سیتروئن C4؛ جایگزین زانتیا در ایران

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | 52 نظر

سیتروئن C4؛ جایگزین زانتیا در ایران

سیتروئن زانتیا یکی از خودرو های موفق بازار ایران بود و در پاییز 89 پس از 10 سال، تولید آن متوقف شد. اکنون که پس از لغو تحریم ها، خودرو سازان مختلف از فرانسوی گرفته تا ژاپنی و آلمانی در راه بازار کشور هستند، سایپا نیز بزودی عرضه مدل سدان آخرین نسل از سیتروئن C4 را به عنوان جایگزین زانتیا آغاز خواهد کرد.

citroen-c4l-002

سایپا سال گذشته مدل سدان C4 را در نمایشگاه خودروی تهران در غرفه سیتروئن و سایپا به معرض نمایش گذاشت.

 

citroen-c4l-003

این مدل که در واقع با نام سیتروئن C4L شناخته میشود (L برگفته از لغت Lounge به معنی مکانی برای آرامش است)، مدل سدان از نسل دوم سیتروئن C4 که یک خودروی هاچ بک است، محسوب میشود. بخش عمده طراحی و ساخت سیتروئن C4L توسط مرکز طراحی گروه پژو سیتروئن در شانگهای انجام شده است.
فاصله بین دور محور سیتروئن C4L برابر 2710 میلی متر است که حدود 10 سانتی متر از مدل هاچ بک بیشتر است.

 

citroen-c4l-004

این سدان فرانسوی اولین بار در سال 2012 در پاریس رونمایی شد و در همان سال نیز توسط شرکت دانگ ‌فنگ پژو-سیتروئن در بازار چین عرضه شد.
C4L در بدو ورود به بازار با دو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و توربو عرضه شد، اما در سال 2013 یک موتور 1.8 لیتری مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ نیز به لیست موتور های C4L اضافه شد.

 

citroen-c4l-006

هنوز هیچ اطلاعاتی از پیشرانه مورد نظر سایپا برای بازار ایران در دست نیست، بنابر این در این نوشته به بررسی هر سه موتور خواهیم پرداخت.
سیتروئن C4L با 4620 میلی متر طول، حدود 10 سانتی متر از زانتیا کشیده تر است. همچنین این خودرو 1780 میلی متر عرض و 1500 میلی متر ارتفاع دارد که 10 سانتی متر نیز از زانتیا بلند تر است.

 

citroen-c4l-007
در طراحی C4L از روش های معمول سیتروئن استفاده شده و آرم سیتروئن در جلو پنجره ادغام شده است. طرح این خودرو با بهره گیری از چراغ هایی که به نوعی علامت مشخصه سیتروئن به حساب می آیند و همچنین شباهت نسبی به سیتروئن C5 در قسمت عقب، از هماهنگی مناسبی برخوردار است.

 

citroen-c4l-014

شیشه عقب C4L نیز همانند C5 محدب بوده که این موضوع سبب بزرگتر شدن درب صندوق شده و دسترسی به فضای 440 لیتری صندوق را آسان تر میکند. C4L از رینگ های آلومینیومی نیز بی بهره نیست و قطعه های کروم رنگ بکار رفته، بر زیبایی ظاهری C4L می افزایند.
در نگاه اول طرح کلی داشبورد C4L شبیه به زانتیا به نظر می آید، اما مدرن شده است.

citroen-c4l-015

همانطور که از جایگزین زانتیا انتظار میرود، کابین C4L جادار و راحت است. در واقع این خودرو به دلیل افزایش فاصله بین دو محور، نسبت به مدل C4 از فضای داخلی بیشتری برخوردار است به طوری که صندلی های عقب فوق العاده جادار و راحت هستند.

citroen-c4l-026

طرح غربیلک فرمان نیز شباهت زیادی به C5 دارد، اما علاوه بر اینکه مانند C5 شلوغ و پر از کلید نیست، غربیلک فرمان یک تکه بوده و قسمت وسط آن مانند C5 ثابت نیست.

دکمه استارت سمت چپ داشبورد، زیر دریچه تهویه قرار دارد و C4L به سیستم ورود بدون کلید نیز مجهز است.
اگر خودرو یا موتور سیکلتی در نقطه کور خودرو باشد، C4L با چراغ نارنجی رنگی که گوشه آیینه جانبی راننده تعبیه شده است، به شما اخطار میدهد.

citroen-c4l-011
این خودرو با بهره مندی از سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، آغاز حرکت در شیب های زیاد را آسان کرده و مانع از حرکت خودرو به سمت عقب میشود.
همانطور که بیان شد این خودرو با سه پیشرانه مختلف عرضه می شود:

 

 

مشخصات فنی موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی موتور 1.6 لیتر توربو موتور 1.8 لیتر
قدرت (اسب بخار/دور در دقیقه) 115/5750 160/6000 136/6300
گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه) 150/4000 240/1400 تا 4000 172/3500
جعبه دنده 5 سرعته دستی 6 سرعته خودکار 5 سرعته دستی یا 6 سرعته خودکار
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 6.9 7.5 7.6

احتمال ورود مدل 1.6 لیتر توربو به بازار ایران کم است و احتمال میرود سایپا یکی از دو موتور 1.8 لیتری یا 1.6 لیتری تنفس طبیعی را در ایران به فروش برساند.
شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل 1.6 لیتری تنفس طبیعی (با گیربکس دستی) حدود 10 ثانیه است که با توجه به وزن 1372 کیلوگرمی عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

citroen-c4l-017
اما مدل 1.6 لیتری توربو عملکرد فوق العاده ای دارد و مدل اتوماتیک 6 سرعته با وزن 1435 کیلوگرم فقط در 8.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین گشتاور قابل ملاحظه 240 نیوتن متر از 1400 تا 4000 دور در دقیقه از کشش عالی مدل 1.6 لیتری توربو حکایت میکند.
موتور 1.8 لیتری نیز با بهره مندی از گشتاور مناسب 172 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه و 136 اسب بخار قدرت، موتور ضعیفی نیست اما باید وزن 1400 کیلوگرمی آن را نیز در نظر گرفت. این موتور با دو نوع جعبه دنده 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود.
در C4L خبری از سیستم تعلیق پنوماتیک زانتیا و C5 و تنظیم ارتفاع خودرو نیست، اما با این حال سواری این سدان فرانسوی به حدی نرم است که باعث شده هندلینگ و قابلیت های دینامیکی آن زیر سوال برود و C4L بیش از حد دچار بادی رول شود.
همانند سیستم تعلیق، فرمان نیز بیش از حد نرم بوده و هیچ احساسی را به راننده منتقل نمی کند.

citroen-c4l-018
انتظار می رود سیتروئن C4L در ماه های آتی در بازار ایران با قیمتی در حدود 105 میلیون تومان عرضه شود. باید دید که آیا این سدان فرانسوی می تواند مانند زانتیا فروش موفقی داشته باشد یا خیر.
لیست امکانات و تجهیزات شایان ذکر سیتروئن C4L:
رینگ های آلومینیومی 16 اینچی
چراغ های LED مخصوص روز
آیینه های جانبی تاشو برقی
سانروف برقی
کروز کنترل
سیستم استارت دکمه ای
کامپیوتر سفری
سیستم صوتی با 6 بلندگو، قابلیت پخش CD و اتصال USB
قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع دوگانه با قابلیت یونیزه کردن هوای کابین
6 کیسه هوا
ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
سیستم کمکی ترمز در مواقع اضطرار (EBA)
سنسور پارک عقب

 

 


52 دیدگاه

  1. م | آبان 8, 1395 | لینک نظر

    خب الان تو بازار c5فول و زیبا با اون موتور گریبکس و سیستم هیدروپنوماتیکش رو با ۵۰ تومن میشه خرید ! مگه مرض دارسم یه مدا پایین تر اونم نسخه چینی – سایپایی شدش رو صد تومن بخریم ! همون زانتیا تازه صد شرف داره به این !?

  2. کیوان | آبان 6, 1395 | لینک نظر

    سلام زانتیا با جنسیس مقایسه نمیشه با ورنا مقایسه میشه از نظر بدنه با پراید درسهایی عقب و جلو (دربهای) بسیار ضعیف من تجربه دارم فرانسوی را با ژاپنی مقایسه نکن چند پله از کره ایها هم پایین ترند فروش برند ژاپنی و کره ای در دنیا خیلی بالاتر از فرانسوی است قابل اعتماد ترین اتومبیلها از نظر مردم ارسال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ که بررسی شده ابتدا لکسوس بعد تویوتا در ده تای اول کیا وهیوندا فرانسوی ها تا رده ۳۰ هم نیستند

  3. اکبر66 | آبان 2, 1395 | لینک نظر

    حالا که همه ماشینا چینی هستند چرا پول زیادی بدیم . همان چینی شلسی بلند میخریم ….

  4. zoom zoom mazda | مرداد 21, 1395 | لینک نظر

    به جای این اشغالهایی که با چینی ها فرقی نداره یه سدان ژاپنی رو بیارین رو خط تولید مثل سیویک لنسر یا کرولا یا مزدا3 خدا وکیلی یه نفر یه منبع فقط و فقط یه منبع به من معرفی کنه که ذکر کرده باشه یکی از سدان های فرانسوی برای یه بار بالاتر از زقبای ژاپنی و المانی قرار گرفته باشه یا حداقل جزو 20 خودروی پر فروش دنیا باشه

  5. صادق | مرداد 17, 1395 | لینک نظر

    اون چین های صندلی عقب منو یاد زیر شلواری خشایار تو سریال زیر اسمان شهر انداخت چقدر قشنگ و خوش سلیقه با سلیقه ما ایرانی ها کاملا جور در میاد

  6. داریوش | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

    هرکی هر ماشینی داره مبارکش یکی داره گرونتر می خره یکی نداره ارزونتر این واقعیت خواهشن از مقایسه های بچه گانه نکنید که ماشین بابای من از همه ماشین های دنیا بهتره هر چقدر پول بدی اش می خوری

  7. داریوش | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

    جریان ال نود تو این سایت چیه که تو همه تاپیک ها درموردش حرف می زنید شما دیگه اخرشین به خدا

  8. said | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

    چرا هرچی میشه بحث ال نود وسط می کشین خواهشن تموم کنید این مسخره بازی ها رو ال نود تو رنج قیمت خودش ماشین خیلی خوبیه و اکثریت هم اینو قبول دارند و تنها ظاهر قشنگی نداره کدوم ادم عاقلی ماشین چهل تومنی با ماشین 110 ملیونی مقایسه می کنه اونم ژاپنی

    • در پاسخ به: said

      احمد | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

      مقایسه ال90 با مزدا 3 جدید فقط از یه ذهن بیمار برمیاد که پونی جان اینکارو طی کامنتی با نام واقعیشون یعنی اکبر انجام دادن تازه نقطشم کردن بزرگوار!?
      امیدوارم این دوستمون هم به راه راست هدایت بشه و دست از بچه بازی برداره…

  9. sunmartin | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

    موندم بخندم و یا بگریم به سخنان سخیف احمد و عارف و said که بواقع دونفر بیشتر نیستن ازین تابلو تر ندیدم areef که شدهsaid و احمد که قبلا مجتبی بود ??بهر روی دست شما برای من که رو شده برید ds های چند صد ملیونی که تقش دراومد چینی هستند از شرکت دانگ فنگ جمع و جورش کنید ویا رنو های شرکتی نگین خودروی که یا چینی هستند و یا در بهترین حالت ساخت ترکیه چرا خودتون بخواب زدید هیچ کشور اروپایی به ایران نه قطعه میده و نه تکنولوژی فقط چینی ها هستن که حاضر به فروش جنس هستند خودروهای کیا و هیوندا تویوتا لکسوس و بز ام دلبیو و بنز هم از چند دست دلال حوزه خلیج فارس گذشته و به نمایندگی های داخلی رسیده بسه دیگه یکم واقع بین باشید

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمود | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

      هیچ کدام از رنوهای ایران چینی نیستند.تا قبل از این رنو به چین صادر میشده. تازه سال قبل با دانگ فنگ قرارداد خط تولید رنو در چین با دانگ فنگ بسته شد که اصلا برای صادرات نیست وصرفا برای نیاز داخلیه چینه.رنو کولیوس وسفران مونتاژ کره.کپچر مونتاژ اسپانیاست.هیچ مدل رنویی از ترکیه هم وارد ایران نمیشه. فقط میشه گفت برات متاسفیم که تو روز روشن دروغ میگی دلال جماعت کلکه

    • در پاسخ به: sunmartin

      مجتبی | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

      سانی ، من هیچکدوم اینا نیستم!!
      یه چند روز نیامدم ضایعت کنم باز دور برداشتی؟؟
      سپهر جان ، اگه لطف میکردی و از اول کامنتهای پرت و پلای این … رو تأیید نمیکردی الان کار به اینجا نمیکشید، چار روز دیگه میاد میگه عارف و احمد و مجتبی و سپهر و … همه یکی هستن،و تو این دنیا فقط منم که درست میگم! 🙂

      • در پاسخ به: مجتبی

        ُSepehr | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

        بنده تنها مدیر دنده 6 نیستم و سایر دوستان گاها کامنت ها رو تایید می کنند….

    • در پاسخ به: sunmartin

      ََAREF | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

      بچه جون تو معنای سخیف را میدونی..!

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمد رضا | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

      داداش گلم هیچ کدوم از رنو های نگین خودرو حتی ساخت ترکیه هم نیست چه برسه به چین!!!!
      یکی ارزون ترین رنوی نگین خودرو مثل فلوئنس دنده ای مونتاژ کره ی جنوبیه
      فکر کنم شما فیلم ترکی نیگا میکنی توش فلوئنس زیاده فکر میکنی از اونجا وارد میشه
      اول یه نگاه به پلاک داخل ماشین ها بنداز بعد نظر کارشناسانه بده
      من که دیگه تو این سایت نمیام و کامنت هم نخواهم گذاشت
      وقتی مدیر سایت نظر کسی که میگه DS چینیه رو تایید میکنه دیگه خودتون تهشو بخونید
      سپهر جان با عرض شرمندگی قبلا هم بهتون گفتم نظرات غلط رو تایید نکن.چون متاسفانه با تایید این کامنت ها که حاوی اطلاعات غلط هستند نه تنها بحث علمی و خودرویی تو سایت نمیشه بلکه کل سایت شده کل کل این آقای کره ای دوست با بقیه
      من تا حالا تو این سایت به هیچکی ایراد نگرفته بودم ولی دیگه حدی داره صبر و تحمل.اگه قراره کامنت های بی اساس ایشون تایید شه که ما نیستیم

      • در پاسخ به: محمد رضا

        ُSepehr | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

        من به شما حق میدم اما اصول آزادی بیان هم باید در نظر گرفته بشه، خیلی از ماشین هایی که در چین تولید میشن و برای بازار چین طراحی شدن از دید برخی افراد چینی هستن، ما نمیتونیم با حکم قطعی در مورد مسائل شک برانگیز برخورد کنیم و به نظرم مخالف آزادی بیان هست ، قبلا هم گفتم راه صحیح برخورد با نظرات بی ارزش، نادیده گرفتن اون هاست چه از جانب ما (به عنوان مدیر) و چه از جانب سایر مخاطب ها، طبیعتا با ادامه کردن بحث های بی فایده نتیجه ای جز ناراحتی و اعصاب خوردی حاصل نمیشه

    • در پاسخ به: sunmartin

      erfan | مهر 29, 1395 | لینک نظر

      سلام به دوستان
      خواستم بگم بسر خوب تو يه جوري صحبت ميكني انگار خودت علامه دهري بقيه هيچي نمي فهمن
      و با توجه به اين نوع نظر دادنت كاملان مشخصه كه با اين كه اينقدر از اين ماشين هاي كره اي دفاع ميكني تا حالا از كنارش ردم نشدي چه برسه به اين كه سوارش شي
      بعدش تا وقتي افرادي مثل تو تو جامعه هستش نتيجش ميشه همين شما هنوز ياد نگرفتي به نظر ديگران و يك چيزي كه قراره توليد بشه احترام بزاري حتياگه شما از اون نظر يا ماشين توليد شده خوشت نمي اد حق نداري بگي اشغاله و به درد نمي خوره حالا با منطق و دليل به عنوان كسي كه 13 ساله زانتيا دارم و همينطور 3 ساله كنارش كيا دارم بهت نشون ميدم كه سيتروعن چيه كره چيه
      13ساله زانتيا دارم مدل 2003 وارداتي دنده دستي
      بعد از 12 سال من واشر سرسيلندر اين ماشين رو تعويض كردم
      و شايد باورتون نشه بعد از11 سال صفحه كلاج ماشين و عوض كردم كه حتي اگه باورتون نميشه با سند و مدرك بزارم براتون
      ولي همين كيا خودم مدل sportage 2013 كه سره يه روغن دير عوض كردن نزديك بود 20 ميليون منو تو خرج بندازن
      بعد هيچ وقت يه شركت كره اي رو با يه شركت اروبايي مقايسه نكن
      قدمت شركت سيتروعن كجا شركت هاي كره اي كجا
      من نميگم سيتروعن c4L ماشين خيلي خوبيه ولي از نظرم از همين سراتو سايبا خيلي بهتره حداقل سيتروعن هستش نه كيا و راحت برات 10 سال كار ميكنه
      بعد دفعه بعدي كه خواستي اقا بسر بگي كه كره ماشيناش خوبه اگه همون جنسيس 200 ميليونيش نصف راحتي زانتيا يا تعليق زانتيا و يا 3 چرخ راه رفتن زانتيا رو داشت بعد بيا بگو كره
      با تشكر

