اولین تصادف خودروی خودران تسلا در چین

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | 1 نظر

اولین تصادف خودروی خودران تسلا در چین

برای تسلا در چین خبرهای بد به گوش می رسد. اوایل امروز ما شنیدیم که به تعدا کافی مدل ایکس در چین وجود نداردو حالا یک خودرو تسلا که از سیستم خودران استفاده می کرده دچار حادثه جدی شده.

تصادف در بزرگراه نزدیک پکن اتفاق افتاده. صحنه حادثه توسط دوربین دش کم ضبط شده و ما فیلم مربوطه را در اختیار داریم.

خودرو تسلا در حال گشت زنی با استفاده از سیستم خودران در مسیر سمت چپ پشت سر یک خودرو آئودی کیو5 در حال حرکت بوده است. به ناگاه خودرو آئودی به مسیر وسط تغییر جهت می دهد و یک مثلث اخطار اضطراری بر روی صحنه ظاهر می شود با یک فولکس واگن سانتانا در حدود 30 حتر در جلوی مثلث.

سیستم خودران به اخطار مثلث واکنشی نشان نمی دهد. راننده به سرعت فرمان و چرخها را به سمت راست می چرخاند. اما برای جلوگیری از برخورد دیر شده است و جلوی چپ تسلا با عقب راست سپر سانتانا برخورد می  کند. خرابی بسیار کم است و هیچ کسی آسیب ندیده است، اما حادثه جدی خیلی نزدیک بود.

چراغ روی سپر سانتانا آسیب دیده است. راننده مدل ایکس مثلث اضطراریش را خودش راه اندازی کرده بود. خوشبختانه در آن نزدیکی خودرو مدل ایکس دیگری بر روی سیستم خودران نبوده است.

آسیب مدل ایکس جدی تر بوده. گلگیر و سپر جلو باید تعویض شوند.

تسلا در چین به به طور غیر معمولی سریع واکنش نشان داده است. احتمالا برای اینکه مقر اصلی تسلا در چین در پکن واقع شده است. آنها هنوز در مورد تصادف مدل ایکس در اطراف هونان توضیحی نداده اند.

آخرین پاراگراف بیانیه تسلا را زیر می آوریم

سیستم ودران تسلا برای دادن اعتماد به نفس بالا به راننده، افزایش ایمنی ترافیک و فزایش لذت در بزرگراه ها طراحی شده است. سیستم خودران نشان دهنده پیشرفته ترین تکنولوژیست، اما به این معنی نیست که قادر به رانندگی اتوماتیک می باشد و یا کاملا می تواند جایگزین نقش و مسوولیت پذیری راننده خودرو بشود. تا عرضه سیستم پیشرفته خودران، ما به مشتریان قابلیتهای جدید را معرفی کرده ایم ولی همچنین به رانندگان خاطر نشان ساخته ایم که در حال استفاده از سیستم خودران، راننده باید کاملا هوشیار و مراقب باشد و آماده باشد هر لحظه که نیاز شد، کنترل خودرو را در اختیار بگیرد.

پایان بیانیه

شباهت زیادی دارد به بیانیه تسلا بعد از تصادف مدل تسلا در هنگام استفاده از سیستم خودران در آمریکا. اما یک تفاوت جالبی وجود دارد. تسلا چین می گوید که این سیستم تنها برای دانندگی در بزرگراه ها طراحی شده است. این به معنی این است که سیستم خودران قابل استفاده در جاده های دیگر نیست؟ ما در این مورد ازتسلا خواهیم پرسید و وقتی پاسخ را دریافت کردیم به شما خواهیم گفت.

 


1 دیدگاه

  1. نبی خی لو | مرداد 19, 1395 | لینک نظر

    اون سمند در حاشیه بزرگراه چیکار می کرد؟