خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | 5 نظر

خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید

در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7/ 5 درصدی را به ثبت رساندند که تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت با افت 19 درصدی مواجه شد.براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو» ، طی چهار ماه ابتدای سال جاری 26هزار و 292 خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افت 19 درصدی را تجربه کرده‌اند.براساس این آمار تنها دو خودروساز خصوصی؛ یعنی «مدیران خودرو» و «دیار خودرو» توانسته‌اند رشد تولید را در کارنامه چهارماهه خود ثبت کند. بر این اساس «مدیران خودرو» با تیراژ 15 هزار و 515 دستگاهی توانسته رشد 28 درصدی در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته را به خود اختصاص دهد. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند.

jac_s5_auto2

پس از آن، «دیار خودرو» با تولید 14 دستگاهی سابرینا طی چهار ماه ابتدایی سال جاری توانسته رشد 57 درصدی را از آن خود کند. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته تنها 8 دستگاه خودرو تولید کرده بود. در این میان اما «کرمان موتور» که سال گذشته روند رو به رشدی داشت با تولید 9 هزار و 524 دستگاه خودرو طی چهارماهه نخست سال جاری، افت 3/ 47 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت لیفان و جک را تولید می‌کند.پس از کرمان‌موتور، تیراژ یک هزار و 214 دستگاهی «گروه بهمن» طی چهارماه ابتدایی نشان از افت 5/ 31 درصدی تولید در این شرکت دارد. گروه بهمن در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند. آمارها همچنین نشان از کاهش تولید 7/ 94 درصدی «راین خودرو» دارد؛ به‌طوری‌که این شرکت طی چهارماه ابتدایی سال جاری تنها توانسته 25 دستگاه خودرو را تولید کند. راین خودرو در حال حاضر تنها به تولید ولیکس مشغول است/دنیای اقتصاد


5 دیدگاه

  1. مهدی پولادی | مرداد 24, 1395 | لینک نظر

    مدیران خودرو تمام لوازم یدکیش گیر میاد، حتی ماشینهای جدیدش از قبل از ورود به فکر تامین قطعه هستند. بعد هم مثل کرمان موتور بد قولی نمیکنه، شما امروز که خودرو رو نام نویسی کردی فردا تحویل میگیری و تنوع فروشش هم خیلی خوبه. حالا هم که یه طرح میخواد اجرا کنه که ماشینهای قدیمی تر رو تحویل بگیره و به جاش محصول جدید به طرف بده..در ضمن قدیمی ترین مونتاژ کننده خودروهای چینی در ایران هست.

  2. تتا | مرداد 24, 1395 | لینک نظر

    تازه این اولشه و خودرو سازان دولتی قریببه ۱۰ تا ۱۵ محصول جدید در دست عرضه دارند
    ایرانیهاداز همون اول از چینی ها متنفر بودند وخریدشون از سر ناچاری بود

    بای بای چینگ چانگ چونگ موتورز

  3. احمدرضا | مرداد 23, 1395 | لینک نظر

    نکته قابل تامل و کمی تعجب آور رشد فروش محصولات مونتاژی مدیران خودرو هست. با وجودی که محصولات این شرکت از نظر قیمتگذاری نسبت به بقیه قیمت نسبتا بالاتری دارند ولی احتمالاً به دلیل تمرکز روی یک برند خاص ، تنوع نسبی محصولات و سرعت خوب در ورود محصولات جدید، در فضای واقعی ( بر خلاف فضای مجازی ) اعتماد نسبی به محصولات این شرکت وجود داشته و رشد فروش محصولات دیده میشه. ( دوستان اگه نظر دیگه ای دارند بیان فرمایند. چون برای خود من هم خیلی سواله که چه چیزی توی محصولات مدیران خودرو هست که باعث این رشد فروش شده.)

    • در پاسخ به: احمدرضا

      دانیال | مرداد 23, 1395 | لینک نظر

      منم تو همین فکر بودم. مدیران خودرو ب اینکه گرون فروشه اما جالبه رشد داشته. البته شرایط فروشش به نظر من تاثیر زیادی داره. ماشین با پیش پرداخت کم و سود کم و بعضی موقع ها بدون سود میده.
      کرمان خودرو هم داره کم کم گرون فروش میشه. به نظرم ارزش نداره آدم بره از این ها ماشین بخر. واقعا موندم دیگه آدم چی بخره!!!

    • در پاسخ به: احمدرضا

      iq7 | مرداد 23, 1395 | لینک نظر

      مدیران خودرو تنوع ماشین هاش زیادن و شرایط فروشش انقدر زیاد هست که هر کسی میتونه یه ماشین بخره 110 رو با 5 تومن میدن 315 اسپرت رو با 8 تومن ولی متاسفانه کرمان خودرو شرایط فروش جالبی نداره با اینکه به نظرم کیفیت ماشین هاش بهتره یا راین خودرو اصلا تبلیغ درست و حسابی نکرد من از سه نفر درباره سی 30 پرسیدم گفتن در حد اوانته هست از لحاظ نرمی و کم استهلاکی ( حالا راست و دروغ رو نمیدونم ) ولی قیمت فوق العاده بالا و عدم تبلیغ کار دستش داد