ادامه روند کاهش سود هیوندای

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | 43 نظر

ادامه روند کاهش سود هیوندای

گروه اقتصاد بین‌الملل: هیوندای موتور، خودروساز کره‌جنوبی برای نهمین فصل متوالی، در فصل نخست امسال با کاهش سود مواجه شد، زیرا این شرکت نتوانست از افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند در بازار چین استفاده کند.

به گزارش رویترز، رشد فروش سدان‌های کوچک و دارای بهره‌وری سوخت به این خودروساز کمک کرد طی رکود اقتصادی جهانی عملکردی بهتر از دیگر خودروسازان داشته باشد، اما به‌دلیل تغییر جهت مصرف‌کنندگان به سمت خودروهای شاسی‌بلند در سال‌های اخیر این برتری از میان رفت.

هیوندای النترا جدید-1

هیوندای موتور که به همراه زیرمجموعه خود کیا موتور پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد سود خالص این شرکت در فصل نخست امسال 69/ 1 تریلیون وون(47/ 1 میلیارد دلار) بوده که نسبت به همین فصل در سال گذشته با کاهش 12 درصدی روبه‌رو شده است. سود عملیاتی نیز 16 درصد کاهش یافته و به 34/ 1 تریلیون وون رسیده است. با وجود این درآمد 7 درصد رشد کرده و به 35/ 22 تریلیون وون رسیده است.


43 دیدگاه

  1. sunmartin | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

    با تشکر از جناب “کاوه” که من از ابتدا با صحبت های فنی و آراسته ایشان خو گرفتم و در اغلل کامنت ها منتظر نظرات ایشان بودم اگه مشکل از بنده بوده با کمال ادب میپذیرم اما این نکته را یاد آوری میکنم که ستیزه جویی با افراد بدلیل تضاد فکری کار درستی نیست بهر حال هرشخصی نظر و تفکری داره به زعم بنده که از ابتدا تمامی اخبار خودرویی بدلیل علاقه شخصی و نه مورد دیگری دنبال کردم جز تحسین و پشتکار و پیشرفت از کره ها و بخصوص دو شرکت کیا هیوندای جیزی ندیدم بارها گفتم بازهم میگویم کیا هیوندای بواسطه رشد و پیشرفت “اولین شرکت خودرو سازی جهان “است اگر در این موارد شک و شبه ای هست با یک جستجو در فضای وب بداحتی صحت و سقم آنرا در میابید بهر روی من این برند را قبول دارم چون در مدت 10 سال استفاده از کیا ریو بجز تعویض تسمه تایمینگ کوچکترین هزینه ای برای من دربر نداشت اکنون هم که یکی دیگر از محصولات این شرکت را بلطف پروردگار سوار هستم بسیار راضی هستم و تا کنون مشگلی نداشته امیدوارم که بازهم از صحبت های من که نه از سر تخاصم بلکه نظر شخصی است کسی نه ناراحت شود و نه بقول برخی از کاربران با متانت بخندد و موجب شادی و تفریح شود

    • در پاسخ به: sunmartin

      کاوه | اردیبهشت 16, 1395 | لینک نظر

      بی نهایت از محبت و بزرگواری همه دوستان سپاسگذارم .ذره ائی به متانت و بزرگمنشی دوستان شک و تردید نداشتم .
      البته کاملا این برخوردها هم قابل درک و اجتناب ناپذیر است.اصرار و پافشاری و قطعیت دادن به یک موضوع نسبی میتونه موجب برخورد و مجادله بشود و حتی گاها با این نوع برخورد یک پدیده کاملا ارزشی را به یک ضد ارزش تبدیل کنیم
      گفتگو در باره برندهای هیوندای و کیا نیازمندزمان و مجال کافیست.ولی به طور خلاصه با تمام پیشرفتهای جهشی کیا و هیوندای هنوز تا رسیدن به جایگاهی رفیع و اصیل نیاز به تلاش ,نوآوری ,گذشت و کار مداوم اثربخش دارد.
      امروزه شرکتهائی ما را ناامید کردن که الگوی ما بودند و ما به صداقتشون قسم میخوردیم فولکس واگن بزرگ و میتسوبیشی نجیب.
      پس ضروریست در تعریف و تمجید کردن از این شرکتها جانب احتیاط را نگه داریم.
      ضمنا رقابت اینقدر شدیدو نزدیک است که شرکتی که امسال در یک زمینه خاص پیشتاز میشود در سال دیگر امکان دارد جزء10 شرکت برتر نباشد.
      در پناه خداوند مهربان.

  2. احمد | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

    من فقط و فقط به احترام دوستمون کاوه دیگه به سانمارتین چیزی نمیگم لااقل سعی خودمو میکنم! قبلا برای ایشون توضیح داده بودم این همه حجمه بر علیه این کاربر از کجا سرچشمه میگیره و کم کم جمع شده و اینجوری خودشو نشون میده خود من بارها جلوی خودمو گرفتم چیزی بهش نگم قطعا کاربران دیگه هم همینطور بودن ولی …
    سانمارتین برای بار اخر میگم از خودت حرف در نیار و منطقی بنویس!

  3. مجتبی | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

    سانمارتین رفتی؟؟؟
    مطمئن باشم؟
    باز طبق معمول قافیه رو باختی زدی جاده خاکی ، آره؟؟
    من که دهها بار دیدم چطوری ترکوندنت اینم یه بار دیگه.

  4. کاوه | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

    چند وقت پیش در یکی از شبکه های ماهواره ای مصاحبه ائی با آقای آرش استیلاف دیدم که برای من درسهای مهمی داشت.
    جناب آرش استیلاف کیست؟ فرزند یکی از بازرگانان ایرانی که روابط تجاری با شرکتهای چینی دارد و برای گسترش روابط و توسعه تجارت پسرش رو (آرش) به چین میفرسته که هم زبان چینی رو یاد بگیره و در ضمن در رشته بازرگانی هم تحصیل کند.آرش که جوان نخبه ایست و باعث افتخار طی مدت بسیار کوتاهی که در چین زندگی میکند آنچنان به زبا ن چینی مسلط میشود که در آزمون گزینش مجری رادیو و تلویزیون چین در بین چند صد هزار نفر شرکت کننده جزء 5نفر پذیرفته میشود و اکنون یکی از مجریان و بازیگران بسیار محبوب تلویزیون ملی چین است.
    مجری از آرش پرسید نحوه برخورد مردم با هنرمندان در فضای مجازی چین چگونه است؟ پاسخ داد بی نهایت محترمانه و ادامه داد با وجودی که به نحوی از انتخاب من حسودی میکنند ولی هیچگاه حتی یک کلمه توهین آمیز در کامنتهاشون بکار نبردن و موضوع بسیار جالبتری که گفت این بود حتی اگر انتقاد داشته باشند سعی میکنند شماره نفر رو پیدا کنند و مستقیما اس ام اس بدهند چون باورشون بر این است که دلیلی ندارد انتقاد مرا کس دیگری ببیند .
    دوستان عزیز میدونم که هیچی در دلتون نیست و دل دریائی دارید و بعید میدونم از رنجوندن کس دیگری خوشحال بشید و علیرغم انتقادات جدی که به برخی از نوشته های جناب سانمارتین دارم ولی این برخورد دوستان با ایشان بی نهایت مرا آزرده کرده.
    به هر حال سن و سالی از من گذشته و صادقانه بگم هیچگاه نه فرزندانم را تحریک به اذیت دیگران کردم و نه اینکه اگر شنیدم به هم کلاسی و یا دوستی کم توجهی و یا خدائی ناکرده شوخی کردن که طرفشون رو آزرده کرده تشویقشون کردم و بر عکس همیشه گفتم شما که هزار مرتبه شکر قوی هستید نکند کسی را برنجانید .هر چند حدی ندارم الان از شما عزیزانم همین خواهش را دارم.

    بیا تا قدر همدیگر بدانیم که ناگاه زیکدیگر نمانیم
    با رنجاندن جناب سانمارتین که به هر حال انرژی میگذارد و افراد دیگر را وادار به اظهار نظر میکند نتیجه اش کمتر فعال بودنش خواهد شد و فرد تنبل و بی حوصله ائی مانند من که ماهی یک کامنت به زور میگذارد جای اورا خواهد گرفت که قطعا نارضایتی خود شما از سردی و بی روحی این فضا را به دنبال خواهد داشت.
    لذتی بالاتر از این نیست که همه با هم بخندیم و نه به هم بخندیم. پاینده و برقرار باشید همه شما عزیزان را که قلبا دوستتان دارم (تعارف نمیکنم همینکه کسی وقت خالیشو در این فضا و با بحثهای فنی حالا یا خیلی مستند و یا کمی مستند میگذراند نشونه سلامت روحی و جسمی شماست)به خداوند مهربان میسپارم .امیدوارم صد سال شاد و سبز و جوانمرد زندگی سرافرازانه ائی داشته باشید.

    • در پاسخ به: کاوه

      ُSepehr | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

      با تشکر و سپاس از شما کاوه گرامی…

      • در پاسخ به: ُSepehr

        محمد رضا | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

        خدایی یک میلیون لایک داری کاوه جان.این زیبا ترین کامنتی بود که تا به حال توی این سایت خوندم.واقعا لذت بردم.امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشین

    • در پاسخ به: کاوه

      صادق | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

      کاوه جان ایشان با کامنت ها وصحبت های غیر منطقیش رتبه بند هایکذایی و لینک های من در اوردیش میتونه دو تا اثر داشته باشه یا باعث رزه رفتن روی اعصاب بقیه یا باعث خنده وشادی خوانندگان میشه.به قول یدیمی ها به هیچ صراطی هم مستقیم نیست.داخل هر سایتی ردی از ایشان پیدا بشه جنجال و درگیری پشت سرش هست.افراطی به معنای واقعی عستند.افراطی در عشق به کره.اتفاقا اعلب دوستان در فصایی محترمانه با هم تبادل نظر میکنند انچه حاشیه افرینی میکنه وباعث گفتگوی تند وگاهی با تمسخر میشه شخص سان مارتینه.شما به ندرت دیالوگ های نامناسب بین بقیه دوستان پیدا میکنید.سانماترین از حاشیه افرینی وجنجال خوشش میاد.اصلا مدلش اینطوریه.دوست داره

  5. احمد | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    سانی اینجا فقط و فقط تو رو مسخره میکنن و بهت میخندن هر ادم سالمی بود میشست فکر میکرد چرا همه مسخرش میکنن و دستش میندازن تو هم باید همینکارو بکنی و دلیل مضحکه شدن خودت توسط دیگران رو پیدا کنی!
    درباره سمند و پرایدی که از رویاهاته هم امیدوارم بهش برسی اگه نصف وقتتو بجای هدر دادن تو سایتا و نظرات چرت و پرت گذاشتن پی پول درآوردن بودی تو دنیای واقعی خلاصه تو هم میتونستی 405 سوار شی دیگه نه تهش یه پراید که بهت میدادن! ?

    هیونداییتم رتبه سیزدهم جهانه
    چندم سانی!?
    سیزدهم
    تکرار میکنم
    سانی سیزدهم
    اگه فهمید!?

  6. sunmartin | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    و در پایان این بحث بی حاصل بین بنده و افرادیکه وقتی پای شمع تاریک میشه و قافیه رو میبازن به لوده گی و تمسخر دیگران روی می آورند میگم شما را به سمند و پراید و 405 و اقمارش و سلطان جاده ها ال نوت ? میسپارم برید خوش باشید

    • در پاسخ به: sunmartin

      صادق | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

      نرو سانی جون.نرو.تو رو خدا برگرد.تو نباشی کی ملت ساده لوح را به سمت کیا هیوندای هدایت کنه.سانی جون تو را خدا بیا دوباره از کانسیومر ریپورتر و جی دی پاور و کار اند درایو بگو.از رتبه های کیا هیوندا در سطح جهانی بگو.سانی بمووووننننن

  7. sunmartin | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    برای ناباوران و آنها که خودشون به کوچه علی چپ میزنن
    جوایز مختلف کیا موتورز در اروپا و استرالیا از مجلات car & drive گرفته تا تست jdpower و کانسومر سرویس و رکوردز و غیره البته میدونم که کسی که خودش زده بخواب براحتی نمیشه بیدار کرد
    http://www.kia.com.au/about-kia/awards

    حالا که روزنامه های کشور به نظر چند تا جوان پراید و ال نوت سوار بی محتوی و غیر قابل استناد هستند (روزنامه دنیای اقتصاد و جهان صنعت با کارشناسان اقتصادی در سطح دکتری)
    لینک ویکی پیدیا (البته به نظر شما ویکی پیدیا هم قابل استناد نیست و ممد لونگی و خسرو خنده بنگاه دار برای شما اوجب واجبات هستند)

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Motor_Company

    و از سپهر زنگنه درخواست میکنم کامنت بنده درج کنه چون کامنت و لینک های متفاوتی که دیشب قرار دادم درج نکرد .با تشکر

  8. alireza | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    این لینک مربوط به همون روزنامه “دنیای اقتصاد” هست ، برترین برندهای خودرو در سال 2015 یا همون 1394:
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/894164/
    در این لینک هیوندای در رتبه سیزدهم قرار داره.
    سیزدهم
    سیزدهم
    سیزدهم 🙂
    سانمارتین بخون و دیگه صحبت نکن داداش.

  9. مجتبی | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

    جناب سانمارتین موسس مکتب هیوندا پرستی هستن!!
    ایشون در کشور ما هم پیروان بسیاری دارن که اغلب قشر دلال ، نمایشگاه دار و واردکنندگان خرده پا هستن
    از تألیفات ایشون هم میتوان به کتاب “خودروی کره ای ، آری یا نه ” اشاره نمود.
    بنده شدیداً از ایشون تقاضا دارم عکسی از خودشون به همراه ماشینشون بزارن تا هم برای پیروان دلگرمی و هم مشت محکمی باشه بر دهان یاوه گویان و علی الخصوص آمریکای جهان خوار و ژاپن آشغال ساز و اروپای لگن ساز و … و … 🙂

  10. سعید | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

    کشتید بچه مردم را.چکار سانی جون دارید؟حالا بد کرده بساط تفریح وخندتون را جورمیکنه.اذیتش نکنید دیگه.چند نفر به یه نفر اخه؟ سانی جون هرچی میخوای بگو.من یکی با دل وجان به حرفات گوش میدم.محل بقیه نذار.با همین فرمون که داری میری برو.فقط حواست باشه توی دیوار نری!!

  11. حمید | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

    احتمالا روح چانگ‌جویونگ، موسس هیوندای در تو حلول کرده ، سان مارتین جون ، راستی میدونی سان به زبان زرد پوست های کره ای چی میشه ، میشه جان ، عزیزم

    بعد مجله فربز پس ایشون رو گفته چهل دومین میلیاردر دنیا اونم در سال 2010 نه 1395
    اون 1395 تاریخ امروز وب سایت روزنامه دنیای اقتصاد هست وگرنه تاریخ چاپش مال 1389 میباشد ، استاد .

    خودتی

  12. احمد | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

    بابا بی سواد این خبر برای سال 2010 یعنی 6 سال پیشه! برات لینک دادم هیوندایی سال 2015 سیزدهم شده اگه سواد داری برو بخون!
    دستمان از خرما بر نخیل کوتاه است!? اگه خرما ماشین کره ای باشه اره تو راس میگی ولی من برای تو ضرب المثل بهتری دارم که میگه
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده اگه تو هم دستت به گوشت میرسید سینه چاک کره ای نمیشدی حالا کاش یه ماشین خوب کره ای داشتی نه پراید و ریو! D ;
    راستی ایران خودرو هم بزرگترین خودروساز خاورمیانست پس جو گیر نشو!
    خلاصه از اینکه هستیو باعث نشاطمون میشی ازت ممنونم

  13. sunmartin | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

    دلیلی بر بحث های بی مورد با مخالفان نظرات خود نمیبینم کیا هیوندای کیفیت بالا طراحی زیبا و چهارمین خودروساز جهان به نقل از نشریه معتبر و جهانی فوربس شد این مطلب در ابتدای سال 1395 بصورت واضح در روزنامه “دنیای اقتصاد” آمده است
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/642978/

    بهر حال اینطور که مشخص است عده ای بواسطه اینکه دستشان از خرما برنخیل کوتاه است انواع حملات و توهین ها و رواج دروغ و افترا را در پیش گرفته اند
    من برای شما چندین لینک میتوانم ارائه دهم که در آنها کیا هیوندای بعنوان قابل اعتماد ترین ایمن ترین پرفروشترین و کم استهلاک ترین ها شناخته شده اند در همین گزارش هم در انتها ذکر شده که”” با وجود این درآمد 7 درصد رشد کرده و به 35/ 22 تریلیون وون رسیده است.””

    • در پاسخ به: sunmartin

      صادق | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

      کل دنیا جمع بشن تو کوتاه بیا نیستی.خود رییس کمپانی کیا هیوندای هم اینقدر ادعای بزرگی و شاخ بودن برندش را نداره و نخواهد داشت که تو داری.کم نمیاری تو؟؟؟ عجباااااا

    • در پاسخ به: sunmartin

      حمید | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

      روزنامه دنیای اقتصاد خخخخخخخخخخخخخخ
      معلومه اطلاعاتت به چه منابع معتبری وصله !!!!!
      مرد حسابی از بلومبرگ ، اینتربرند ، فوربس نقل قول بیار ، آخه روزنامه دنیای اقتصاد ، خودش رو هم نمیتونه تایید کنه .
      لینک بده ببینم ازاین حلبی سازها .
      بنز و رولز رویس هم هیچوقت ادعای قابل اعتماد ترین ایمن ترین پرفروشترین و کم استهلاک ترین ها ، نکردند چه برسه به گاریهای خشگل و حلبی های کره ای .
      در ضمن ما لینک معتبر دادیم و دروغ ننوشتیم ، دستمون هم میرسه ، راستی مثلا جیمز می که میاد درباره بوگاتی نظر میده ، حتما باید پولش برسه که بخره وگرنه حرفش قبول نیست !!!!
      این منطقت تو حلقم.

    • در پاسخ به: sunmartin

      alireza | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

      این سانمارتین کلاً حالش خوبه!!
      مطلب چاپ سال 89 رو گذاشته میگه این مال ابتدای سال 95 هست! 🙂
      نمیدونم چیزی گیرش میاد یا نه ! ولی بدجوری مضحکه شده.
      بیخود نیست همه میزارنش سر کار! تقصیر خودشه.

  14. احمد | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

    سانمارتینه دیگه خیلی جدیش نگیرید عادت داره از خودش حرف دراره!
    هیوندایی یه کمپانی خودروساز متوسطه نه بده نه خوب کاملا متوسط

    http://www.finds.ir/iran-news/Automotive-Industry/best-car-companies-world-2015/4901

  15. حمید | اردیبهشت 11, 1395 | لینک نظر

    هیوندایی چهارمین برند با ارزش دنیاست ؟!!!!!!!

    اینو کجای دلم بذارم ، دیگه این دلالهای کره ای دارن از چشم بادومیهای کپی کن ، بت میسازن
    http://iranmct.com/news/100-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF

    در سال 2015 که هیوندایی در مقام 39 بوده .

    از نظر برند های خودرویی هم که در مقام دهم هست :

    http://jamejamonline.ir/online/2044673248013935604

    • در پاسخ به: حمید

      محمد_علی | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

      الان که لینک گذاشتی و به سانمارتین ثابت کردی داره خالی می بنده ، دیگه اینورا پیداش نمیشه !!!!
      فقط میاد منفی میده و میره.
      میگی نه ، نگاه کن! 🙂

  16. سینا | اردیبهشت 11, 1395 | لینک نظر

    آقای سانمارتین که دیگران رو دست به تایپ میخونی!!
    یه نگاه بنداز ببین کی داره یه خط در میون کامنت میزاره!!؟
    به قول اون دوستمون یه وقت قلبت وانیسه!!!
    یه جوری تند تند جواب همه رو میدی که هر کی ندونه فکر میکنه سهامت تو هیوندا افت کرده!

  17. sunmartin | اردیبهشت 10, 1395 | لینک نظر

    هیچ چیز مشخص نیست در این دنیای وانفسا اما بعید میدونم شرکت معظمی که دکل نفتی میسازه و ماهواره های هواشناسی و تحقیقاتی و کشتی و چهارمین برند با ارزش دنیا هست به این راحتی قافیه را ببازه شرکتی که برترین طراحان بی ام بلیو (کریس بنگل)و آئودی(پیتر شرایر (برترین طراح جهان و برنده فرمان طلایی جهان)در اختیار دارد اما باز هم میگم چیزی مشخص نیست

    • در پاسخ به: sunmartin

      mohammadredha | اردیبهشت 11, 1395 | لینک نظر

      دیگه از نوکیا تو موبایل قویتر که نداشتیم توی یه چشم به هم زدن اوت شد

    • در پاسخ به: sunmartin

      سعید | اردیبهشت 11, 1395 | لینک نظر

      بسوزم برات سانی جون.چی تو اون دل کوچیکته که با این سوز واه داری از این دنیای وانفسا صحبت میکنی.ای واییی

  18. Ebi | اردیبهشت 10, 1395 | لینک نظر

    يعني ممكنه هيوندا هم مثل كيا ورشكست بشه ؟كيا برشكست شد و هيوندا سهامشو خريد اكه هيوندا برشكست بشه با اين اوضاع بازار صنايع نوپا مثل صنعت نوپاي كره شانسي براي پيشرفت نداره و شايد كارش براي هميشه تموم بشه

  19. sunmartin | اردیبهشت 10, 1395 | لینک نظر

    عزیزان دست به تایپ توجه داشته باشند چهارمین خوددوساز جهان هم که باشد ممکن است در مقطعی چند ساله کاهش سود داشته باشد این از ارزش های این روبرند کم نمیکند درجاییکه در تمام رنکینگ های ایمنی و طراحی و قابل اطمینان بودن چه در اروپا و چه در آمریکا جزو رده های 2 تا 9 هستند این دو برند و این دستاورد بزرگی برای شرکتی است که از سال 1353 شروع به مونتاژ و مهندسی معکوس خودروهای ژاپنی کرد و اینک مستقل پلت فرم گیربکس و انجین های متفاوت و حتی در مبحث خودروهای خودران و هیبرید دارای فناوری های بالاست بهر روی تمامی شرکت ها دارای فراز و نشیب و بیلان مالی گاها پر نوسان هستند اگر حضور ذهن داشته باشند کاربران جان در سال 2008 و شکست مالی وال استریت بسیاری از شرکت های صاحب نام مانند GM و حتی فورد و کرایسلر (اقمار)دارای رکود و تزلزل شدند حتی این بحران درپی تقلب در نشان دادن آلایندگی خودروهای فولکس (برنامه ریز تراشه کامپیوتری که آئودی طراحی کرده بود) در سال میلادی گذشته پیش آمد امیدوارم کیا هیوندا با ایجاد یک نمایندگی اصلی درایران خودروهای خود را به قیمتی نزدیک به سایر نقاط جهان بفروش برساند اگر چنین شود قطعا استقبال دوچندان از آن میشود

    • در پاسخ به: sunmartin

      کوروش | اردیبهشت 12, 1395 | لینک نظر

      از کجا میدونید ایودی طراحی کرده بوده؟ آقا تهمت نزنید

  20. سید امیر | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    وون چیه
    همین مونده بریم ضرب و تقسیم کنیم ببینیم چند دلار ضررش بوده!!

  21. sunmartin | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    به زعم شما تفاوتی بین 405 مربوط به 30 سال پیش و سراتوی اتاق 2012 وجود نداره؟(نسل دوم با تغییر که از 2010 شروع و 2012 فیس لیفت مینور شد) پس بهتره همان 405 و یا از اقمارش استفاده کنید

  22. pony car | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    دوستان یه سوال فرق بین پژو405 و سراتو 1600 سایپا در چیه من که هیچ تفاوتی ندیدم و یه کلاه گشاد رفت سرم اشتباه منو نکنید ماشین خودتونو عوض نکنید تا مادامی که پول یه ماشین صفر یا کم کارکرد ژاپنی یا المانی رو داشته باشین چون کره ای ها با چینی ها تفاوتی ندارند ..هفتادوپنج میلیون پول دادم تا بوی کیا پراید تجربه کنم خیلی جلب 10000هزارتا راه رفته باید ده میلیون در فروش ضرر کنم چینی می خریدم نصف اینم ضرر نمی کردم

    • در پاسخ به: pony car

      سینا | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

      واقعاً اینقدر افت کرده؟؟؟ خیلی زیاده که!
      انشالله جای دیگه ضررت جبران شه داداش

    • در پاسخ به: pony car

      آرش | اردیبهشت 9, 1395 | لینک نظر

      آقای پونی کار یه کمی بیشتر توضیح میدادید تا متوجه میشدیم منظور شما چیه؟تفاوتهاشون کاملا مشخصه مخصوصا 405 حال حاضر که افت کیفیت زیادی داشته.اگر منظورتون چند تا آپشن قابل نصب هست که هیچ میشه گفت 405 چه فرقی با ماکسیما داره و یا خیلی ماشینهای خوب دیگه.ولی تفاوتهای کاملا آشکار 405 و سراتو 1600 از دید من اینها هستند 1-طراحی مدرنتر و جدیدتر (البته جزءواضحات هست ) 2- موتور با بازدهی بسیار بالاتر 3- گیربکس روانتر 4- مصرف سوخت کمتر 5- ایمنی بالاتر 6-استهلاک خیلی کمتر 7-هر چقدر هم افت قیمت داشته باشه مطمئنا کمتر از ماشینهای چینی افت میکنه(بجز یکی 2 مورد)
      اگر تنها ملاک شما همین افت قیمت هست که باید پراید میخریدید که کمترین افت را داشته باشه و سریعا هم به پول تبدیل بشه.

      • در پاسخ به: آرش

        آرش | اردیبهشت 14, 1395 | لینک نظر

        متاسفانه بخی از کاربران یه مسئله ائی مطرح میکنند و دیگه پیداشون نمیشه بالاخره بفهمیم منظورشون چیه؟اینجا من هنوز منتظر جواب آقای پونی کار هستم و در یک تایپیک دیگه از هم نام خودم آرش که حرفهائی در باره 407 زده بود سئوال کردم بازهم اونم دیگه برنگشت جواب بده.اینجا جای تبادل اطلاعات هست نه اینکه گذری هر کی بیاد بدون داشتن اطلاعات یه چیزی بگه و بره .نه موضوع به کل کل و لجبازی دو جانبه بکشه که بخوایم هر طوری شده حرف همدیگرو رد کنیم و نه اینطوری.خواهشا اگر تجربه واقعی در مورد یک ماشین ندارید جوری مطلب رو بیان نکنید انگاری 10ساله با اون ماشین رانندگی میکنید.

    • در پاسخ به: pony car

      جگوار | اردیبهشت 13, 1395 | لینک نظر

      شما همه ی کره ای ها رو سوار شدید که به این نتیجه رسیدید یا صرفا از روی سایپا سراتو می گید؟
      سوادت در همین حده دیگه، جهان سوم

  23. سید سجاد هاشمی نیا | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    تازه شانس اوردن اگه ایرانخودرو و سایپا می تونستن ماشیناشون رو به همه کشورها و کره جنوبی صادر کنن دیگه کسی به هیوندا نگاه هم نمی کرد باور کنین جون من باور کنین راست میگم!!!!!!!!!

  24. مجتبی | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    از تحریریه سایت تقاضا دارم قبل از درج چنین اخبار تکان دهنده ای ، کمی هم به فکر قلب سانمارتین باشن!

    • در پاسخ به: مجتبی

      سعید | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

      واقعا نویسندگان این سایت بی دقت هستن(البته فعل معکوسه ناراحت نشید)چرا هیچ کس به فکرسانی جون نیست.خدانکرده اتفاقی براش بیفته دیگه کسی نمیاد به این سایت یر بزنه.ما فقط به عشق سانی میایم اینجا.خدا سایه سانمارتین را از سر سایت های خودرونویس داخلی کم نکنه.سانمارتین اصلا به این اخبار کذب توجه نکن.کیا هیوندای پایه های صنعت فرسوده خودروسازی اروپا وامریکا وزاپن را به لرزه انداختن.تمام اینها برای تضعیف روحیه شماست.وگرنه هیوندا وکیا جاشون قرصه وسودشون هم اصلا کم نشده.راحت باش.غم به دلت راه نده.یه دونه ای سامارتین

      • در پاسخ به: سعید

        sunmartin | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

        جواب شما سکوت است ،هرکسی حق اظهار نظر دارد و شما اجازه ترور شخصیتی بواسطه پرستش خودروهای بی نام و نشان چینی ندارید اگر بنده برند کیا هیوندای بخاطر دستاورد ها موفقیت و قابل اعتماد بودن ستایش میکنم شما را چه ضرری ازین مورد حاصل میشود بجای صحبت های صدتا یک غاز و تمسخر دیگران سعی کنید کسی را آزرده خاطر نکنید از فردا کسی باخبر نبست شما سرمست از غرور جوانی و تکیه بر باد زدید واقعا منش و شخصیت افرادیکه حاضر به توهین و تمسخر دیگران میشوند ناگفته پیداست

        • در پاسخ به: sunmartin

          سعید | اردیبهشت 9, 1395 | لینک نظر

          ما کی باشیم شما را ترورشخصیتی کنیم؟؟؟بعد هم چه کسی حرف از ماشین چینی زد؟؟؟بعد هم از کجا فهمیدی جوان هستیم؟؟؟ما از دوستداران شما هستیم و تمام حضور ما نه به خاطر خواندن اخبار خودرویی بلکه به خاطر مطالعه واستفاده از تحلیل های شماست.البته که شما در مورد روند ادامه دار کاهش سود اسباب بازی های کره ای صحبتی نمیکنید وسعی میکنید قضیه کش پیدا نکنه.اما اگر موضوع افزایش سود یا افزایش تولید و…این دو برند بود شروع به مداحی وتعریف وتمجید میکردید واسکام وریسمان میبافتید