همکاری هیوندای با گوگل

جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

همکاری هیوندای با گوگل

دنده 6 : کمپانیهای خودرو سازی برای ماندن در کورس رقابت به دنبال استفاده  از تخصص دیگر کمپانیها هستند. در همین راستا هیوندای موتور برای  همکاری های آینده در حال مذاکره با گوگل است.

بعد از جلسه وزیر تجارت با خودروسازان محلی یکی از مقامات هیوندای عنوان کرد که کمپانیهای گوگل و هیوندای موتور زمینه های کاری مشترکی دارند که ممکن است نیاز به همکاری دو کمپانی داشته باشد.

هیوندای در میان فعالترین خودرسازان در زمینه همکاری با کار پلی اپل و اتواندروید آلفابت برای قرار دادن گوشی های اندروید و آیفون در خودرو می باشد.

مقام هیوندای توضیحی در مورد همکاری دو کمپانی در زمینه توسعه خودروهای خودران نداد.

برخلاف خودروسازان رقیب، هیوندای و کمپانی وابسته آن کیاموتورز،  از سرمایه گذاری و همکاری در زمینه تولید خودروهای اسپورت و گران قیمت اجتناب کردند. در حال حاضر هیوندای به دنبال تغییر استراتژی حرکت به تنهایی است. این کمپانی مایل به همکاری با غولها و ستارگان تکنولوژی در “سیلیکون ولی” است تا در عصر خودروهای خودران و متصل به شبکه باقی بماند.

کو تایی بونگ، تحلیلگر برجسته خودرو در کمپانی های سکیوریتی و اینوستمنت کفته است که هیوندای در رقابت توسعه خودروهای خودران عقب مانده است. گزینه دیگری برای هیوندای وجود ندارد. برای حفظ بقای کمپانی در آینده نزدیک، همکاری با کمپانیهای آی تی از قبیل گوگل برای هیوندای یک نیاز حیاتی می باشد.

هرگونه همکاری بین دوکمپانی ممکن است به کمک جان کرافکیک انجام شود. او رییس قبلی هیوندای در آمریکا بود که به گوگل پیوست و در حال حاضر هدایت پروژه خودرو خودران گوگل را اختیار دارد.

خودرو خودران آزمایشی گوگل، رانندگی 1.7 میلیون مایلی توسط سیستم خودران را در کارنامه خود دارد. اما گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه این خودرو به بازار ندارد.

اگرچه در مام می گذشته گوگل اعلام کرد که با کمپانی فیات کرایسلر برای تولید 100 مینی ون خودران به توافق دست یافته. این اولین بار است که یک کمپانی از سیلیکون ولی با یک کمپانی قدیمی خودروسازی در زمسنه خودروهای خودران به توافق رسیده است.


بدون دیدگاه