اخباراخبار داخلیبررسیچینی

چری آریزو 5 در آستانه معرفی در بازار ایران+ مشخصات فنی احتمالی

بازار خودرو و ذائقه مصرف کنندگان در سالهای اخیر به طور کلی در حال تغییر بوده است و این روزها طراحی یک خودرو در کنار امکانات رفاهی و ایمنی  و کیفیت آن می تواند به عامل موفقیت آن محصول بدل گردد.

چری آریزو 5-3

برخی از شرکتهای چینی نیز همچون خودروسازان کره ایی به این مساله و نیاز مشتری پی برده اند و در سالهای اخیر  محصولات زیبا و مدرن را راهی بازار نموده اند.

چری اریزو 5-5

اخیرا شرکت چری از سدان بسیار زیبای خود با نام آریزو5 که از دید بسیاری از کارشناسان خودرو از لحاظ اندازه و ظاهر با کیا سراتو و هیندای النترا  و از لحاظ فنی با هیندای اکسنت مقایسه می شود پرده برداری کرده.است.

چری اریزو 5-4

چری آریزو 5-9

نکته جالب در این است که برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور یک محصول بین المللی همزمان با تولید در کشور خود در کشور ما تولید می گردد که این امر را می توان  ناشی از برنامه های گسترده شرکت خودروسازی چری برای بازار ایران دانست.

چری آریزو 5-2

قطعا تولید یک محصول مد روز که همزمان در کشور مادر رونمایی شده است می تواند اثرات مطلوب برای صنعت خودروسازی کشور به خصوص بخش خصوصی و شرکت مدیران خودرو که سالها با شرکت چری همکاری مشترک داشته باشد.

چری آریزو 5-5

آریزو5 نیز به مانند تیگو5 دیگر محصول چری که این روزها با استقبال مناسب بازار کشور روبرو گشته از مهندسی و طراحی  مهندسان آلمانی و اروپایی که اخیرا به شرکت چری پیوسته اند برخوردار است تا نشان دهد که این سدان زیبا  رقبای کره ایی خود را در بازار مورد هدف قرار داده است.

چری آریزو 5-6

دنده 6 – طراحی ظاهری چری آریزو 5 را می توان نزدیک به مدل های اخیر هیوندای النترا توصیف کرد، همچنین با توجه به موتور 1.5 لیتری و 116 اسب بخاری (مشخصات احتمالی مدل عرضه شده در ایران) و سیستم تعلیق ساده آن، می توان در نهایت گفت که احتمالا این مدل از نظر فنی شباهت هایی به ام وی ام 315 دارد.

مقایسه نمای جانبی چری آریزو 5 و هیوندای اکسنت

نمونه فول در ایران فاقد موتورهای توربوچارجر خواهدبود اما با گیربکس CVT عرضه می شود و طبق روش قیمت گذاری رایج مدیران خودرو احتمالا شاهد طیف قیمتی گسترده ای برای این خودرو خواهیم بود.

چری آریزو 5-1

ظاهرا قیمت نمونه پایه چری آریزو 5 در چین ، حدود نیمی از بهای نخسه فول چری تیگو 5 (حدود 92 میلیون تومان) است، بنابراین پیش بینی قیمت حدودی 46 میلیون برای نمونه پایه چری آریزو 5 دور از تصور نیست هرچند باید در نهایت منتظر پروسه قیمت گذاری شرکت ماند.

چری آریزو 5-7

بر اساس اخبار اولیه این مدل احتمالا در تابستان امسال به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. شما چه قیمتی را برای این محصول تازه مدیران خودرو مناسب می دانید؟

122 دیدگاه

  1. سلام من امروز این ماشینو خریدم خیلییییی خوشگله آپشناشم انصافا خوبه نرمی و راحتیشم قابل توجه تنها چیزی ک من ازش رضایت کافی ندارم شتاب اولیشه ک البته تو کفی خوب راه میره به نظر خودم با این قیمت ماشینه خوبیه خیلییی. جالبیش اینه مدل فولش از سراتو بیشتر آپشن داره، من الان 5 سال ماشینان چینیه و راضیم. کسایی که نداشتن یا فک میکنن خیلی حالیشونه نظر ندن الکی تشریف ببرن ماشین های لوکس تر بخرن اصن شما که انقد خوبید تو نظر سنجی ماشیندهای چینی چیکار میکنید؟ موفق باشین دوستان

  2. تا کی از سادگی مردم سو استفاده میکنید
    این ماشینارو هیجای دنیا قبول ندارن جز ایران
    بعدشم ببینید با خرید ما از چین خودرو سازی چین به کجا رسیده و ما خودمونو توی پراید و پرشیا و …. مبحوس کردیم این بزرگترین خیانت به این مملکت است

    1. به نظر من اشغال ترین ماشین چینی از ماشینایه داخلی بهتره باید ملت ایران بیداری بشن که خودروسازان ایرانی مفت به فکر مردم نیستن

  3. دوستان دوسستتان بححث نکنید هرکی پول داره حالشو میبره در غیر این صورت مثل بنده حقیر پراید سوار میشه ……………………دداشیهای من مونگلا

  4. عجب این همه کارشناس خودرو داریم بعد صنعت خودرو مون اینجوریه جالبه
    اسن همه کارشناس داریم تو ایران و وضعیت خودرو سازی داخل اینجوریه جالبه واقعا

  5. سلام
    به نظر درسته كه بيش از 70 سال است كه در صنعت خودرو سازي فعال هستم ولي بايد قبول كنيم كه العان توان، دانش، تكنولوژي و زيرساختهاي لازم را جهت توليد خودرو داخلي كه با خودرو سازان حتي چيني قابل رقابت باشد را نداريم.
    من نمي گم كه صنعت خودرو سازي را تعطيل كنيم و كاركنان شركت هاي دولتي خودرو سازي اخراج و به جمع بيكاران اضافه شوند ولي لااقل خودرو سازها ما بروند سراغ خودرو سازهاي اروپايي و آسيايي و طي قراردادي بلند مدت (حداقل 10 ساله) به آنها بگويند محل توليد، موارد اوليه، كارگر و زيرساختهاي اوليه ايجاد كارخانه از ما و تجهيزات ، تكنولوژي، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت از شما.
    سپس به تدريج طي برنامه ريزي ده ساله برروي رشته هاي دانشگاهي مختلف كه با صنعت خودرو سازي مرتبط مي باشند دانشجويان خلاق، نخبه و با استعداد را شناسايي و در خطوط توليد، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت شركت در كنار تيم خارجي به كار بگيرند تا لااقل بعد از 10 سال با افزايش و انتقال تكنولوژي ، دانش و تجربيات كم كم برويم سراغ ساخت خودروهاي داخلي كه بتواند با خودروهاي خارجي رقابت كند.
    هم اكنون رقابت خودرو سازان داخلي با خودرو سازان خارجي ناعادلانه است به طوريكه با 200 تا 300 درصد گمرك واردات خودروهاي خارجي، امكان رقابت قيمتي براي خودروهاي داخلي فراهم است.
    همين خودروي آريزو 5 اگر گمركي سنگين نباشد حداكثر 30 تا 35 ميليون تومان قيمت خريد آن در بازار ايران است.
    دولت با حمايت هاي بي برنامه و ناكارآمد فعلي از خودرو سازان داخلي نه تنها باعت شكوفايي و رونق صنعت خودرو سازي در ايران نمي شود بلكه در حق مردم نيز به گونه اي ظلم شده است چون مجبور هستند با قيمت بالا خودرو هاي بي كيفيت داخلي كه حداقل استانداردها و امكانات روز را ندارد خريداري كنند.
    اميدوارم دولت محترم به خود آمده و اگر امكان دارد برابر پيشنها فوق عمل كند، چون به تدريج با مونتاژ و سپس ساخت قطعات خودروهاي خارجي در داخل ايران قيمت خودرو در ايران كاهش و كيفيت و استانداردهاي آن افزايش مي يابد و هم مردم راضي مي شوند و هم صنعت خودرو سازي بهبود و توسعه مي يابد.

  6. ما تا سال ۱۴۰۰ به بعد هم بایدتولید پرایدو پژو و ببینیم لعنت به شما لگن سازا حرومزاده ها

  7. برای یک رانندگی خوب و عالی همراه با آرامش اول به ماشینی با امکانات بروز و قابل قبول هست و بعد داشتن مهارت و البته فرهنگ مناسب رانندگی.
    من با داشتن آریزو ۵ احساسی غیر از آرامش و امنیت رو حس نمیکنم با اینحال که از نظر فنی هیچ اشکالی در این ماشین نمیبینم ولی امکانات عالی این ماشین باعث شده رانندگی آروم و بدور از حرکات یه راننده بی کلاس رو تجربه کنم چون فردی که سوار این جور ماشینها میشه دیگه کمبودی حس نمیکنه که لازم باشه با حرکات عجیب و غریب ، خود نمایی کنه .
    فقط رانندگی با آریزو ۵ رو یک بار تجربه کنید همین

  8. سینا من دقیقا نفهمیدم.منطورت چی بود.به مملکت خیانت میکنیم.به مشت دزد عوضی دارن سر ملت کلاه می زارن حرفی نیس.پراید 3میلیونی دارن 22میلیون بهت میدن حرفی نیس.بهترین ماشین های خارجی با چند برابر قیمت به ملت میدن حرفی نیس!!!اینا اگه عقلی داشتن میدیدن همه دارن ماشین چینی می خرن خب ماشین بهتری با قیمت مناسبی تولید می کردن تا ملت رو به ماشین وطنی بیارن.به این روش بازار رقابتی میگن.در ضمن هر کی ماشین چینی داره راضیه کمتر کسی دیدم راضی نباشه.من خودم یه پارس مدل92دارن اشغاله.ولی پولی ندارم ماشین بهتری بخرم.ناچار همین لگن سوار شم! سینا جان اول فک کن بعد حرف بزن.

  9. سلام
    من بعد از چند ماه تحقیق نسبت به قیمت کلیه ماشین های بازار وراحتی زیبایی وآپشن و… یه اکسلنت گرفتم نسبت به پولش و ماشینهای آشغال ایرانی (لگنها)واقعا عالیه باید یه بار سوار بشید بعد نظر بدید

  10. با سلام
    يه گروه توى تلگرام براى اريزو٥ درست كرريم بابت تبادل تجارب در باره اين ماشين
    ‎?گروه آریزو سواران?
    ⁦✔️⁩https://t.me/joinchat/AAAAAD8FGqx8MSV2SV787Q

  11. واس یع ماشین اتومات موتوره ۱۵۰۰ افتضاحهه…اه اه من خریدم خیلی ضعیفه ماشین از یه جک جی ۵ اتومات عقب موندم هم تو شتاب اولیه هم ثانویه

  12. منک از خرید این ماشین پشیمون شدم موتوریتش افتضاحهه…میرم جک اتومات با متوره ۱۸۰۰ میخرم…یاهم بسترن b50…من شغلم یه جوریه همش تو جادم واقعا ب سربالایی میرسم ضدحال میخورم با این وعضه موتورش گوله ظاهرشو خوردم و آبشن

  13. من پنچشنبه آريزو 5 اکسلنت ثبت نام کردم اميدوارم ماشين خوبي در بياد. تجربه رانندگي با اين ماشينو در آينده در اختيار شما خواهم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا