی گرم که هم کم مصرف ترین، هم یکی از جادارترین و هم یکی از نرم ترین سواری در میان اتومبیل های وارداتی را به خود اختصاص داده است. امید وارم این شرکت به جایگاه شایسته خود در طراحی ها نیز برسد تا بهترین فروش را در ایران تجربه نماید.
    بهتر بود شاخص ارزش در مقابل قیمت ÷رداختی هم بررسی می شد که احتمالا باز هم اوتلندر یکی از ترین ها می شد! حداقل در مقابل کره ای ها

  2. بّیشتر شاسی بلند ها واقعن سواری خشک و خسته کننده ای دارن و اوت لندر واقعن تغییر ایجاد می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا