APPLE به دنبال خرید از فرمول 1 است؟

سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵

APPLE به دنبال خرید از فرمول 1 است؟

ورود جدی کمپانی اپل به صنعت  خودرو

 

دنده 6 : سیاوش سهروردی – اپل با توان بالایی وارد صنعت خودروسازی شده، اسم رمز این پروژه، “پروژه تایتان” می باشد. یک خودرو برقی با سیستم خودران که ظاهرا قرار است سال 2019 تولید شود.

اپل که همواره به دنبال ایجاد حق مالکیت بوده، برای کمک به بازار فروش، با کمپانی Cupertio-based در حال بررسی چشم انداز خرید فورمولا وان است.رییس تشکیلات برنی اکلستون  اعتراف کرده که رقابت سنگینی برای خرید وجود دارد و حتی قیمت فروش نیز مورد موافقت قرار گرفته. بنا به گفته سان، اکلستون  که در حال حاضر 5 درصد از سهامF1را در اختیار دارد به دنبال خرید 35 درصد دیگر سهام است که در اختیار کمپانی CVC Capital Partner می باشد.

بنا بر شنیده ها از قول منابع درون f1، اپل آخرین کمپانیست که برای این مسابقات پیشنهاد خرید داده. سال گذشته کمپانی American Investment company RSE Ventures به همراه Qatar Sport Investment  نیز پیشنهاد خرید داده بودند. بی گمان اپل سرمایه لازم برای خرید F1 را دارد اما آیا  F1 ارزش خرید دارد؟

بنا به دلایلی این پیشنهاد خرید آنقدر که به نظر میرسد غیر منطقی نیست. اول از همه خریدF1 بهترین تبلیغ برای ماشین الکتریکی اپل می باشد و به مردم نشان می دهد که اپل می تواند خودرو تولید کند. همچنین به اپل اجازه می دهد که با کمپانیها و کارخانه های خودرو سازی ارتباط نزدیک تر و گسترده تری داشته باشد و همزمان نفوذ بیشتری داشته باشد در F1’s governing body FIA که مسوول برگزاری فورمولا E است.

دلیل دیگر وجود شبکه تلویزیونی اپل است که می تواند حق پخش F1 را در اختیار بگیرد.

گذشته از راست یا دروغ بودن شایعات، در اختیار گرفتن فورمولا وان توسط اپل روش بسیار جالب و هوشمندانه ای برای تقویت و پیشبرد هدفهای خودروسازی اپل است.

 

منبع:موتور1


بدون دیدگاه