یک گام تا تایید رنو و سیتروئن به عنوان شرکای نهایی سایپا

سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | 3 نظر

یک گام تا تایید رنو و سیتروئن به عنوان شرکای نهایی سایپا

معاون كل نهاد ریاست‌جمهوری در بازدید از مركز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سایپا، با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد صنعت خودرو تضعیف شود، گفت: برخی با هدف تضعیف این صنعت، به‌دنبال تبدیل آن به سرمایه شخصی بودند. وی همچنین در نشستی با مدیرعامل گروه و مدیران ارشد سایپا گفت: متاسفانه در گذشته صنعت خودرو را به‌دلیل برخی سیاست‌ها كه بعضا احساس می‌شد به ضرر منافع ملی بوده، به سمتی بردند كه این صنعت ملی تبدیل به یك صنعت ضعیف شود.

وی افزود: درست است كه سیاست دولت باید در جهت خصوصی‌سازی باشد، اما نه اینكه یك صنعت ملی را تضعیف كنیم. وی خاطرنشان كرد: صنعت خودرو می‌تواند با به خدمت گرفتن نیروهای تخصصی، اقتصاد كشور را در منطقه و دنیا مطرح كند و ارزش افزوده را در دانشگاه‌ها بالا ببرد. بانك ادامه داد: البته صنعت خودرو باید به سمت تجاری شدن و اداره شدن به صورت خصوصی پیش برود، اما از سوی دیگر باید چتر حمایتی برای آن به وجود بیاید.

اما مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودرو‌سازی نیز گفت: در سال 93 با توجه به فشار تحریم‌ها در مسیر مذاكرات، تولید روند مناسبی داشت و در سال 94 جوسازی و اطلاعات غلطی كه بعضی افراد به مردم دادند، باعث تضعیف این صنعت شدند. جمالی از استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حضور شركت‌های مطرح خودروسازی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سیتروئن و رنو مذاكرات خوبی انجام شده كه در مراحل پایانی است و به‌طور حتم در آینده‌ای نزدیك شاهد رشد تولید و حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی خواهیم بود.

سایپا نیوز


3 دیدگاه

  1. pony car | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    دوستان یه سوال فرق بین پژو405 و سراتو 1600 سایپا در چیه من که هیچ تفاوتی ندیدم و یه کلاه گشاد رفت سرم اشتباه منو نکنید ماشین خودتونو عوض نکنید تا مادامی که پول یه ماشین صفر یا کم کارکرد ژاپنی یا المانی رو داشته باشین چون کره ای ها با چینی ها تفاوتی ندارند ..هفتادوپنج میلیون پول دادم تا بوی کیا پراید تجربه کنم خیلی جلب 10000هزارتا راه رفته باید ده میلیون در فروش ضرر کنم چینی می خردم کمتر ضرر می کردم

  2. sunmartin | اردیبهشت 7, 1395 | لینک نظر

    سید فقط فرانسوی ها و چینی ها حاضر به سرمایه گذاری درایران هستند اونم نه بصورت واقعی فقط برای گسترش امکانات مالی چینی ها هم که از روز اول کشور ایران بعنوان آزمایشگاهی برای تست و بررسی محصولات خود برگزیدند همین چینی سازان با خودروهای تماما وپی در هیچ کجای جهان بجز ایران و کشورهای توسعه نیافته محلی از اعراب ندارند اگر فرانسوی ها حداقل تکنولوژی و اسلوب ساخت برای ایرانیان به ارمغان می آورند چینی ها خود اندر خم کوچه کپی پیست هستند و به قول ما اقوام غرب ایران نوکر ما نوکری داشت پس بازهم شراکت با فرانسوی ها بهتر از چینی های متقلب هست

  3. سید سجاد هاشمی نیا | اردیبهشت 7, 1395 | لینک نظر

    نمردیم و شرکت های مطرح خودرو سازی رو هم دیدیم همش فرانسه حالم بهم خورد
    لعنت بر لگن سازان ، قوطی سازان ، حلبی سازان…