تجربه رانندگی جاده ای، از تهران تا تنکابن با چری آریزو 5

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ | 27 نظر

تجربه رانندگی جاده ای، از تهران تا تنکابن با چری آریزو 5

دنده 6 – چری آریزو 5 خودرو کاملا جدیدی در بازار کشورمان است اما به لطف نوآوری های مدیران خودرو در معرفی و ارائه محصول، حالا به یکی از شناخته شده ترین خودروها برای رسانه های تخصصی حوزه خودرو مبدل شده است.

پس از معرفی اولیه این خودرو و تجربه رانندگی گروهی از نویسندگان در چین، چند هفته قبل شرایط آزمایش رانندگی با آریزو 5 در پیست آزادی فراهم شد و اندکی پس از آن هم سفری دو روزه از تهران به تنکابن توسط مدیران خودرو ترتیب داده شد تا نویسندگان بتوانند طعم رانندگی با آریزو 5 را در شرایط واقعی تری (نسبت به پیست آزادی) بچشند.

ماحصل این تجربه جالب و متفاوت را در ادامه با خوانندگان عزیز “دنده 6” به اشتراک می گذاریم.

Chery_arrizo5 (12)

معرفی کلی

اگر پیگیر اخبار خودروهای تازه بازار و خودروهای چینی باشید، احتمالا تاکنون اطلاعات و تصاویر زیادی را از چری آریزو 5 دیده اید. این سدان سایز متوسط ( تقریبا هم سایز جک J5 – دنا و هیوندای اکسنت)، دومین محصول چری در بازار کشورمان به حساب می آید و قرار است نقش یک محصول لوکس و متفاوت از سری محصولات ام وی ام را بازی کند.

طراحی ظاهری بدنه بسیار خوب انجام شده و برخلاف برخی خودرها زیبایی آریزو 5 تنها محدود به کاتالوگ ها و تصاویر رسمی نمی شود بلکه در شرایط عادی و از زوایای بصری متداول نیز، طراحی خوب و جذابی را به نمایش می گذارد و به خصوص در رنگ های خاص چشم نواز ظاهر می شود.

Chery_arrizo5 (8)

علیرغم آنکه بسیاری افراد چنین طرحی را برگرفته از محصولات هیوندایی میدانند اما آریزو 5 در واقع شباهت بی حد و حصری به شورولت کروز و دوج دارت جدید دارد و حتی می توان به نوعی گفت که از آن ها الگو برداری شده است.

اما در دنیایی که اکثر خودروها به یکدیگر شبیه شده اند این مسئله چندان موضوع مهمی نیست و با توجه به عدم ورود خودروهایی مانند دوج دارت به بازار ایران، می توان حداقل به حضور مشابه چینی آن دلخوش شد !

Chery_arrizo5 (3)

در فضای داخلی کابین اما شباهت غیر قابل انکار به محصولات هیوندای موج می زند و مهمترین نقطه اشتراک در این زمینه را می توان به طراحی کانال ها خروجی تهویه مطبوع نسبت داد.

متریال داخلی کابین از پلاستیک خشک و محکم مشکی رنگ تشکیل شده ولی بر روی فول ترین و گران ترین مدل، روکش چرمی صندلی ها و دور فرمان نیز به چشم می خورد.

Chery_arrizo5 (1)

فضای داخلی برای مسافرت مناسب است و نمی توان ایراد جدی ای به آن وارد کرد، هرچند برخی از همکاران نسبت به محدودیت تنظیم ارتفاع فرمان انتقاداتی را مطرح می کردند.

همچینن قفل داخلی درهای عقب در جای عجیب و غریبی تعبیه شده که کار باز کردن آن را در زمان خروج از خودرو بسیار سخت می کند.

اما در عوض صندوق عقب فضای بسیار بزرگی را ارائه می دهد و به لطف امکان تا کردن صندلی های ردیف عقب، حمل اشیاء حجیم نیز توسط آریزو ممکن می شود.

Chery_arrizo5 (2)

آریزو 5 از نظر مشخصات فنی، یک سدان کاملا محافظه کار به حساب می آید. موتور 1.5 لیتری آن 117 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور اریو 5 نیز به 141 نیوتن متر در دور 3800 می رسد.

آریزو 5 قرار است در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک (CVT) به بازار عرضه شود اما با توجه به سلیقه عمومی مشتریان، تمرکز فروش روی مدل اتوماتیک خواهد بود.

Chery_arrizo5 (23)

فنربندی این خودرو برای چرخ های جلو به صورت مک فرسون و در محور عقب یک پارچه (غیر مستقل) با اکسل و فنرهای پیچشی است و یک فنربندی ساده برای خودروهای اقتصادی به حساب می آید.

آریزو 5 طبق گفته کمپانی در آزمون تصادف چین 5 ستاره ایمنی را کسب می کند و در نسخه فول عرضه شده در بازار ایران به سیستم های کمکی شاخصی نظیر ESP و سیستم جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در سربالایی ، شش کیسه هوا و…مجهز است و یکی از ایمن ترین سدان های موجود در بازار کمتر از 80 میلیون به حساب می آید.

Chery_arrizo5 (13)

تجربه رانندگی در جاده چالوس

تجربه تست گروهی دو دستگاه آریزو 5 دنده ای و اتوماتیک در مسیر تهران شمال، نکات زیادی را در مورد عملکرد این خودرو بر ملا کرد که برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب سعی میکنیم خلاصه وار به آن ها اشاره کنیم.

1 – شتاب اولیه مدل دنده دستی از مدل اتوماتیک بهتر است و این مسئله به تاخیر رایج گیربکس های CVT مربوط می شود.

2- مدل اتوماتیک حتی علیرغم شتاب گیری کندتر در زمان شروع حرکت می تواند در سرعت های بالا از نمونه دستی سبقت بگیرد و این نکته نیز از ضریب دنده 3 ، 4 و 5 سبک مدل دستی ناشی می شود.

Chery_arrizo5 (10)

3 – موتور در دورهای بالا عملکرد خود را نشان می دهد و برای سبقت گیری نیاز است که حتما در محدوده بیش از 4000 دور در دقیقه قرار داشته باشید.

4 – گیربکس اتوماتیک در مجموع هماهنگی بالاتری را با موتور نشان می دهد و می تواند متناسب با نوع رانندگی دور موتور را در محدوده اقتصادی یا عملکردی نگه دارد.

5- کولر خودرو عملکرد قابل قبولی دارد اما ممکن است برای مناطق جنوبی کشور سرمایش کافی را نداشته باشد. در مجموع می توان کولر را قابل قیاس با پژو 206 دانست.

Chery_arrizo5 (22)

6- حتی در فول ترین مدل نیز تهویه مطبوع اتوماتیک لحاظ نشده است.

7 – ترمز های آریزو 5 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهند و حتی فراتر از مشخصات عملکردی موتور و گیربکس ظاهر می شوند.

Chery_arrizo5 (7)

8 – پایداری خودرو در پیچ ها و سرعت های بالا فراتر از انتظار است.

9 – سیستم ESP (تنها بر روی مدل فول عرضه می شود) عملکرد دقیقی دارد و از کم فرمانی ممانعت به عمل می آورد.

Chery_arrizo5 (25)

10 – سیستم تعلیق در جذب ناهمواری های ریز و حذف ارتعاش ناشی از آسفالت زبر بسیار خوب عمل می کند اما در مواجه با دست انداز های بزرگ، عملکرد چندان نرمی ندارد.، اما در عوض هندلینگ خوبی را ارائه می دهد.

11 – سیستم صوتی خودرو در سطح مناسبی است و نیازهای نرمال را به راحتی پوشش می دهد هرچند بلوتوث تلفن همراه با آن کمی سخت مرتبط می شود.

12 – شتاب گیری صفر تا صد در شمال (ارتفاع سطح دریا) با دو سرنشین و باک پُر در محدوده 14 الی 16.5 ثانیه برای مدل های دستی و اتوماتیک است اما پس از رد شدن از سرعت 100 کیلومتر در ساعت شاهد پیش گرفتن مدل اتوماتیک هستیم.

Chery_arrizo5 (14)

13 – مصرف سوخت میانگین در مسیر پر پیچ و خم تنکابن به تهران با رانندگی های متفاوت معمولی و اسپرت در حدود 8.5 لیتر در یکصد کیلومتر (بر اساس اعداد مندرج بر روی نمایشگر خودرو) اندازه گیری شد اما در مجموع مدل دستی در حدود 1 الی 1.5 لیتر کم مصرف تر از مدل اتوماتیک ظاهر می شد.

