چین آزمایش خودروهای خودران در بزرگراه ها را موقتا ممنوع میکند

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵

چین آزمایش خودروهای خودران در بزرگراه ها را موقتا ممنوع میکند

دنده6:گزارش جدیدی از بلومبرگ نشان می دهد که اداره تنظیم مقررات جاده های صنعت خودروسازی چین در حال همکاری با پلیس برای تدوین قوانین تست خودروهای خودران در بزرگراه ها می باشد. مقررات ابتدایی تنظیم گشته. یکی از مقامات چین اظهار داشته، کار تنظیم و پیاده سازی قوانین خودروهای خودران خوب پیش می رود، اما هیچ بازه زمانی برای صدور قوانین نهایی تعیین نکرد. تا آن زمان تست خودروهای خودران در بزرگراههای عمومی ممنوع می باشد.
فشار چین بر روی خودروهای خودران بخشی از یک برنامه گسترده تر است که سازندگان خودرو را وادار می کند تکنولوژیهای خود را پیشرفت بدهند. همانطوریکه کشورهای در حال ظهور برای شغل های کارخانه ای که نیاز به نیروی کار بیشتری دارند رقابت می کنند. بلومبرگ همچنین اشاره می کند دیرکرد در تدوین قوانین آزمایش در بزرگراه ها می تواند منجر به عقب افتادن در معرفی خودروهای خودران در چین بشود. زیرا خودروسازان اجازه ندارند خودروهای خودران را در شرایط ترافیکی واقعی و با توجه به عادتهای رفتاری راننندگی در چین، آزمایش کنند.
ماه می گذشته تصادف مرگباری در آمریکا اتفاق افتاد که یک خودرو تسلا 5 در حال استفاده از سیستم خودران نیز در تصادف دخیل بود.اخیرا بعد از اینکه NHTSA، تحقیقات خود را بر روی این تصادف آغاز کرد، توسعه خودروهای خودران در آمریکا به موضوع بسیار داغی تبدیل شده است. آپریل گذشته در چین یک خودرو خودران ساخت کمپانی چونگینگ چانگانگ که از سیستم های دوربین و رادار استفاده می کند مسافت 1200 مایل را با موفقیت به پایان برد. اخیرا گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی که کمپانی مادر ولو و بایدو می باشد از دولت چین درخواست کرده که قوانین مربوط به خودروهای خودران را هر چه سریعتر تدوین نماید.


بدون دیدگاه