اخبار

تعمیرات و تعویض قطعات در قانون جدید گارانتی رایگان شد

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروها تعیین شده است.

در دوره گارانتی (تضمین)، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به تعمیر و تعویض قطعات خودروی عرضه شده به صورت رایگان و بدون دریافت وجه شده اند. در واقع بر این اساس شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو، کارکرد صحیح خودرو در مدت زمان گارانتی را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه عیب مکلف به تعویض خودرو یا حل عیب به صورت رایگان هستند.

در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداقل مدت زمان گارانتی خودروهای عرضه شده در ایران تعیین شده است. در این زمینه در ماده ۱۲ این قانون تاکید شده است: ” دوره تضمین برای خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر – هر کدام که زودتر فرا برسد – است”.

در ادامه این قانون آمده است: “دوره تضمین برای خودروهای سنگین شامل مینی‌بوس، میدل‌باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر با ۲۰۰ هزار کیلومتر – هر کدام که زودتر فرا برسد – است. دوره تضمین برای انواع موتورسیکلت نیز از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل یک سال است”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

3 دیدگاه

  1. خوب قبلا هم رایگان بود! من هیچ وقت نشده برای تعمیر و تعویض قطعه ای در دوره گارانتی هزینه کرده باشم.

  2. رایگان بشه، اصلارایگان مادام العمر بشه بچه های ایران خودرو و سایپا و … اینقدر زرنگن که راه فرارش رو پیدا می کنن و فردا خیلی با احترام بهت می گن ….. این شامل گارانتی نمیشه ( مثل سیبک فرمون-جوش آوردن ماشین بسته نبودن کامل سر سیلندر و …)

    خب تا حالا نشده که کمک فنر شما خراب بشه و وقتی به جلوبندی ساز می گی که گارانتی داره تعویض کن (زنگ می زنیم از نمایندگی به ایساکو تهران بعد که می بینن شماره نمایندگی هست جواب می دن یه آقای جوونی خیلی شیک پشت تلفن می گه اصلا چرا کمک تورو باز کرده اون تعمیرکار حق نداشته این کار رو بکنه
    در جواب بشنوی اول باید بفرستن و امتحان کنن اگه روغن داد اونوقت شاید اجازه تعویض بدن یعنی پول کمک شما رو بعد از چند ماه بدن !

    جلوبندی ساز که اوستای 50 سال این کاره تشخیص داده باید کمک عوض شه از ایران خودرو 2تا کارشناس می فرستن که نکنه بتونن جلوی این هزینه رو بگیرن و هی دور ماشین می گردن که عیب و ایراد رو به راننده نسبت بدن اون بود ما نبودیم ما که خوبیم

    طرف ویتارا خریده گیربکسش مشکل داره برای اینکه بتونن جلوی هزینه تعویض رو بگیرن هی طرف رو توجیه می کنن که اگه عوض کنی بدتر میشه اگه فابریک خودش نباشه اونجوری میشه و …..

    می خوای از کارت طلایی استفاده کنی، چون به تعمیرگاه و تعمیرکار پول نمی ده اصلا ماشینت رو پذیرش نمی کنن

    جلوی چشمای خودم اوستای جلوبندی ساز حرفه ای (تعمیرکار نه تعویض کار) میل موج گیر و کمک های یه جک J5 سفید 94 رو امتحان کرد و نشون داد خرابه بعد صاحب ماشین برده نمایندگی و می گه جلوبندیش مشکل داره زنگ زدن ماشین حاضره بیا ببر ماشین رو اصلا نگاه هم نکردن یه نمایندگی دیگه برد بدتر شد و فقط ازش پول گرفتن

    پرشیای تو تعمیرگاه مرکزی سعادت آباد صفحه کلاچ عوض کرده پذیرش کننده یادش رفته بود بنویسه دارای کارت طلایی
    اون ها خوشحال که پولش رو صاحب ماشین می ده موقع تسویه حساب ساعت 17:00 متوجه میشن ای داد نمی تونن پول بگیرن
    از طرفی کارشناس امداد خودرو هم قبلش باید می اومده صفحه کلاچ رو می دیده اگه تایید می کرده….!!! حق تعویض داشتن

    206 هاچبک مشکی مدل 93 طبق فراخوان خودشون سیم کلاچ و صفحه کاچ عوض کرده حالا از روی پل کوچیک بالابر تعمیرگاه بالا نمی ره

    واقعا مردم زحمت کش که پولشون رو با زحمت به دست میارن چی فرض می کنن؟؟
    ما مگه هم وطن نیستیم؟؟؟؟؟؟؟

  3. به زودی قراره یه ماشین صفر از ایران خودرو تحویل بگیرم،بریم ببینیم داستان تا چه حد واقعیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا