چرا سامسونگ سهام خودروسازی چینی BYD را می خرد؟

سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ | 2 نظر

چرا سامسونگ سهام خودروسازی چینی BYD را می خرد؟

تقویت خودروسازان با حضور صاحبان فناوری

دنده 6:کمپانی سامسوتگ الکترونیک اعلام کرد با پیش بینی گسترش بازار خودرو قصد دارد از طریق خرید 2.3 میلیارد دلار سهام Chinese electric-vehicle  و  باطری ساز که در حال پیشرفت هستند، روی کمپانی BYD قمار کند.

سامسونگ در مورد مبلغ و مقدار مورد نظر اظهار نظر نکرده.

به منظور تولید خودروهای نسل اینده از قبیل اتومبیلهای الکتریکی و خودران، کمپانیهای فعال در  تکنولوژی وارد عرصه صنایع خودروسازی می شوند.شرکت Alphabet که شرکت مادر گوگل است و کمپانی اپل تولید خودرو الکتریکی خود را شتاب بخشیده اند.

سامسونگ در بیانیه جمعه اعلام کرد که این سرمایه گذاری تجارت تراشه ما را برای خودروهای برقی تقویت می کند. ما شراکتمان را با BYD در زمینه های گوناگون توسعه می دهیم.

این کمپانی تاکید کرده که هیچ تصمیمی ندارد تا در  مدیریت BYD که توسط کمپانی هاتاوی برکشایر وارن بافت پشتیبانی میشود، دخالت کند.

BYD  اظهار کرده که دوطرف در آینده بر روی اجزای خوردوهای الکتریکی کار می کنند. همچنین اضافه می کند که طرح سامسونگ بارتاب دهنده اعتقاد کره ای به BYD می باشد.

 

byd-qin-1

بنا به گزارش جمعه korea economic daily، سامسونگ با مبلغ 3 میلیارد یوان (449 میلیون دلار) سهام جدید BYD موافقت کرده. سامسونگ در این زمینه توضیحی نداده.

BYD  اعلام کرد که 15 میلیارد سهام جدید برای توسعه ظرفیت تولید بانری و ماشین الکتریکی می فروشد.

با کمک دولت فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در چین که بزرگترین بازار خودرو را در اختیار دارد سال گذشته چهار برابر شد و به تعداد 331000 دستگاه خودرو رسید.

 

منبع:وال استریت ژورنال


2 دیدگاه

  1. pony car | تیر 30, 1395 | لینک نظر

    نکته تاسف بار پیشرفت چینی ها اینه که اگر پیشرفت کنند و در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشن اونوقته که بارو بندیلشونو از ایران جمع کنند و برای ما به قول معروف ناز کنند و ما باید منتظر خودروسازان پاکستانی و بنگلادشی باشیم و خودروهای چینی را با قیمت سرسام اور تهیه کنیم البته در ایران فقط دلم به حال اون کسایی میسوزه که مثلا خرید یه اس5 و داشتنش ارزوشونه و ناگهان همین خودرو هم قیمتش سر به فلک بکشه و بشه ارزوی محال و دست نیافتنی گناه دارند مردم ایران به خدا

  2. كامران | تیر 29, 1395 | لینک نظر

    اينده درخشاني داره هم پول داره هم تكنولوژي هم بازار پر جمعييت در غير اينصورت كمپاني مثل سامسونگ محال بود سر مايه گزاري كنه