افزایش محوبیت دوربین ثبت حوادث برای خودروها در جهان

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ | 2 نظر

افزایش محوبیت دوربین  ثبت حوادث برای خودروها در جهان

دوربین های خودرو، یک اجبار ناخواسته!

دنده6 – احتمالا دیده یا شنیده اید و یا ممکن است حتی برای شما هم پیش آمده باشد، خودرویی از چراغ قرمز عبور می کند و تصادف می کند اما به دلیل عدم وجود شاهد شخص حادثه دیده نتوانسته اثبات کند که چراغ برای او سبز بوده و مقصر نیست و یا تصادفاتی که به دلیل دنده عقب گرفتن در خیابان پیش می آید ،اگر مقصر حادثه قبول نکند که در حال دنده عقب گرفته بوده است قطعا منافشه ای سخت برای اثبات تخلف به وجود می آید، چندی است دوربین هایی مخصوص نصب پشت شیشه جلوی خودرو معروف به DASH CAMSدر جهان در حال عرضه شدن است که می توان آن را به نوع جعبه سیاه تصویری خودروها دانست،

این دوربین ها دارای یک لنز با دید وسیع ،دارای باتری که قابلیت شارژ با فندکی  خودرو را نیز دارد، می توانند بر اساس حجم حافظه تا ساعت ها مسیر حرکت را فیلم برداری کنند در نتیجه در صورت بروز هر گونه حادثه راننده می تواند آن را ملاک قرار دهد و ادعای خود را به راحتی اثبات کند، این دوربین هم اکنون در روسیه توسط اکثر رانندگان استفاده می شود که علت آن آمار بالای تصادفات در این کشور است، گفته می شود در روسیه بدون این دوربین ها نباید رانندگی کرد!

 

dash-cam

 

فیلمهای بسیار زیادی از این دوربین ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده است حتی کانال های زیادی در یوتیوب تصاویر ارسالی مردم را منتشر می کنند.

جدای از اینکه این دوربین ها می توانند به مشکل اختلافات در تصادفات پایان دهد انتشار وسیع فیلم های تصادفات در شبکه های اجتماعی ضبط شده توسط این دوربین ها می تواند نتیجه ایمن رانندگی نکردن را به رانندگانی که به قوانین احترام نمی گذارند نشان دهد.

اکنون دوربین DASH در حال تبدیل شدن به یکی از پرفروش ترین گجت ها در جهان است و حتی ممکن است خودروسازانی بخواهند به صورت آپشن این دوربین ها را در خودروهای خودو مورد استفاده قرار دهند.

 

داستان زیر، داستان شخصی در انگلیس است که دختر او به خاطر نداشتن دوربین نتوانسته ادعای خود را اثبات کند و …

کمپانیهای بیمه همیشه وجهه خوبی ندارند. من عقیده داشتم که فایده شک و تردیدها و روشن نبودن حوادث همیشه به کمپانیهای بیمه می رسد. تا اینکه من مجبور به طرح ادعایی شدم برای دختر 17 ساله ام که در حال تعلیم رانندگی است.

بدون اینکه بخواهم به جزییات بپردازم دخترم با سرعت کم با کسی که ماشین فورد موندیو 1999 داشت، تصادف کرد. دخترم در ترافیک سنگین در حال دور زدن یک میدان تصمیم به رفتن به خط دیگری می گیرد. در این هنگام با قطع کردن مسیر خط دیگر با ماشین فورد تصادف می کند.

این تصادف منجر شد به ماه ها مشاجره. طرف مقابل از روی کینه و لجاجت ادعا کرد که دچار جراحت شده. ادعایی که کمپانی بیمه دختر من باور نکرد.

قسمت شوک آور ماجرا اینجاست که بیمه دختر من را تشویق کرد تا مسوولیت را به عهده بگیرد .بیمه عنوان کرد از آنجا که او در حال تعلیم رانندگی است و در یک میدان تصادف کرده بعید است قاضی به نفع او رای صادر کند.

جدا از درست یا نادرست بودن این کار، بیمه همانطور که انتظار داشتم هدفش پرداخت کمترین هزینه بود. در حالیکه یک دختر معصوم و عاری از اشتباه دارای خسارت گران در تاریخ بیمه اش می شود و با تخفیفی که کمپانیهای بیمه به اشخاص بدون خسارت می دهند خداحافظی می کند.

جدا از اینکه بیمه ای که ما انتخاب کردیم اشتباه بود تنها پشیمانی من نصب نکردن دوربین داخل خودرو  بر روی خودرو دخترم است. اگر ما دوربین داشتیم بگو مگو و مشاجرهای نبود و هیچ شانسی هم  وجود نداشت برای فرصت طلبی که 2000 پوند دریافت کرد بابت جراحتی که نیاز به درمان پزشکی نداشت.

 


2 دیدگاه

  1. linkoln6ft | مرداد 1, 1395 | لینک نظر

    پ بگو چرا هر چی فیلم تصادف تو اینترنت هست ، روسی فوش میدن ?

  2. MoonMartin | مرداد 1, 1395 | لینک نظر

    واقعا وجود این دوربین ها میتونه خیلی کمک کننده باشه.
    تو ایران شاید مافیا خودروسازها اجازه نصبشون رو ندن. چون در اون صورت هر روز فیلم یه دسته گل تازه از ماشین های فاجعه بارشون تو شبکه های مجازی دست به دست میشه