تکنولوژی فوق العاده ولوو؛ شارژ باتری به کمک سرعت گیر

پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ | 3 نظر

تکنولوژی فوق العاده ولوو؛ شارژ باتری به کمک سرعت گیر
کمپانی ولوو اخیرا ویدیویی را تحت عنوان سرقت بزرگراهی منتشر کرده است که در آن شارژ شدن باتری های مدل XC90 T8 را نشان می دهد. نکته ی جالب فیلم نحوه ی شارژ شدن باتری های این خودرو و همچنین روش اطلاع رسانی به سایر خودرو ها توسط ولوو است.

به نقل از زومیت ،کمپانی ولوو اخیرا ویدیویی را تحت عنوان سرقت بزرگراهی منتشر کرده است که در آن شارژ شدن باتری های مدل XC90 T8 را نشان می دهد. نکته ی جالب فیلم نحوه ی شارژ شدن باتری های این خودرو و همچنین روش اطلاع رسانی به سایر خودرو ها توسط ولوو است. ولوو XC90 T8 که مدل هیبریدی XC90 است از انواع PHEV هیبریدی پلاگین است و امکان شارژ کردن باتری های آن از طریق اتصال مستقیم به منبع برقی نیز وجود دارد.

ولوو-2

در این ویدیو نشان داده می شود که ولوو یک پمپ هیدرولیکی را در زیر سطح جاده ای در کالیفرنیا کارگذاشته است، با عبور خودروها از آن قسمت از جاده، پمپ هیدرولیکی آب را به یک ژنراتور تولید برق انتقال داده و بدین ترتیب انرژی الکتریکی تولید شده در ایستگاه شارژ خودروهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

ولوو-3

بخش دیگر این سیستم را یک نمایشگر بزرگ تشکیل می دهد که با استفاده از آن به خودروهای عبوری اعلام می شود که حرکت آنها سبب تامین انرژی برای شارژ ولوو XC90 T8 شده است و از آنها تشکر هم می شود.

در این نمایشگر مدل خودروهای عبوری و حتی گاهی رنگ آنها نیز به نمایش در می آید. جان میلتلو مدیر فروش ولوو در ایالات متحده در این باره می گوید:”ولوو XC90 T8 جدید اثبات کرد که می توان انرژی بسیار زیادی را از هرجایی تامین کرد، سیستم سرقت بزرگراهی ما نشان داد که ما تنها در مورد خودروهای خودمان فکر نمی کنیم بلکه به این قضیه نیز می پردازیم که چطور خودروها می توانند بر محیط پیرامون خود تاثیر بگذارند. این ابداعات جدید نشان می دهند که آینده ی رانندگی در کجا ها و چه زمانی رقم می خورد.”

ولوو-4

قوای مورد نیاز ولوو XC90 T8 از طریق یک پیشرانه ی ۲ لیتری مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر به همراه یک الکتروموتور تامین می شود. مجموع قدرت این سیستم ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۶۳۹ نیوتون متر است. این نیرو از طریق جعبه دنده ی ۸ سرعته ی خودکار به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

تمامی گونه های XC90 چه انواع هیبریدی و چه انواع غیر هیبریدی همگی از جعبه دنده ی یکسانی استفاده می کنند. مصرف سوخت XC90 T8 بنابر اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر و برای جاده ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مشخصات، XC90 T8 را تبدیل به قوی ترین و کم مصرف ترین مدل این خودرو می کند.

در این خودرو همچنین امکان حرکت بصورت تمام برقی نیز وجود دارد که البته در این حالت شعاع حرکتی خودرو به ۲۷.۴ کیلومتر محدود می شود. دیگر پیشرانه هایی که برای مدل XC90 قابل سفارش اند، پیشرانه ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژردار با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و چهارسیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر با قدرت ۳۱۶ اسب بخار هستند که همگی آنها نیز از جعبه دنده ی ۸ سرعته ی خودکار برخوردارند.

ولوو-5


3 دیدگاه

  1. سعید | فروردین 27, 1395 | لینک نظر

    ببخشید ایده رو اشتباه نوشتم، بعدش متوجه شدم

  2. سعید | فروردین 27, 1395 | لینک نظر

    آفرین به ولوو
    این تازه اوله راهه، انقدر از این ابتکارات مربوط به جاده و خودرو شکل بگیره که نگو
    حتی این پمپ هیدرولیک رو میتونن تو خود کمک ماشین قرار بدن که بالا و پایین رفتن کمک انرژی تولید کنه. یا حتی به صورت بادی که با سرعت گرفت خودرو در جاده به چرخش در بیاد و انرژی تولید کنه(مثل یک نیروگاه بادی)
    من با اینکهرشته خودم کشاورزی هست اما خیلی از این عیده ها دارم چون علاقه خاصی به ماشین داریم اما تو ایران امکاناتی برا این تحقیقات نیست.

    • در پاسخ به: سعید

      ایمان | اسفند 8, 1395 | لینک نظر

      ایده ی تولید نیرو از ارتعاش سیستم تعلیق خوبه ولی اون قسمت دومی که فرمودین از توربین بادی ایراد داره اون هم اینه که به سیستم آیرودینامیک خودرو رو به هم میزنه . ارادت .مهندس مکانیک