  10. پونی کار اقا اگه احمد اقا ریتو نخواست من ازت برمیدارم ریو ماهه ماه هر کی ریو داشته میدونه چی میگم ریو سایپا با سری 3 بی ام و مقایسه میشه!
    ماشینهای کره ای بهترین ماشینهای جهانن بعد با اختلاف المان بعدم ژاپن فرانسه هم بعد چین البته نهایتن 20 تا 25 ارزش خرید دارن نه بیشتر!

    تابلوئه احمدم یا مثل دکتر پونی حرفه ای عمل کردم!?
    دست بردار از این بچه بازیا پسر خوب?

  11. اکبر | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

    سلام احمد اقا این پونی و سانمارتین دلالن و فقط می خوان فرانسوی ها رو خراب کنند من خودم ال نود دارم با هاش مزدا3 نیو رو گرفتم نقطه شد رفت رنو ال نود با المانی ها مقایسهمی کنند چون اروپاییه نه با اشغالهای ژاپنی و کره ای فقط ال نود ماه ماه احمد درست میگه چون خودشم ال نود داره می دونه چی می گم

    • در پاسخ به: اکبر

      احمد | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

      پونی ماشین چند سالته شما!? گل پسر با اسم خودت کامنت بزار یکم اعتماد به نفس داشته باش عزیزم! نگرانتم?
      اونی که با ماشینای المانی مقایسه میشه ریوی زیر پای شماست نه ال90
      یادمه میگفتی با ریوت اریون رو نقطه کردی و فیلمشم تو اپارات گذاشتی درسته?
      پونی جان هر وقت خواستی ریوتو بفروشی حتما بمن ندا بده البته هنوز بین ریو و سری 3 دو دلم!

    • در پاسخ به: اکبر

      امين | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

      ديگه خداييش يه چيزي بگيد بگنجه!!!
      با ال نود مزدا ٣ رو نقطه كرديد؟؟؟؟
      حالا كره اي شايد آشغال باشه ولي ژاپني ديگه…….

    • در پاسخ به: اکبر

      alex | مرداد 24, 1395 | لینک نظر

      داداش شما با النود بوگاتی هم میگیری؟؟؟

  12. علیرضا | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    جناب سن مارتین که دیگه شهره آفاق شدن ولی محض اطلاع بیوک مخصوص بازار چین داریم پس بیوک چینی شده؟؟؟؟؟یا بعضی محصولات جنرال موتورز یا فولکس واگن فقط برای بازار چین هستن.قربانت بشم سن مارتین همه که مثل شما عشق کره ای ها ناآگاه نیستن.چرا از هیوندای های ساخت چین نمیگید؟؟؟یا هیوندای i20 که تو هند ساخته میشه؟؟؟ایشون تو قرن نوزدهم گیر کردن.بگذریم….
    اگر با موتور 1800 . امکانات کامل باشه قیمت 105 میلیون مناسب هست و میشه بهش فکر کرد.ضمن اینکه به لحاظ ابعاد و فاصله محوری از کامپکت کارهایی مثل النترا,مزدا3 بزرگتر هست.ضمن اینکه سیتروئن به ساختن ماشین های نرم و راحت مشهور بوده

  13. احمد | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    وقتی سراتوی ایرانی 6 سال پیشو میدن 90 اینم 105 قیمت میخوره دیگه جای تعجب نداره!
    ولی هرچی پونی ماشین بگه

  14. sunmartin | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    همین c4 اگه خود فرانسه تولید میکرد با آپشن هایی که احمد رضا اشاره کرد ارزش خرید داشت چون میدونستی داری جنس اروپایی میخری اما دست چین و مونتاژ ایران که رفت مشخصه چه ملغمه ای پدیدار میشه حالا چرا 100 ملیون ؟مگه چی داره اینخودرو اما با نگاهی به قیمت انواع چینی ها میشه دریافت که قیمت چندان دور از واقعیت نیست درجاییکه رنج قیمتی چینی ها بین 70 تا 150 ملیون شده!!

  15. sunmartin | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    من از تمام کاربرانی که باوز ندارند رنو و پژو چینی شدند درخواست میکنم سری به شرکت نگین خودرو بزنند و پارت های قطعات ببینند از کجا وارد میشه در بهترین حالت یاخت ترکیه است و بیشترین واردات از چین البته تحت لیسانس فرانسه که مشخصا کیفیت چینی با فرانسوی خیلی متفاوته در یک گزارش که در دنده 6 راجع به شورولت کروز فولوکس جتا و فورد و فیات و لندرور و ….منتشز شده بود گزارش شکایت های مردمی ناشی از کیفیت پایین این خودرو ها بواسطه چینی بودن قطعات و مونتاژ در خود کشور چین نقل شده بود که موجب حیرت بود چراکه نامهای اصیل و خودروهای خوبی بواسطه مونتاژ و چینی کردن قطعات در چین به پایین ترین کیفیت نزول داده بودند در حالیکه همین خودروها در مد ل اصلی در کشور مبدا مانند انگلیس ایتالیا فرانسه و آمریکا در بهترین کیفیت و بدون مشکل بودند منظورم اینه که چین حتی برترین برندها را هم که تولید کنه خواه ناخواه کیفیتشون با نمونه اصلی متفاوت هست

    • در پاسخ به: sunmartin

      said | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

      قسم میخورم اگر حتی یکبار پات به نگین خودرو باز شده باشه.نگین خودرو وبقیه وارد کنندگان به شما اجازه نمیدن که ببینی پارت قطعات از کجا میاد.محض اطلاع اینکه ترکیه مرکز منطقه ایه رنوه واکثر قطعات مونتاز اونجاست یا از فرانسه وارد ترکیه میشه یا کره.دروغ خوب نیست.مگه مجبوری دروغ بنویسی.عشق هیوندای وکیا کورت کرده بنده خدا تا جایی که مجبور به دروغ گویی شدی.راستی از هیوندای های هندی هم بنویسی بد نیست.من خودم شیشه ماشینم را از نگین خریدم ساخت کره بود.درپوش شیشه شور خریدم ساخت ترکیه.این لینک را میگذارم دوستان بخونند.قضاوت با خودشون وپی به دروغ گویی واراجیف بافی سانمارتین بیش از پیش خواهید برد.لوازم یدکی فلوئنس
      http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=377&t=103313

      • در پاسخ به: said

        ََAREF | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

        اینم سعید جان ببین که این کره ای ها مانند محصولات کارخانه هایوندای هم دیگه زیر و روشون ساخت چینه :
        http://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Hyundai_Autoparts.html

        • در پاسخ به: ََAREF

          pony car | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

          سلام اقا عارف با اطلاع رسانی دقیقشون بازهم ما را مورد لطف عنایت قرار دادن از جمله که ایشون اقای جک ما رییس هیت مدیره گروه علی بابا رو صاحب بزرگترین کارخانه چین معرفی کردند و حا لا هم با معرفی لوازم یدکی چینی که چین خود مختار برای هر برند و بازاری تولید می کنه سعی در تخریب برند هیوندایی دارند همچین منبع معرفی کردند که هرکس نره و مطالعه نکنه با خودش فکر میکنه که محصولات هیوندایی از 0 تا 100 توسط چینی ها سا خته می شود .عزیز من تو بازار همه جور لوازم یدکی هست این بستگی به خودت داره چینی بخری یا تولید کمپانی مادرو درجه یک یا دو

          • در پاسخ به: pony car

            said | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

            سانمارتین چرا با اسم پونی کار مینویسی .اخه متن ونگارش پونی کار وسانمارتین که یکیه.تفکرات منجمد شده در عشق به هیوندای که مشابه.هر دو هم که سراتو سایپای دارید.مگه مجبوری بیای به چند اسم دروغ وچرندیات بنویسی ادم بیکار؟؟؟؟حالا دیگه عارف هم شده عامل استکبار جهانی برای تخریب تو وبرند هیوندای؟چین هم که تیشه برداشته افتاده به جون هیوندای.خود هیوندای وکیا چه اشغالهایی هستن مگه؟یک درجه بالاتر از جنس چینی.فقط همین قدر یک درجه ونه بیشتر.بقیه دنیا نگاهشون به جنس کره ای مثل نگاه ما به ماشین چینیه.اونوقت سراتو سایپ برای یکی مثل تو شده کعبه امال.بنده خدا دلم خیلی برات میسوزه

          • در پاسخ به: pony car

            ََAREF | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

            ، هایوندای در چین ، چهار کارخانه بزرگ دارد ، شما که احیانا فکر نمی کنی این کارخانه ها CKD و SKD ، مونتاژ می کنند..!
            تمام آن چه در سایت Made in china می بینید در چین روی محصولات هایوندای بسته می شود .
            این اصول کاره .. کشوری که این همه پتانسیال قطعه سازی داره ، از این مزیتش استفاده میشه و مونتاژ صرف نمیکنه..
            در مورد اون ویدیو هم باید بگم دونفر پشتی یکی مدیرعامل کارخانه SAIC بود و دیگری همانی که شما گفتی

      • در پاسخ به: said

        احمد | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

        بابا سعید جان وقت خودتو تلف نکن این سانمارتین منفعتش ایجاب میکنه دروغ بگه دلاله منم دایورتش کردم یه مشت اطلاعات دروغ رو ردیف میکنه فکر میکنه مردم باور میکنن زهی خیال باطل!

  16. احمدرضا | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    به نظر میاد که خوب باشه به شرطی که نسخه فول با موتور لااقل 1.8 و گیربکس اتوماتش بیاد و گرنه به قیمت 105 چندان ارزش خرید نخواهد داشت و مزدا 3 با کمی قیمت بالاتر ارزشمندتر خواهد بود. امیدوارم برنامه ایکه سایپا روی سراتو پیاده کرد در مورد سیتروئن c4 پیاده نکنه و اگه قراره این خودرو قیمت بالای 100 میلیون داشته باشه لااقل توی بحث آپشن از سروتهش نزنه.

  17. pony car | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    فرانسوی ها نهایت تا 60 مورد استقبال مردم با لا تر مردم پول برای فرانسوی ها نمی دن اینو من نمی گم امار فروش بازار و کوچه خیابون میگه اینم مرخصه رخصت پهلوون احمد

  18. آریا | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    امیدوارم نوع ۱۶۰۰ توربو یا ۱۸۰۰ تولید بشه با گیربکس اتوماتیک .
    البته قیمت ۱۰۵ میلیون با توجه به تولید داخل این خودرو بسیار بالاست و با توجه به وجود رقبای چینی و کره ای؛ قیمت بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون خیلی منطقی تر هست.

  19. ShayanT | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    ی جوری نوشته جایگزین زانتیا گفتم الان قیمتش بین 50 تا 60 ت هست…

  20. علی | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    سلام به همگی

    دوستان می خواستم بدونم این ماشین هم مثل زانتیا قابلیت تنطیم ارتفاع را دارد ممنون می شوم اگر دوستان اطلاعاتی در این زمینه دارند توضیح بدهند

    • در پاسخ به: علی

      linkoln6ft | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

      توی متن بالا هم نوشته که این ماشین از تعلیق هیدروپنوماتیک زانتیا و c5 بهره نمیبرد یعنی تنظیم ارتفاع هم نداره.
      سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک معمولا توی مدل های گرون تر با توجه به هزینه بیشتر این سیستم بکار میره.

  21. Kasra | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    با اين قيمت با يد بره ته صف تازه فردا با ولى بياد مدرسه تنها مزيت سيتروإن سيستم پنوماتيكشه كه اينم نداره سايپا دقيقا كدوم بازارو هدف گرفته?

  22. میثم | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    اول z300 را آوردند 74 میلیون بعد دیدند کسی نخرید گفتند بومی سازی کردیم 62 تومن . بعد نوبت چانگان cs35 شد 84 تومن اول میدادند بعد کردندش 64 تومن و … مردم بی اعتماد شدند کلاا

  23. sunmartin | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    کاش همین سراتو با اقلام حذف شده مثل سانروف و کی لس آینه های تاشو شیفتر دنده پشت فرمان گرمکن صندلی آینه الکترو کرومیک و استارت استپ بجای سوئیچ تحویل میدادن اما واقعا به تمام تولیدات گند میزنن همین سیتروئن درسته چینی هست مثل رنو و پژو که بالای 80 درصد قطعاتشون چینی شده اما اگه با همون آپشن ها بدون کم و کاست دست مشتری بدهند بازهم نقطه مثبتی هست اما نه مثل سراتو و سایر محصولات که فقط در صدد کاهش کیفیت و حذف آپشن ها هستند

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمد رضا | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

      اولا که مقاله سیتروئن فرانسوی چه ربطی داره به سراتو سایپایی؟دوما این ماشین در فرانسه هم تولید میشه و نمونه تولیدی در چین فقط برای مصرف داخلی چینه.سوما کی گفته رنو چینی شده؟شما یه قطعه چینی تو تندر و ساندرو و مگان و … پیدا کن بعد بیا بگو رنو چینی شده
      سپهر جان ازت خواهش میکنم نظراتی که به مقاله مربوط نیستند یا حاوی اطلاعات غلط هست رو تایید نکن
      این بابا چه مقاله پراید باشه چه پورشه 911 آخرش میگه سراتو سایپایی از همشون سرتره.ال نوت ( به قول خودش ) آشغاله و مغز متفکر کره دنیا رو متحول کرده و یه مشت اراجیف دیگه که خودش هم نمیدونه چیه.

    • در پاسخ به: sunmartin

      said | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

      سانی باز شما پریدی وسط بحث صحبت بی ربط کردی؟کجای مقاله راجع به رنو بود.رنوی چینی ؟؟؟والا من ال نود 89دارم روی رادیاتورش هم زده فرانسه.یه نگاه به امار واردات گمرک بنداز ببین کدوم قطعه ال نود از چین وارد میشه.این که داچیاست.رنوهای وارداتی که بماند.اگه منظورت سراتتوی سایپاست که صندل ها ی پارچه ای تیبا روشه و لاستیک بارز داره یه حرفی.یا کیا پراید که درب قالپاقش هم از چین میاد.اقا جان سراتوی سایپا از همه ماشین ها بهتره.مال شما که اصلا اختصاصی خودت به صورت vip درست کردن.ول کن دیگه حضرت عباسی.شورش را در اوردی دیگه.اقا سپهر تو را خدا کامنت های این را تایید نکن.خیلی رو اعصاب همه اس.به اسامی sunmartin و pony car که هردو در واقع یکیه

  24. سامان | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    اشغالی دیگر از فرانسه

    چی میشد به جای این زباله هوندا سویک اصیل رو مونتاژ یا وارد میکردند ؟؟؟

  25. ُSir Nic | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    سایپا قیمت هاشو اینجوری میزاره… ساندرو نباید برای چینی ها خطری ایجاد کنه، چینی ها برای سراتو، سراتو برای سی 4 … پس قیمتهای سایپا هیچ ربطی به قیمتهای جهانی و کیفیت محصول و بازار نداره، همین سراتو (این مدلی که که سایپا قبل از تولید لخت کرده) رو اگر کسی بخواد وارد کنه میتونه زیر قیمت سایپا بده دست مردم.

  26. دانیال | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    یک نمای کامل از کنسول میانی نزاشتید چرا! میشه توضیح بدید محدب بودن شیشه عقب چطور ه بزرگ شدن صندوق کمک میکنه. ممنون

  27. ميثاق | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    روكش صندليهاش تو عكسها در حد كهنه و ماشينهاي از رده خارج و اسقاطي هست كدوم عقل سليمي واس اين ماشين 105 ميليون تومان ميده كه اونم سايپا بزنه مثل توليد سراتو كه از هر چيزي ميتونستن زدن ……….

    • در پاسخ به: ميثاق

      yamin | آبان 2, 1395 | لینک نظر

      واقعا این حرفتون روقبول دارمن سراتو سایپا داشتم.هر چی هم که نتونستن حذف کنن کیفیتش رو تا جایی که میشده آوردن پایین.مثل سپراش که اصلا با سراتو2012وارداتی قابل مقایسه نیست.

  28. linkoln6ft | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    105 تومن برای سیتروئن چینی!!!
    آخر متن انتظار رقمی بین ۶۰ تا ۷۰ رو میکشیدم!!!
    گزینه های موجود بازار،بازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون
    ۱_مزدا ۳ نسل قبل
    ۲_سراتو مونتاژ سایپا
    ۳_سراتو ۲۰۱۵
    ۴_رنو فلوئنس
    ۵_الانترا
    ۶_تویوتا یاریس
    ۷_تویوتا کرولا ۲۰۱۴
    ۸_میتسوبیشی لنسر
    ۹_اکسنت

  29. MoonMartin | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    قطعا با اون قیمت موفقیت زانتیا رو در خواب هم نخواهد دید! اونم با موتور ۱۶۰۰ معمولی!!

  30. Mehr | مرداد 13, 1395 | لینک نظر

    اگه تولید داخلش ۱۰۵ هست، پس وارداتی‌ش چند می‌تونه باشه؟! بعد می‌گیم غرب مانع پیشرفت وضع معیشتی مردم پس از برجامه. خودمون بدتر نیستیم احیانا؟!