اخباراخبار داخلیبررسی

یو باکس؛ شاهکاری مفهومی تویوتا برای زندگی آینده

فروغ بیداری – چنین به نظر می رسد که تویوتا با ارائه جدیدترین کانسپت خود به نام uBox می خواهد آینده صنعت خودروسازی را در دست گرفته و خود را در صدر برترین ها قرار دهد. ماشین یاد شده با همکاری تیمی از دانشجویان فارغ التحصیل از مرکز توسعه خودروها از دانشگاه گلمسان طراحی گشته و ویژگی های جالب توجهی دارد.

پیرو همین امر، خودروساز مورد بحث مشتری های uBox را نسل Z و کارآفرینان فردا فرض کرده زیرا ویژگی هایی که این وسیله نقلیه خواهد داشت برای نسل Y چندان قابل درک نیستند. پیش از توضیح در مورد ویژگی های این کانپست لازم است توضیح دهیم که نسل زد به گروهی از مردم گفته می شود که بعد از سال 2000 میلادی متولد شده اند و به نسل نت و اینترنت نیز شهرت دارند و در تمام طول عمر خود از ارتباطات و رسانه های دیجیتال استفاده خواهند کرد. نسل وای نیز نسل قبلی است که به نسل هزاره نیز موسوم هستند.

تویوتا مفهومی-3

حالا باید در مورد uBox بگوئیم که قابلیت دگرگون پذیری را داشته و می تواند از یک وسیله نقلیه بازآفرینی شده به نوعی دفتر کار قابل حمل تبدیل گردد. این امر به واسطه طراحی قابل تغییر این دستگاه صورت می پذیرد.

همچنین، مالکان این خودرو می توانند سیستم تهویه، نمایشگرهای داشبورد و آذین درهای خودرو را با پرینترهای سه بعدی چاپ کرده و حتی به واسطه ی هاب آنلاین، طرح های خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

تویوتا مفهومی-4

ماشین uBox، سقف شیشه ای خمیده و پریزهای 110 ولتی در داخل و خارج از کابین دارد و نسل اینترنت می توانند تمامی دیوایس های الکترونیک خود را داخل اتومبیل شارژ کنند.

تویوتا مفهومی-5

یوباکس هنوز فقط یک فرضیه محسوب می گردد و تا رسیدن به تولید انبوه زمان درازی در پیش دارد و در حال حاضر، دانشجویان یاد شده در بالا همچنان در حال تحقیق و توسعه طرح های کاربردی برای بخش های داخلی و خارجی این خودرو هستند تا آن را به ایده آل ترین شکل ممکن عرضه نمایند.

تویوتا مفهومی-7

در آخر هم جا دارد اشاره کنیم که سخنگوی شرکت تویوتا اعلام داشته که این خودروساز از برخی ایده های این طرح در ماشین های آینده ی خود بهره خواهد گرفت.

تویوتا مفهومی-2

 دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا