جنرال موتورز و تحول در فروش خودروهای اشتراکی

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

جنرال موتورز و تحول در فروش خودروهای اشتراکی

یک شرکت خدمات مسافربری در آمریکا قصد دارد “تاکسی های بدون راننده” عرضه کند.

به گزارش توریسم، شرکت جنرال موتورز در همکاری با شرکت “لیفت” در حال آزمایش نوعی از شورلت های مخصوص بدون راننده هستند تا به عنوان تاکسی از آنها استفاده شود. لیفت (Lyft) و اوبر (Uber) دو شرکت هستند که با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، کار حمل و نقل مسافر را انجام می دهند. این شرکت ها باکسانی که مایل هستند با ماشین خود حمل و نقل مسافر انجام دهند، قرارداد دارند.

همزمان، کافیست مشتری اَپ را نصب کند و با دادن اطلاعات اولیه، مشترک شود. بعد، هر بار که نیاز به تاکسی داشته باشد، روی اپلیکیشن، نزدیک ترین ماشین طرف قرار داد شرکت را می تواند انتخاب کند. کلیه داد و ستد هم از طریق همین اپلیکیشن انجام می شود. هرچند این خدمات تاکسی نیست، اما خدماتی مشابه تاکسی تلفنی های سابق می‌دهند و در ایران برخی رسانه ها به آن، “سامانه همسفری” می گویند.

این دو شرکت رقابت شدیدی هم با هم دارند.اکنون شرکت لیفت موفق شده نظر جنرال موتورز را جلب کند تا اولین تاکسی تلفنی های بدون راننده را در یکی از شهرهای آمریکا راه بیاندازد. نام نخستین شهری که این تاکسی در آنجا آزمایش می شود محرمانه مانده است. جنرال موتورز ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت لیفت سرمایه گذاری کرده است. شرکت جنرال موتورز از دو سال پیش روی این طرح کار کرده است.

توسعه این ایده در آینده منجر به اشتراک گذاری وسیع خودروها خواهد شد و ممکن است روند فروش شخصی خودرو را در بسیاری کشورها تغییر دهد.


بدون دیدگاه