اخباراخبار خارجی

وانت برقی تسلا کلید خورد

اوایل این ماه مدیر عامل تسلا بخش دوم نقشه های اصلی کمپانی all-electric را منتشر کرد که شامل نوع جدید از پیکاپ بود.

مفهوم تسلا آلترین می تواند سر نخی به ما بدهد که خودر ute جدید، چه ظاهری خواهد داشت.این طرح  توسط یکی از طراحان پیشین تسلا با دست انجام شده است.

 

2016-tesla-ute-sketch_01

هیچ بازه زمانی برای ute برقی جدید تعیین نشده. به جز مقاله ماسک که بیان کرده، همراه با یک SUV جمع و حور  که از مدل X پایینتر است، بعید است قیمش پایینتر از مدل 3 سدان باشد. انتظار می رود قیمت این خودرو از  حدود 35 هزار دلار شروع شود.

 

tesla_allterrain_concept_03

از آنجایی که تسلا تمایل ندارد تا مدل مفهومی از مدلی که قرار است تولید شود بدهد، واقعا راهی وجود ندارد تا بفهمیم تولیدات آینده به واقع چگونه خواهند بود.

البته این مساله، علاقمندان را متوقف نکرده و آنها طراحیهای خودشان را از ute جدید به نمایش گذاشته اند.

 

tesla_allterrain_concept_04

اما یکی از طرحها مربوط به جیسون مکگینی می باشد که یکی از طراحان تسلا بود و در حال حاضر طراح تولید در کمپانی طرح آینده آدیداس می باشد.

طرح مفهومی مک گینی پروژه پایان نامه حمایت شده اش در زمان کارآموزی طراحی داخلی/خارجی برای کارخانه برقی بود.

 

tesla_allterrain_concept_06

 

آلترین مانند فرزند دوست داشتنی جیپ رنگلر و تویوتا اف جی کروزر در زمینه طراحی است که با یک باتری 70 کیلووات ساعت قادر به رسیدن از صفر به 100 کیلومتر در ساعت طی 4 ثانیه می باشد.

به جای قرار دادن لاستیک یدکی بر روی درب عقب، مک گینی یک باتری 10 کیلووات ساعت قرار داده. بنا به مشخصاتی که مک گینی تجسم کرده، تسلا آلترین قادر به طی مسافت 354 کیلومتر با استفاده از برق با سرعت بالای 193 کیلومتر در ساعت است.

 

tesla_allterrain_concept_14

در مقایسه، مدل ِS تسلا دارای باتری 70 کیلووات ساعت با برد مسافتی 400 کیلومترمی تواند صفر تا صد را در 5.7 ثانیه برسد. بنابراین پروژه مک گینی غیرممکن نیست.

 

tesla_allterrain_concept_13

 

مشخصات دیگر آلترین، داشتن لاستیک یدکی در جلو است. اگرچه تسلا آلترین بیشتر SUV  است تا 4*4 ute، جنبه های طراحیش به گونه ای است که می تواند روی پلتفرم بزرگتری نیز سوار شد برای ساختن خودروی برقی تمام سایز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا