اخباراخبار خارجی

دزدان هکری خودروهای جیپ!

دنده 6 : دو مرد که مضنون به دزدی بیش از 100 خودرو فیات کرایسلر با استفاده از لپتاپ هستند، در هوستون به زندان افتادند.

مایکل آرک 24 ساله و جس زلیا 22 ساله خودروهای مدل جیپ و دوج که قیمت خوبی در بازار سیاه مکزیک دارند را هدف گرفته بودند. این دو از لپ تاپی استفاده می کردند که متصل بود به پایگاه داده کدهای امنیتی که فروشندگان و تعمیرکاران مستقل اجازه دسترسی به آن را داشتند. آنها از این پایگاه داده برای تغییر کد سویچ خودرو استفاده می کردند.

تحقیقات زمانی آغاز شد که در ماه مه دوربینهای امنیتی از صحنه دزدی خودرو جیپ رانگلر در مرکز شهر هوستون فیلم گرفتند. در این فیلم به روشنی مشخص است که مردی با استفاده از یک لپ تاپ سیستم امنیتی خودرو را دور می زند.

در حالی که تحقیقات در حال انجام بود، پلیس موارد مشابه ای از هوملند سکیوریتی و افسرهای پشتیبانی دریافت کرد. بر پایه آن اطلاعات پلیس با آرک و زلیا که سابقه دار بودن، مشکوک شد.

این دو زمانی دستگر شدند که پلیس بر روی منطقه ای که دزدی خودرو بیشتر صورت می گرفت تمرکز کرد. آرک و زلیا در حال رانندگی با جیپ گراند چروکی دزدی دستگیر شدند. مامورین پلیس، دستگاه های الترونیکی، سویچها و دیگر ابزاری که برای دزدی استفاده می شد را به همراه مواد مخدر درون خودرو پیدا کردند.

این پرونده، به ناچار سوالی را در مورد سطح امنیت خودرو ها در برابر اینگونه دزدیها به وجود آورد. یکی از سخنگویان فیات کرایسلر به خبرگزاری آزاد دیترویت گفت ما به در حال بررسی تمام راه حلهایی هستیم که مشتریان بتوانند بدون نگرانی و در امنیت خودروی خودروهای خود را پارک کنند.

آرک در زندان است و در 26 آگوست به اتهام استفاده بدون اجاره از خودرو، حمل اسلحه، حمل و تصمیم به تحویل مواد غیر قانونی با دادگاه می رود. زلیا در 10 آگوست به جرم استفاده بدون اجازه از خودرو به دادگاه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا