ابرخودروی الکتریکی Arcfox-7 در نمایشگاه خودرو پکن

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

ابرخودروی الکتریکی Arcfox-7 در نمایشگاه خودرو پکن

زیباترین خودرو در نمایشگاه اتومبیل 2016 پکن، خودرو ArcFox-7 می باشد. به نظر می رسد این ابرخودرو الکتریکی مفهومی آماده برای ورود به بلوارها و پیست مسابقات می باشد. این اتوموبیل دارای دربهای قیچی گونه، بالها واسپویلرهای وحشی است و همچنین ازصفحه نمایشهای عقب و جلو که با هم در ارتباط هستند بهره می برد.

کلمه ArcFox از Arctic Fox گرفته شده که حیوان روباه مانند سفید پشمالویی است که در شمالگان زندگی می کند. نام ArcFox نهایتا دارای زیر مجموعه ای  در بیجینگ اتو خواهد شد. این ابرخودرو ArcFox-7 است. مدل ArcFox-1 نیز در نمایشگاه موجود بود که یک خودرو تبدیل شونده الکتریکی مفهومی است.

لوگو خودرو که سر روباه را به تصویر می کشد.

به صورت خارق العاده ای از نمای بغل زیبا می باشد.

ابرخودرو الکتریکی توسط BAIC BJEV R&D در مرکز بارسلونا طراحی شده و توسعه یافته. یک ریسک مشترک بین شرکت صنعتی بیجینگ اتو (BAIC) و Compos Racing از اسپانیا است.

کمپانی BIAC، کمپانی مادر بیجینگ اتو می باشد. BJEV، کمپانی مسوول توسعه خودروهای الکتریکی در امپراطوری BIAC می باشد. Cmpos Racing یک شرکت در زمینه مسابقات اتومبیلرانی می باشد که در سال 1997 تاسیس شده و در حال حاضر در Formula E, GP2,GP3,EuroFormula Open و WTCC فعال می باشد.

خودرو ArcFox-7 بر پایه پلتفرمی ساخته شده که زیربنای تیم NextEv کشور چین در مسابقات Formula E است. تیم NextEV ارتباط نزدیکی با چین دارد که توسط وزیر ورزش چین پایه گذاری شده. هنگامی که Formula E  به صورت کشور در مقابل کشور برگزار می شد نامش A1 GP بود.

این تیم در حال حاضر توسط استیون لو رهبری می شود و بوسیله Campos Racing مدیریت می گردد. خورو حال حاضر این تیم Spark-NextEV FormulaE 001 است که توسط Campos طراحی شده و توسعه یافته.

هنگامی که  من این عکس را گرفتم هیئت نمایندگی Campos Racing  درغرفه بیجینگ اتو حضور داشتند. همگی اسپانیایی بودند و خودرو را احاطه کرده بودند و  با رسانه های چینی مصاحبه می کردند. گرچه کار دیگری نداشتند اما اشتیاقی نیز برای گپ زدن نداشتند.

طراحی داخلی هیجان انگیزی داشت با فرمانی که قسمت پایین آن تخت بود، مقدار زیادی فیبروکربن، پانلی با ابزار دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی بزرگ، صفحه نمایش دیگری روبروی صندلی مسافران و لوگوی آبی ArcFox روی دربها.

تکنولوژی صحبت می کند. بیجینگ اتو ادعاهای زیر را مطرح می کند. موتور الکتریکی 603 اسب بخار قدرت دارد و 1050 نانومتر است. برد آن 298 کیلومتر است. صفر تا صد 2.8 ثانیه و سرعت نهایی 260 کیلومتر در ساعت می باشد. وزن آن 1775 کیلو است. باتریها 66.6 کیلووات ساعت و ترمزهای جلو 6 پیستون گازانبری و برای عقب 4 پیستون گازانبری هستند. دو دیفرانسیله است.با توجه به تغییرات زمین 3 مدل رانندگی دارد. مسابقه 80 میلیمتر. راحت 100 میلیمتری و اقتصادی 120 میلیمتری می باشد. سایز خودرو 4570/2040/1214 و فاصله بین لاستیکها 2800 می باشد.

موتور خودروهای Frormula E ماکزیمم دارای خروجی 270 اسب بخار هستند. بنابراین احتمالا بیجینگ اتو و Campos  از موتور دیگری برای ArcFox-7 استفاده می کنند.

طراحی داخل آن پرداخت نهایی نشده و آماده ورود با بازار فروش نیست. برای من تعجب ندارد اگر بیجینگ اتو فقط تعداد محدودی از این خودرو مخصوص مسابقه تولید کند. این مانند یک معجزه در بازاریابی برای این خودرو الکتریکی می باشد.

صندلیهای چرمی بژ رنگ

در جلوی چرخ عقب

لوگوی رو دستگیره درب. ما عاشق این همه توجه به جزییات هستیم. کار عالی و به این اشاره می کند که این پروژه خیلی جدی می باشد.

از نمای عقب خیلی مسابقه ای به نظر می رسد. با بالهای بزرگ دیفیوزر. صفحه نمایش با زیبان چینی می گوید به آینده خوش آمدید.

و اینجا نام برند نوشته شده. ببینید که چگونه نوار آبی مانند یک حاشیه بین پنجره عقب و دک به نظر می آید. چراغهای عقب مانند کار هنری هستند.

یکی از اعضای نمایندگان Campos در انتهای عکس با پیرهن پولوی زرد رنگ و ریش حضور دارد.


بدون دیدگاه