اخبارنگاه

خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را دریافت کنید

خسارت توقف خودرو را دریافت کنید

خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در صورتی‌که تعمیر و حل عیب خودروهای تحت گارانتی آنها بیش از مدت زمان استاندارد به …

خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در صورتی‌که تعمیر و حل عیب خودروهای تحت گارانتی آنها بیش از مدت زمان استاندارد به طول انجامد، خسارتی به عنوان خسارت توقف خودرو را به مالک آن پرداخت کنند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد. براساس یکی از بندهای این قانون، تمام عرضه‌کنندگان خودرو در ایران در صورت تاخیر در تعمیر خودروهای تحت گارانتی، ملزم به تامین خودروی مشابه جایگزین یا پرداخت خسارت توقف خودرو شده‌اند.

در این زمینه در ماده ۱۷ این قانون آمده است:” عرضه‌کننده خودرو موظف است چنانچه حل عیب خودرو در دوره تضمین که ناشی از خسارت حاصل از سانحه یا تصادف نباشد، بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات تایید شده به طول انجامد، به تامین خودروی مشابه جایگزین در طول مدت تعمیرات و در صورت عدم امکان، پرداخت خسارت حق توقف خودرو اقدام کند”.

در تبصره یک ماده ۱۷ این قانون نیز تصریح شده است:” مدت زمان توقف خودرو برای پرداخت خسارت در دوره تضمین و دوره تعهد به ترتیب دو و هفت روز کاری و یا زمان استاندارد تعمیرات تایید شده، برای تمام روزهای توقف خودرو در نمایندگی اعم از تعطیل و غیر تعطیل بدون در نظر گرفتن فرایندهای داخلی سازنده و واردکننده خودرو و واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگی مجاز آنها، آغاز و در روزی که نمایندگی مجاز پس از انجام تعمیرات لازم، آمادگی تحویل خودرو را به مصرف‌کننده اعلام کند، به پایان می‌رسد. در هر صورت مدت زمان توقف خودرو به دوره تضمین یا تعهد خودروی مربوطه اضافه می‌شود”.

3 دیدگاه

  1. تا اونجایی که من میدونم و دنبالش رفتم این قانون انقدر تبصره داره که علاوه براینکه پولی بهتون نمیدن بعید نیست که شما محکوم به پرداخت جریمه بشید. واردکننده ها و تولیدکننده های خودرو بیشتر از ماها با افراد وزرات صنعت اشنا و دوست و فامیل هستند و اینا فقط در حد حرفه

    1. من سمند EF7 رو بردم نمایندگی برتر ایرانخودرو تو محمد شهر کرج ماشین به علت خرابی شیر برقی CVVT خاموش میشد. یعنی وقتی ماشین کم گاز میشد خاموش میکرد. به علت نبود قطعه از پذیرش ماشین امتناع میکرد و در برگه پذیرش عیب ماشین رو دیاگ تشخیص دادن و با یک دیاگ زدن ساده سروتهشو هم آوردن گفتن برو هفته دیگه بیا تا قطعشو بیاریم دیگه ماشین رو تحویل نگرفتن.
      آخر سر قطعه معیوب رو از بازار آزاد تهیه و تعویض کردم

  2. اومدیمو رفتیم گفتیم خسارت بدید اونام دادن!؟
    کجا نظارت میکنه رو اجرا شدنش؟ خسارت ندادن مردم کجا باید برن؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا