ربات های خودروساز جدید فورد،دست در دست انسانها!

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵

ربات های خودروساز جدید فورد،دست در دست انسانها!

دنده6 – کمپانی فورد از آزمایش زود هنگام رباتهایی به منظور کمک به کارگران خط تولید پرده برداشت. این رباتها به کمک کمپانی ربات سازی آلمانی KUKA Robot Gmbh طراحی و ساخته شده.

2 عدد از این 3 ربات  که 2 فوت ارتفاع دارند در کارخانه فورد فیستا واقع در cologne کشور آلمان برای نصب سیستم جذب شوک کار می کنند. قبلا کارگران می بایستی با زحمت و دشواری سیستم وابزارهای شک را در محل مناسب نصب می کردند. حالا رباتها به کارگران در این زمینه کمک می کنند.

 

 

تکنولوژی برجسته این رباتها را زمانی متوجه می شویم که بدانیم نیروی انسانی بدون هیچگونه خطر و یا امکان آسیب دیدگی باید نزدیک به رباتها حضور داشته باشد. فورد خاطر نشان ساخت که این رباتها در کنار کارهای سنگین، قابلیت انجام کارهایی مانند درست کردن قهوه را نیز دارند. فورد اضافه می کند که این ریاتها ما را قادر می سازد تا خودروهایی امن تر، سریع تر و با کیفت تر تولید کنیم و همچنین کار را برای کارگران نیز آسان تر می کنند.

اگرچه در حال حاضر از این رباتها فقط در کارخانه Cologne  استفاده می شود. بنا به نظر بکی از مقامات، کمپانی فورد به دنبال راهی برای استفاده از رباتها در کارخانه های شمال آمریکا است.

یکی دیگر از مقامات فورد عقیده دارد تکنولوژی رباتها می تواند دنیای بدون محدودیتی در زمینه تولید وطراحی برای خودروهای جدید فورد ایجاد کند. او توضیح نمی دهد که به طور مشخص از چه راهی این رباتها می توانند در طراحی خودرو تاثیر بگزارند. اما کنار گذاشتن محدودیت فزیکی نیروی انسانی، می تواند آزادی بیشتری به طراحان خودرو بدهد.

 


بدون دیدگاه