تاتا هگزا،شاسی بلند هندی

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | 11 نظر

تاتا هگزا،شاسی بلند هندی

نتیجه تلاش بی وقفه هندی ها

دنده 6 – مهتاب جهاندار: اوایل سال 2014 شرکت تاتا هگزا را برای تست راهی خیابان های هند کرد. این اتومبیل با ویژگی هایی چون سیستم مدیریت سطح یا TMS و پروژکتور چراغ جلو با قابلیت عملکرد خودکار بروزرسانی شد. گذشته از آن خودرو به رینگ های آلیاژی بزرگ، طراحی لوازم داخلی چرمی جدید، بهبود ساختار داشبورد، سیستم روشنایی بهبودیافته، فرمان بازطراحی شده و صندلی های جدید مجهز شد. برای تکمیل ویژگی ها، تاتا این اتومبیل MPV خود را با 6 کیسه هوا، سیستم الکترونیکی ثبات و برخی دیگر همراه ساخته است. هگزا در نمایشگاه اتومبیل 2016 هند نیز حضور داشت.

 

Hexa_Tata_2017

اوایل سال جاری شرکت تاتا موتورز خودروی کراس اوور Hexa را در نمایشگاه ژنو به نمایش درآورد. تاتا قصد داشته هگزا را جایگزین آریا کرده و قطعا با فروش قابل توجهی نیز رو به رو خواهد شد. همانطور که در تصاویر شاهد هستید، این اتومبیل طراحی مدرنی داشته و بیشتر به یک SUV شبیه است تا کراس اوور. چراغ های جلوی پروژکتوری، جلوپنجره مشبک، سپر دوگانه و چراغ LED DRLs از ویژگی های بارز هگزا محسوب می شود.

 

Hexa_Tata_2017 (7)

به جز ستون A باقی قسمت های این خودرو از ظرافت بالایی در طراحی حکایت دارد. در فضای داخلی تاتا با استفاده از صندلی های بزرگ سعی داشته تغییری را حاصل کند. این اتومبیل به نمایش درآمده در نمایشگاه ژنو از شش صندلی برخوردار بوده و انتظار می رود مدل آینده در گزینه های شش و هفت صندلی روانه بازار شود.

 

Hexa_Tata_2017 (1)
براساس بررسی انجام گرفته توسط وب سایت های مختلف، هگزا شاسی بهبودیافته ای داشته و نسبت به مدل قبل کارآمدست. این موضوع کمک خواهد کرد تا خودرو سرعت بالایی داشته و بهره وری سوختی را دارا باشد. هگزا با موتور 2.2 لیتری دیزلی عرضه می شود که پیش از این روی آریا نصب شده بود. خروجی موتور آن به 154 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متری می رسد که با گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو هدایت می شود. این نخستین باری بوده که تاتا از گیربکس شش سرعته در اتومبیل های خود بهره می گیرد. وجود صفحه نمایش لمسی همراه با سیستم ناوبری و چند ویژگی ارتباطی دیگر، هگزا را به یک اتومبیل مدرن بدل کرده است.

 

Hexa_Tata_2017 (2)

از ویژگی های این اتومبیل می توان به تهویه اتوماتیک، آینه های برقی قابل تنظیم، سیستم کمک پارک و فرمان چندمنظوره اشاره داشت. گذشته از آن سیستم ایمنی کارآمدی نیز به خودرو افزوده شد که با سیستم ترمز EBD و ABS، کیسه های هوا، سیستم هشدار و برخی دیگر همراست. به گفته کمپانی تاتا، هگزا اواخر سال جاری از راه می رسد.

 

Hexa_Tata_2017 (3)
  این اتومبیل به موتور 2.2 لیتری دیزلی مجهزست. موتور چهارسیلندر بوده و از پیکربندی DOHC در کنار توربوشارژ بهره می برد. چنین مشخصه ای موتور را قادر می سازد تا ظرفیت جابجایی 2179 سی سی داشته و فناوری تزریق مشترک سوختی را شامل شود. مقامات تاتا اعلام داشتند که خروجی موتور هگزا بهبودیافته و می تواند 154 اسب بخار قدرت تولید کند. این خروجی در کنار گشتاور 400 نیوتون متری قرار گرفته که مشخصات بدی برای این خودرو محسوب نمی شود.

 

Hexa_Tata_2017 (9)
همچون دیگر کراس اوورها، این خودرو نیز در محور جلو با سیستم تعلیق McPherson strut و محور عقب با سیستم تعلیق torsion beam همراست. علاوه بر این فنر و میله ضد رول در هر دو محور به کار گرفته شد تا ثباتش افزایش یابد. از سوی دیگر در سیستم ترمز از EBD در کنار ABS برای عملکرد بالا بهره گرفته شد.هگزا از ویژگی های لازم ایمنی چون کیسه هوا، ضربه گیر، کمربند سه نقطه ای ELR ، سیستم قفل مرکزی، هشدار باز بودن کمربند راننده، سنسور پارک و برخی دیگر برخوردارست.

Hexa_Tata_2017 (8)

این خودرو کراس اوور با رینگ های 16 یا 17 اینچ به فروش می رسد. این رینگ ها می تواند فولای یا آلیاژی باشند و با ابزارهای لازم همراه هستند.
مزایا : 1- ظاهر و فضای داخلی مدرن 2-صندلی های بسیار راحت
معایب : 1- محدوده قیمت بالا 2- بهره وری سوخت نسبتا ضعیف

 

Hexa_Tata_2017 (6)


11 دیدگاه

  1. سعید | تیر 27, 1395 | لینک نظر

    جالبه که بدونید مالکین تاتا موتورز زرتشتی و اصالتا ایرانی هستند

  2. ali | تیر 24, 1395 | لینک نظر

    صنعت خودروسازی ما مایع خجالت ماست… هندو و چین و مالزی چندین سال از ما جلوترن…مطمعن باشید تا وقتی دولت کامل از خودرو سازی نکشه بیرون اوضاع از این بهتر نمیشه…مدیر و مسئولانی که برای خودرو سازی انتخاب میشن تقریبا از صنایع خودروسازی هیچی حالیشون نیست… با این همه جوون خلاق و با انگیزه ما کی هست که از این توان استفاده کنه یه مشت مدیر و مسئول دزد و بی سواد و بی لیاقت…وزیر صنعتم که دستش با همشون تو یه کاسه هست..

  3. فرهاد | تیر 23, 1395 | لینک نظر

    یعنی مسخره تر از این هم میشه!؟

  4. احمدرضا | تیر 23, 1395 | لینک نظر

    برای تنوع هم که شده یک مدت به جای چینی ها بیایم هندی ها رو مسخره کنیم. چند سال دیگه هم احتمالاً باید صنعت خودروسازی افغانستان رو مسخره کنیم.

  5. مرتضی | تیر 23, 1395 | لینک نظر

    اینجاست که شاعر میگه ، چری در خواب بیند تاتا موتورز، یعنی چی؟
    یعنی آرزوی چینی ها رسیدن به هند هست،
    حالا ما آرزومون ماشین چینی شده، ما چقدر بدبخت شدیم.

    • در پاسخ به: مرتضی

      Merdad | تیر 23, 1395 | لینک نظر

      ولی چین عقب تر از هند شروع کرد و الان جلو زده قطعا، خیلی هم نمونده به کره برسه، هر چند که کره ای ها تو این سال ها نوآوری هم داشتن ولی چین حرف زیاد داره برا گفتن.

  6. pony car | تیر 23, 1395 | لینک نظر

    نتیجه ازدواج نامشروع یک اس یو وی با یک ون میشه یه همچین جانوری که البته جون میده برای بمبعی و دهلی و بالیوود برو بچ امیتا چاخان تا یکی از اون سکانسهای تخیلی رو باهاش بسازن

  7. احمد | تیر 23, 1395 | لینک نظر

    قابل توجه صنعت معظم خودرو سازی کشور با سابقه سی و اندی ساله!

    قوطی مونتاژ کننده های وطنی سر بزارن بمیرن!
    روتون میشه بگین خودرو سازین!؟ تاحالا چیزی ساختین!؟ اگه 405 و 206 و پراید نبودن در واقع سمند و پارس و سورن و دنا و اس دی و رانا و تیبا و انواع سایپا 1234567… هم نبود! جالبه نه!؟

    یکم به خودتون بخندین صنعت خودروسازی وطنی همین…