14 – با توجه به ارتفاع از سطح دریا، کمبود قدرت و گشتاور پشت فرمان آریزو 5 در شمال چندان محسوس نبود اما در ارتفاع تهران نیاز به قدرت بیشتر به خصوص برای مدل دستی (با توجه به ضرایب سبک دنده ای انتهایی) احساس می شد.

Chery_arrizo5 (16)

15 -بر خلاف بسیاری خودروهی چینی ، صدای پیشرانه تنها در دورهای بالا به کابین راه می یابد و در سرعت های ثابت و مسیرهای صاف با توجه به کاهش دور موتور به محدوده زیر 3000 دور ، آرامش و سکوت نسبی بر کابین حاکم است.

16 – در طول دو روز آزمایش و علیرغم فشار زیاد بر روی خودروها و رانندگی طولانی مدت، شاهد بروز عیب فنی خاصی (نظیر افزایش دمای پیشرانه یا ضعیف شدن صفحه کلاچ و یا داغ شدن گیربکس) در هیچ یک از دو خودرو نبودیم.

Chery_arrizo5 (5)

نتیجه گیری نهایی و شرایط بازار

به طور کلی دو دیدگاه برای توصیف اریزو 5 مطرح است.

یک دیدگاه به این سدان چینی به عنوان یک خودرو اقتصادی خانوادگی با پیشرانه کم حجم 1.5 لیتری اشاره می کند و از نظر ارزیابی فنی آریزو را قابل قیاس با انبوهی از خودروهای 1.5 و 1.6 لیتری موجود در بازار می داند طبق این دیدگاه ، آریزو 5 می تواند ادامه دهنده راه خودروهای محبوب و کم حاشیه ای نظیر هیوندای ورنا یا دوو سیلو باشد.

Chery_arrizo5 (24)

دیدگاه دوم اما با توجه به قیمت حدود 60 الی 70 میلیونی (غیر رسمی) آریزو 5 ، سنگ بنای مقایسه را با خودروهای قدرتمند تری نظیر مزدا 3 دست دوم، بسترن بی 50 و حتی جک S5 دنده ای می گذارد.

Chery_arrizo5 (6)

بنابراین نوع قضاوت نهایی بستگی زیادی به انتخاب یکی از این دو دیدگاه دارد، از نظر مدیران خودرو،  آریزو 5 به لطف امکانات خوب، طراحی زیبا، ایمنی سطح بالا، مصرف سوخت مناسب و گارانتی 5 ساله، در میان خودروهای گزوه نخست ، گزینه ای بی همتا و لایق پرداخت قیمت بیشتر نسبت به امثال برلیانس 330 یا لیفان ایکس 50 است.

اما قشر ماشین باز که به شتاب و سرعت و افت قیمت بیش از نو بودن یا مصرف سوخت اهمیت می دهند، طبیعتا گزینه های دست دوم با ریسک بیشتر را نسبت به آریزو 5 صفر کیلومتر ترجیح می دهند.

Chery_arrizo5 (4)

البته آریزو 5 در این بازه قیمتی خود، رقیب های نزدیک تری هم دارد که باید به جدال مستقیم با آن ها بپردازد، رقبایی مانند جک J5 اتوماتیک یا چانگان CS35 که هر دو طراحی ظاهری خوب و مشخصات فنی قابل رقابتی با آریزو 5 دارند.

Chery_arrizo5 (17)

در نهایت باید تاکید کرد که در موفقیت یا شکست یک خودرو جدید در بازار نسبتا راکد فعلی، شرایط فروش و تبلیغات قدرتمند، نقش موثری را بازی می کند و با توجه به قدیمی شدن جک جی 5 و تیراژ نسبتا محدود در نظر گرفته شده برای چانگان CS35، هیچ بعید نیست که آریزو 5 به لطف شرایط فروش اقساطی به یکه تازه سگمنت نسبتا کم رقیب 60  – 70 میلیون تومان بدل شود.

Chery_arrizo5 (18)

به خصوص که در صورت افزایش احتمالی قیمت بسترن و جک اس 5 و ارائه تخفیف برای آریزو 5، فاصله قیمتی این خودرو از رقبای قدرتمند، بیشتر شده و در کلاس متفاوتی قرار می گیرد.

بنابراین سرنوشت این سدان چینی تا حدی زیادی بستگی به قیمت گذاری، تبلیغات و شرایط فروش در نظر گرفته شده از سوی شرکت دارد و به خصوص ارائه مدل قدرتمندتر (مجهز به توربو) آریزو 5 با قیمت مناسب می تواند مهمترین نقطه ضعف این خودرو در برابر رقبای گران قیمت تر از خود را نیز پوشش دهد و مشتریان بیشتری را برای آن به ارمغان آورد.

Chery_arrizo5 (19)


27 دیدگاه

  1. محسن | مرداد 15, 1396 | لینک نظر

    من این ماشین را یک هفتس گرفتم و ۱۵۰۰ تا هم باهاش در ۳ روز کار کردم در گردنه و جاده. فوق‌العاده ماشین نرم و بی صدا و کاملا موتور هماهنگی داره. رانندگی با این ماشین های جدید فرق میکنه. اصلا از این که دور موتور تا ۴۰۰۰ یا ۵۵۰۰ بالا بره نباید ترسید. به هیچ وجه در جاده با رانندگی طبیعی و قانونمند کم نمیاره. من تیگو هم دارم که یک ساله ۲۵۰۰۰ تا کار سخت ازش کشیدم و خداروشکر هیچ مشکلی نداشته. ولی آریزو به مراتب از لحاظ آسایش و راحتی بهتر از تیگو ۵ هست که این نه به خاطر ضعف تیگو ۵ بلکه به خاطر suv بودن آن و سواری بودن آریزو هست. امیدوارم همه عزیزان واقعا نظرات واقعی بدن. ما باید ببینیم که چه توقعی از ماشین داریم. میشائیل شوماخر هم در شهر رانندگی کنه قانونمند و با سرعت جاده رانندگی میکند. کورس گذاشتن و این جور مسائل رو کم کنی برای داخل پیست مسابقه هست که ماشینی با شرایط خودش را میطلبد. در کل برای استفاده خانوادگی و سفر بسیار ماشین خوبی است. در ضمن من همیشه با حد اکثر سرعت جاده حرکت میکنم و رانندگی کندی ندارم. ممنون

    • در پاسخ به: محسن

      رامین | مرداد 15, 1396 | لینک نظر

      کاملا درسته تیگو ۵ سواری عقبش مقداری خشک هست البته توی مسافرت وقتی عقبش بار هست کوبش وپرش نداره

  2. رامين | خرداد 11, 1396 | لینک نظر

    من كه 4ماهه خريدم حرف نداره . شتابش هم كم نيست . ماشين مثل فشنك ميره . با 180تا 200تا اصلا مشكلي نداره . از اونايي كه دارن سووال كنين

  3. امیر | آبان 26, 1395 | لینک نظر

    چرا کسی به آینده این ماشین ها توجهی نمیکنه؟! ماشینای قدیمی مثل دوو و پژو بعد 20سال تردد با یه تعمیر اساسی و قیمت پایین دوباره 10سال کار میکنه ولی اینا چی؟ چند سال دیگه گندشون درمیاد برید قیمت لوازمشو بپرسید. چین گربه ای نیست که برای رضای خدا موش بگیره…. برنامه داره برای تسخیر خودروسازی و …

  4. بهروز | آبان 13, 1395 | لینک نظر

    عمرا به پای هیوندا و کیا نمیرسه ولی برای کسیکه بخواد تو این رنج قیمت ماشین ضفر داشته باشه , فکر کنم گزینه خوبی باشه , چون خرید برند معتبر دست دوم با این قیمت کار هر کسی نیست , آریزو حداقل صفره و تا چند سال احتمالا مشکل خاصی نباید داشته باشه.

  5. مک میسل | آبان 10, 1395 | لینک نظر

    این ماشین باید رقیب دنا بود نه70 میلیون تومان!!!
    مدل دستیش با این امکانات ضعیف و موتور ضعیف بیشتر از38ارزش نداره
    اتومات هم حداکثر55

  6. اردشیرجاودانی | شهریور 31, 1395 | لینک نظر

    سلام ماشین شکیلیه اماازلحاظ موتور ضعیفه وازلحاظ قیمتی قیمت بالاس قیمت منطقی این خودروبین 50تا55میلیون قابل توجیه میباشد

  7. اقا رامین جالبه که طراح این خودرو ، هیوندای رو به کپی کاری ار اریزو متهم کرده ولی تاکید کرده که امروزه در عالم طراحی خودرو، این جزئی جدا نشدنی از طراحی محسوب میشه و حتی خودروسازهای صاحب سبک دنیا هم ممکنه در تولیداتشون از این امر مبرا نباشند. البته این ادعای طراح معروف چری هست که این شرکت به خدمت گرفته و از کارهای دیگه ای که داشته همین تیگو 5 و تیگو 7 هست. ولی اگر هم این یه بلوف باشه بازم باید گفت بنازم به این گپی کاری..کنتور که نمی اندازه..کاش 4 تا کپی کاری درست و حسابی هم از خودروسازای ما توی این 50 سال به جا مونده بود..

  8. ramin | تیر 7, 1395 | لینک نظر

    copy elantra 2017

  9. اقا هر وقت پراید رو 5 تومان دادند، اونوقت این خودرو هم 35 می ارزه.. داداش من اینجا ایرانه و قیمت گذاری بی حساب و کتاب. این خودرو توی کشورهای دیگه شاید کمتر از 30 تومان هم عرضه بشه ولی شما از تولیدات لگن سازهای خودمون گرفته تا مازاراتی و پورشه و بنز، چه موقع دیدی قیمت گذاری عادلانه باشه. من که قیمت گذاری رو تقصیر برادران دلال خوودمون میدونم ولی ادم تعجب میکنه از پیشرفت کشوری که تا ده سال پیش موتور سیکلت هم نمیتونست تولید کنه و ما هم ده سال به ده سال چراغ و سپر از ماشینهای 30 سال پیش فرانسه عوض و بدل میکنیم.

  10. مرتضی | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    عجیبه با ورنا و سیلو یا ریو مقایسه بشه، این ماشین ها انقدر بی دردسر هستن که آدم خسته میشه که چرا نباید گاهی بره و سرویس کنه موتور ماشین رو ، بعضی از ماشین های چینی در حد خوبی ظاهر شدن، اما یادمون باشه ماشین های چینی برای کشورهای در حال توسعه طراحی میشن، اما ورنا و ریو و سیلو، برای دریافت مجو ورود به اروپا و آمریکا ساخته شدن، ورنا در کل اروپا تردد داشت، مثل پلیس ترکیه ، رومانی، ریو یکی از بهترین های کانادا در سال ۲۰۰۵ بود ، و سیلو هنوز در چند کشور تردد داره،ضمنا فرض کنیم ریو ورنا که تا سال ۹۰ تولید میشدن با قیمت ۱۲ و ۱۶ میلیون اگر الان تولید میشدن با سه برابر قیمت میشدن حدود ۳۶ و ۴۸ میلیون ، حالا به نظر شما این دوتا ماشین با این قیمت صرفه داشتن یا چری ۷۰ میلیونی ، یا برلیانس ۵۵ میلیونی، جک ۵۱ میلیونی، ام وی ام ۵۵ میلیونی؟
    پس نتیجه این میشه حتی با دلار ۳۵۰۰ این ماشینهای چینی حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد گران فروشی میشن ،نمونه اش بایک سابرینا که وارداتی ۵۵ بود اما تولید داخلش ۴۲ الان بفروش میره که هیچ فرقی با هم ندارند، فقط وارد کننده دیگه ۱۰۰ درصد یا بیشتر گمرکی نمیده ،تونسته به اسم تولید داخل ارزانتر بفروشه،

    • در پاسخ به: مرتضی

      SS | تیر 5, 1395 | لینک نظر

      این ماشین نهایتا 35 میلیون میارزه
      چری در مقابل رقبای چینیش هم حرف خاصی برای گفتن نداره
      حالا که قراره محصولات اروپایی با قیمت حدود 70 تومن بیان
      خرید این ماشین اشتباه محضه

      • در پاسخ به: SS

        آرش | تیر 13, 1395 | لینک نظر

        35 هر چند منطقی است ولی نسبت به بقیه رقبای چینی خودش حداکثر تا 45 میلیون ولی بیشتر از 45 کسی بخره صددرصد ضرر میکنه چون از نظر فنی چیزی نداره یه موتور 1600 با شتاب کم

      • در پاسخ به: SS

        امیرمحمد | آذر 18, 1396 | لینک نظر

        سلام دوست عزیز
        خواستم این رو خدمت شما عرض کنم که چری در خود چین و بین برندهای داخلی چین از بهترین هاست. و مدل آریزو ۵ هم بعد از جیلی امگرند دومین مدل پرفروش داخل خود چین هستش. این رو با یک سرچ ساده میتونید متوجه بشید. موفق باشید

    • در پاسخ به: مرتضی

      رادین | مرداد 16, 1396 | لینک نظر

      دوست عزیز ریو در منطقه ی آزاد 60 میلیون قیمتشه حالا شما چه جور می گید که در داخل کشور 36 میلیون میشه.مطمن باش نزدیک صد میشه.در ضمن محصولات چری هم جزو خوبها هستند و طبق اعلام وزارت صنعت از نظر تعداد خرابی در سال اول بعد از کیا و بالاتر از مزدا قرار گرفته بود.

  11. احمد | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    بررسی خوبی بود این ماشین طراحی و امکانات خوبی داره پس نصف راه رو تو ایران رفته! میمونه قیمت گذاری با توجه به مشخصات فنی و امکانات و کیفیت و برند

    با توجه به موتور ضعیف و برند چینی در کنار طراحی زیبا و امکانات مناسب و گارانتی 5 ساله با هیچ منطقی نمیتونه مدل فول اتوماتش بیشتر از 60 قیمت بخوره اگه موتور قویتری داشت قیمت 70 براش منطقی بود در واقع اگه من جای مدیران بودم این ماشین رو با قوی ترین موتور وارد میکردم تا بهترین فروش رو بکنه چون مردم ایران دنبال طراحی زیبا و امکانات و قدرت موتورن و نقطه ضعف این ماشین موتور ضعیفشه وقتی بسترن 77 تومنه یا j5 قیمتش 60 تومنه قیمت 70 برای این ماشین احمقانست!

    مدیران به فکر قیمت گذاری مناسب نیست به فکر اینه که از بیشترین سود ممکن هم بیشتر سود کنه!

  12. سعید | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    “این سدان سایز متوسط ( تقریبا هم سایز جک J5 – دنا و هیوندای اکسنت)”

    من دید کاملی ندارم
    از روی عدد و رقم هم نمیگم
    اما چیزی که چشم من تشخیص می ده (شاید اشتباه) اینه که جک j5 و دنا یک کلاس از اکسنت بزرگتر هستن و شاید حتی از النترا هم جادارترن

  13. پوريا | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    من مطمئنم اريزو 5 تو بازه قيمتي خودش اگه همينقدر كه گفتن باشه رقبا رو ميتونست راحت كنار بزنه ولي از اونجا كه شتابش يكم پايين هست احتمالا مردم شايد ترديد پيدا كنن ولي من خودم چون ام وي ام ٥٣٠ دارم ميدونم كيفيت ساختش نسبت به قيمتش عالي هست اريزو ٥ واقعا ماشين با كيفيتي هست و ارزش خريد داره بايد ديد چگونه قيمت گذاري خواهد شد

  14. محمد | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    جالب بود از همه هم رده هاش صحبت کرد به جز گریت وال سی 30 اتومات . که بسیار با کیفیت تر از محصولات چری هست و با قیمت بهتر.

  15. سامان | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    کاش همه شهر ها منطه ازاد بودند
    تو شهر ما با 60 الی 70 تومن میشه از هوندا سویک و مزدا 3 گرفته تا موستانگ و کامارو و فورد اج کم کارکرد خرید
    قیمت کیا ریو تو مناطق ازاد 45 تومنه

    • در پاسخ به: سامان

      teddy | تیر 6, 1395 | لینک نظر

      فک کن واسه دعای خیرم منفی گرفتی :)) ما دردمون خودمونیم اما از بقیه مینالیم.

  16. پوریا | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    البته این 2 ماشین بیشتر از 10 ساله در حال ترددن. منظورم این بود که حتی با این همه سال کارکرد کماکان علاقه چندانی به حضور در تعمیر گاه ندارند.

  17. پوریا | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    آریزو 5 می تواند ادامه دهنده راه خودروهای محبوب و کم حاشیه ای نظیر هیوندای ورنا یا دوو سیلو باشد!!!
    خیلی بعیده بتونه ادامه دهنده این 2 تا ماشینی باشه که حتی بعد از حدود 10 سال کماکان مشکل فنی خاصی ندارند و به قول بعضی تعمیرکاران خودرو، خیلی کم سروکارشون به تعمیرگاه میفته.
    خیلی زوده این ماشینو با ورنا و سیلو بسیار خوشنام و محبوب مقایسه کرد.

  18. مرتضی | تیر 5, 1395 | لینک نظر

    خوب بود ممنون
    امیدواریم منصفانه قیمت گذاری بشه