اخباراخبار خارجی

طرح مفهومی BMW از موتورسیکلت بتمن

دنده 6- مهتاب جهاندار : شرکت بی ام و از سال 1916 با آغاز فعالیت خود همیشه روی اتومبیل های نمادینی چون سری M و رودستر تمرکز داشته است. حال به تازگی این کمپانی باواریایی طرح مفهومی از یک موتورسیکلت که می توان آن را به بتمن مربوط دانست، ارائه داد. نام موتور بی ام و Titan است و توسط طراح ترک بی ام و ایجاد شد. البته این شرکت آلمانی در تولید موتورسیکلت نیز زبانزد بوده و تنها به تولید اتومبیل نمی پردازد. هنگامی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید بی ام و تصمیم گرفت تا با تولید موتورسیکلت به سربازان کشور خود خدمت کند.

 

BMW-Titan-Concept-Motorcycle-3

طراحی موتور بی ام و Titan به شکلیست که به خوبی می توان از آن در فیلم بتمن بهره گرفت. به گفته طراح ترک این موتور، در طراحی Titan از کوسه الهام گرفته شد و در تفسیر آن بیان داشت که سر این موتور به سر کوسه شباهت داشته و در دو طرفش که شامل هواکش هایی می شود، نقش شش هایی کوسه را ایفا می کند. چرخ عقب همچون دمی بوده و موجب جلوه دادن به طراحی Titan شده است. فرمان و تایر جلو از قطعا پنهان شده Titan هستند که در نگاه نخست قابل مشاهده نیستند.

متاسفانه بی ام و درباره تولید انبوه Titan اظهار نظری نکرده است و این بدان معنا بوده که بعیدست بزودی شاهد عرضه آن باشیم. طراحی چنین موتوری نشان می دهد که طراحان بی ام و همیشه نسبت به دیگر کمپانی ها پیشرو هستند و هنر زیبایی از خود نشان می دهند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا