برد چینی‌ها در بازار خودرو ایران

سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ | 33 نظر

برد چینی‌ها در بازار خودرو ایران

در شرایطی که گمان می‌رفت توافق هسته‌ای سبب تضعیف خودروسازان چینی در ایران شود، تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد این چشم بادامی‌ها صاحب بیشترین تنوع محصول در بازار خودرو کشور هستند.طبق گزارش اعلامی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیش از 38 درصد از بازار خودرو کشور را به لحاظ تنوع محصول، چینی‌ها در دست دارند و این یعنی حتی خودروسازان داخلی نیز نتوانسته‌اند در این مورد حریف آنها شوند.

حدودا 10 سالی می‌شود که خودروسازان چینی در بازار ایران حضور یافته‌اند و اگرچه در اوایل فعالیت خود چندان به چشم نمی‌آمدند، با این حال رفته‌رفته خود را جا انداخته و حالا به یکی از ستون‌های بازار تبدیل شده‌اند. آمارها می‌گویند سهم خودروهای چینی در بازار کشور به بیش از 10 درصد رسیده که این موضوع نه فقط ریشه در بخش خصوصی دارد؛ بلکه به خودروسازان بزرگ نیمه‌دولتی نیز سرایت کرده است. طی چند سال گذشته، چینی‌ها توانستند ضمن توسعه خود در بخش خصوصی، به ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو (سه شرکت نیمه‌دولتی و بزرگ کشور) نیز ورود کنند. از همین رو، تنوع خودروهای چینی در بازار ایران به شدت طی چند سال گذشته افزایش یافته و حالا آن طور که آمارها می‌گویند، بیش از 38 درصد از بازار به لحاظ تنوع، در اختیار آنها قرار دارد. اتفاقا یکی از نقاط ضعف خودروسازان بزرگ داخلی، کمبود تنوع در سبد محصولات است، موضوعی که چینی‌ها به‌خوبی آن را درک کرده و توانسته‌اند به واسطه عرضه محصولات متنوع، در دل بخشی از مشتریان ایرانی جا باز کنند.

این در شرایطی است که خیلی‌ها گمان می‌کردند پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام، فعالیت خودروسازان چینی در کشور محدود شود، با این حال آنها توانسته‌اند به واسطه بازارسنجی دقیق و همچنین با بهبود نسبی نقاط ضعف خود، نه تنها در ایران بمانند؛ بلکه گستره حضورشان را در این بازار، افزایش دهند. این اتفاق در حالی رخ داده که مشکلات کمی و کیفی خودروهای چینی همچنان کم و بیش پابرجاست و نمی‌توان آنها را محصولاتی کاملا مطمئن به لحاظ فنی و ایمنی دانست/دنیای اقتصاد


33 دیدگاه

  1. احمد | شهریور 12, 1395 | لینک نظر

    سانمارتین همونطور که قبلا هم گفتم گیربکس 6 دنده سراتو برای 2011 هست نه 2012 قبل پست زدن میتونی یه سرچ انجام بدی
    http://www.car.ir/news/Iran-Company/imported-cerato-saipa-cerato
    چنتا سایت دیگه هم هست گوگل کنی میبینی

    نسل دوم سراتو هم برای 2009 هست نه 2010

    اقا کیان پیکانتو موتور خیلی ضعیفی داره و همینطور خیلی کوچیکه برای همین بدرد خانواده نمیخوره به هر حال جز انتخابهای من نیست ولی برای خانمها و یا استفاده صرفا شهری خوبه ولی گران!

  2. sunmartin | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

    احمدرضای گرامی درسته پیکانتو کوچک هست اما اگر درست قیمت گذاری میشد از سوزوکی سلریو و برخی دیگر از خودروها کیفیت و اپشن های بهتری داشت اگر تو رنج 20 تا 30 بود بعنوان خودروی شهری
    اخیرا رنو ساندرو نایاب شده خیلی جالبه دوستم الان چند وقته دنبال خریدش هست اما خیلی کم شده میدونید دلیل این احتکار چیه از طرف سایپا؟

  3. sunmartin | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

    در جواب اون دوست عزیز احمدرضا که گفتند سراتو مدل 2010 هست باید بگم سایپا قرار دادی که با کیا برای مونتاژ سراتو بست برای سال 2011 بود این سراتو نسل دوم و از اواخر 2010 نما و استایل خارجی اون رونمایی و تولید شد اما سراتویی که سایپا مونتاژ میکنه علی رقم حذف و سرقت تمامی آپشن ها بازهم 3 خصیصه مثبت داره :گیربکس این خودرو متعلق به سال 2012 هست چون 7 دنده است و زیر مجموعه تولیدات شرکت فورد آمریکا که در آلاباما تولید میشه مورد بعدی تریم داخلی خودرو و چیدمان کابین است که آنهم برای سال 2012 است و نه 2010 اگه به نمونه های 2010 توجه کنید کاملا تفاوت دارند سومین خصیصه اینکه تا به امروز بجز لاستیک های بی کیفیت داخلی و باطری ایرانی و صندلی شرکتی تمام تجهیزات و ادوات خودرو مستقیم و از کره جنوبی پارت میشه ایران و تنها خودروی داخلی هست که داخلی سازی نشده
    و در مورد پیکانتو که گفتید امکانات نداره این کوچولوی زیبا ولی گران با داشتن 6 ایربگ گرمکن صندلی آینه جمع شونده مانیتور 6.5 اینچی تیپ ترونیک و سیستم تنظیم برقی صندلی ها با مموری 8 حالته تنظیم هدلایت از داخل و درب برقی صندوق عقب در نمونه های فول تقریبا امکانات خوبی داره و بهترین جایگزین برای پراید بود بشرطی که در محدوده 20 تا 30 عرضه میشد

    • در پاسخ به: sunmartin

      احمد | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

      سانمارتین سراتوی سایپا یعنی نسل دوم از 2009 به بازار جهانی معرفی شده (2009-2013) و گیربکس 6 سرعته هم از نیمه دوم 2011 به سراتو اضافه شده در واقع همه اون مدلهای 2011 که دنده پشت فرمان دارن 6 دندن

      http://www.caradvice.com.au/22741/2009-kia-cerato-review-road-test/

      • در پاسخ به: احمد

        sunmartin | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

        احمد تریم داخلی سراتو برای 2012 هست من عکس های قیب از 2012 دارم که کلا فرق داره
        گیرباکس هم واسه 2012 هست قبل از 2012 گیرباکس 5 دنده بود

    • در پاسخ به: sunmartin

      احمدرضا | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

      در مورد امکانات پیکانتو حق با شماست. قبلاً کاتالوگشو دیده بودم امکاناتش خوب نبود ولی الان که دیدم امکاناتش خوبه ولی قیمتش هم 75 میلیونه یعنی کمتر از دو میلیون اختلاف با بسترن B50f . با موتور 1.2 لیتری 84 اسب بخار و گیربکس 4 سرعته و طول 3.5 متری اصلاً توجیه خرید نداره جز برای استفاده شهری به عنوان ماشین دوم .

  4. sunmartin | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

    کیان جان درسته میشه دست دوم های مطرحی چون مزدا 3 سراتو وارداتی فول آپشن و کرولا خرید اما دربین مونتاژی ها چیز دندون گیری پیدا نمیشه
    احمد اگر دقت کنی تمام قیمت ها مهندسی شده هست و شرکت ها بیشتر بخاطر مهندسی قیمت باهم دیگه همکاری میکنند تا تبادل دانش و رقابت کیفیت و مشتری مداری
    درضمن امروز یکی از دوستان برای خرید چینی هایی مثل لیفان x50 و mvm 315 و 550 و حتی جیلی رفته بود من هرچی اصرار کردم میتونی النترا یا سراتو دست دوم و حتی کرولا اتاق قدیم و یا حتی رنو فلوئونس اتومات برداری میگفت نه!ظهر زنگ زد گفت درست میگفتی در هر نمایشگاه آشنا و صاحب نامی رفتم گفت پولت نده چینی چون نه کیفیت داره و نه بازار دست دوم

  5. سامان | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

    هر کس اختیار پول خودش رو داره .اگر دوست داره خودروی چینی میخره شما اگر ناراحتی سرت رو بکوب به دیوار.در ضمن اگر جدول مراجعه به تعمیرکار رو که وزارت صنعت منتشر میکنه نگاه کتید می بیینید وضع چینی ها خوبه مثلا چری بعد از کیا جای گرفته.

    • در پاسخ به: سامان

      كيان | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

      عزيزم امار فروش كيا و تعداد خودرو هاى كيا در ايران با چينى ها قابل قياسه… !!! ؟؟؟

  6. sunmartin | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

    دوست گرامی کیان منظورشون از شعور کلمه “آگاهی” و عدم اطلاعات کافی بود که بهر حال بد تعبیر شد در واقع خلعی که بین قیمت های 30 تا 60 اعلام کردم کاملا درست بود اگر کمی تمرکز ذهن داشته باشید میبینید که تنها برخی چینی ها در این بازه قیمتی وجود دارند که بدلیل برند کم فروغ و مشخصا چینی بودنشان در میان خریداران آنچنان خواهانی ندارند خودروی هیوندای i10 و کیا پیکانتو هم که وارداتی هستند نه مونتاژی باینکه کیفیت بسیار بالایی دارند و حتی کیا پیکانتو 5 ستاره کامل از یورو انکاپ را کسب کرده اما بهر شکل وارداتی و برای خانواده های 2 نفره است
    خودروی بعدی که کیان اشاره کرد کیا سراتو مونتاژی با قیمت 76 ملیون در سایپا مونتاژ میشه که در بازه قیمتی 30 تا 60 نمیگنجد پس در این بازه واقعا خلع احساس میشود اگر کیا ریو جدید تویوتا یاریس جدید هوندا سی تی سوزوکی سیاز جدید و پژو 301 و رنو سیمبول نیو فیس در بازه قیمتی 60 ملیون عرضه میشدند قطعا بازار روی خوشی به آنها نشان میداد و کیفیت هوا بهتر میشد

    • در پاسخ به: sunmartin

      كيان | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

      sunmartin جان سوء تفاهم نشه، من در جواب اقا احمد كه گفته بودند هيچ ماشين درست و حسابى بين ٥٠ تا ١٠٠ ميليون پيدا نميشه اون خودرو هارو مثال زدم. شما خودت ميدونى غير از اونهايى كه نامبردم كاركرده و تميز سوناتا ، كمرى، مگان، سراتو وارداتى ، مزدا ٢ و ٣، كرولا ،ياريس و… ( بعضا كم كار و در حدصفر) پيدا ميشوند.

    • در پاسخ به: sunmartin

      احمد | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

      یاریس 115 – I20 90 – سیمبل 80 – ریو 100- پیکانتو 75
      اگه این ماشینها قرار بود در بازه 60 قیمت بخورن که دیگه سراتو مونتاژی سایپا دنده ای با اپشن صفر 75 و اتوماتش 90 قیمت نمیخورد قیمت ماشینهای چینی که دیگه هیچی!
      برای همینه گفتم تو بازه 50 تا 100 ماشین درست حسابی که به قیمتش بیارزه نداریم!
      تو ایران طبق یک قانون نانوشته ماشینها نسبت به قیمت بقیه و با حداکثر سود ممکن قیمت میخورن نه ارزش واقعیشون!

      • در پاسخ به: احمد

        كيان | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

        بنده نگفتم صفر، غير از سراتو، اى ٢٠و پيكانتو خودروهاى غير چينى( غير حلبى) زيادى بين ٥٠ تا ١٠٠ ميليون به صورت كاركرده ( بعضا تميز و كم كار) پيدا ميشوند، يه سر به سايت باما بزنيد. http://Www.bama.ir

        • در پاسخ به: كيان

          احمد | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

          اقای کیا مشخصا بحث در مورد ماشینهای صفره نه دست دوم وقتی میگم ماشین بدرد بخوری تو بازه 50 تا 100 نیست منظور صفره!
          من تا حالا ماشین صفر نگرفتم و همیشه ماشین 2-3 سال کارکرده میگیرم ولی امثال من جز اقلیته و اکثرا دنبال ماشین صفرن
          من نه ماشین چینی داشتم نه دارم نه احتمالا خواهم داشت ولی با چه منطقی ادم بسترن رو ول کنه پیکانتو بخره هر 2 حدود 75!؟ پیکانتو یه ماشین شهری کوچیک دخترونست که اصلا ربطی به بسترن نداره پس نمیشه گفت ارزونترین ماشین کیا از همه چینیا بهتره اره از همه چینیای همکلاس خودش بهتره نه هر ماشین چینی! من اگه برای همسرم بخوام ماشین بخرم پیکانتو میگیرم ولی اگه گزینه صرفا همین 2 مورد باشه و بودجه 75 و حتما صفر برای خودم بسترن بر میدارم
          همه میدونن منم دید مثبتی به ماشینهای چینی ندارم ولی نمیشه پیشرفتشونو ندید البته 80% این پیشرفت صرفا طراحی و اپشن یعنی ظاهری بوده بوده تا مسایل فنی که اصل داستانه مثل طراحی شاسی و موتور و گیربکس و …

          همونطور که دوستان گفتن هر کسی میتونه هر ماشینی که دوست داره انتخاب کنه و اصلا درست نیست این مطلبو به شعور افراد ربط داد! میشه فنی بحث کرد ولی …

          • در پاسخ به: احمد

            احمد | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

            کیان

          • در پاسخ به: احمد

            كيان | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

            اقا احمد اتفاقاً امثال شما و كسانى كه در اين بازه قيمتى خودرو كاركرده غير چينى انتخاب ميكنند بيشتر از كسانى اند كه صفر ميخرند دليل ان هم مشخص است، زيرا خيلى از افراد براى يك خريد درست از افراد كارشناس پرس وجو ميكنند و اين افراد در ٩٠٪‏ مواقع به هرارى يك دليل خودرو صفر چينى را پيشنهاد نميكنند.
            ضمناً كوچك بودن دليل بر بدتر بودن نيست، فرهنگ استفاده از خودرو هاى كوچك شهرى به جهت همين ابعاد كوچك كنترل راحت تر و مصرف كمتر در تمام دنيا باب شده و بخصوص در اروپا كاملا جاافتاده است. ابعاد كوچك و كنترل راحت تر جهت استفاده در شهر ،مصرف كم، استهلاك بسيار پايين، دوام بالا، ايمنى خوب از مزيت هاى همين پيكانتو نسبت به بسترن است. طراحى پخته پيترشراير براى اين خودرو هم بماند.
            اگر بودجه حدود ٧٥ ميليون باشه بنده ابتدا گزينه هاى كار كرده ژاپنى يا كره اى را انتخاب ميكنم و اگر انتخاب حتماً صفر باشه اول سراتو دنده با اينكه اپشن ندارد و بعد پيكانتو را به همان دلايلى كه گفتم انتخاب ميكنم و به هيچ عنوان سراغ بسترن نميرم.
            منظور بنده از شعور، شعور اخلاقى نيست، بلكه شعور به معنى اطلاعات و دانسته درباره خريد خودروست، لطفاً بد برداشت نكنيد.

    • در پاسخ به: sunmartin

      امين | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

      لطفا ماله نكشيد.از كلمه شعور پايين هيچ تعبيري جز چيزي كه دوستمون دكتر فارابي فرمودن نميشه كرد.في الواقع هيچ جور نميشه لفظ شعور پايين رو به عدم آگاهي و كم اطلاعاتي تعبير كرد!!!اين لفظ كاملا توهين آميز و غير مودبانه است

  7. دکتر فارابی | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    هر کس سلیقه ای داره اون نفری که میگه کسانی که خودروی چینی میخرن شعور ندارن لطفا ادب رو رعایت کنند ممنون میشم خودرو های چینی بسیار با کیفیت تر از خودروهای مزخرف داخلی هستن این دیگه کاملا اثبات شدس

  8. سید مرتضی | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    من مشکل اصلی رو فرآیند طولانی قرار داد بستن با شرکتهای معتبر میدونم که باز بر میگرده به فساد داخلی شرکت های خودرو ساز دولتی از حدود 1 سال قبل از برجام خودرو سازهای خارجی اروپایی دارن با خودرو سازهای ایران مذاکره میکنن هنوز یه هیچ نتیجه ای نرسیدن تو همین بازه زمانی شرکتهای چینی 10 تا ماشین دادن تو بازار ایران
    بعضی شرکتها مثل فولکس واگن و فیات هنوز طرفشون معلوم نیست
    از اون همه مذاکره تازه قراره پژو 3 تا خودرو تولید کنه اونم خدا میدونه کی دست مصرف کننده برسه اونم تازه شرط میبندم نه به این قیمتهایی که اعلام کردن نتیجه این داستان هم خوب معلومه چی میشه
    اینجور که چینی ها پیش میرن مطمئن باشید سهم بالاتری رو از بازار ایران میگیرن

  9. فرهاد مجیدی | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    درکل ماشینهای چینی خیلی بهتر ازخودروهای ایرانی هستند که قطعات چینی دارند. وبه نام خودرو داخلی تولید میشه.

  10. حسین بلو | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    ازون ور پست میذارین و تصادف جک j5 با 405 رو نشون میدین و ایمنی جک رو تحسین میکنین ازین ور میگین که محصولات چینی مطمئن نیستن!!

  11. reza | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    کسایی که انتظار داشتن بعد برجام بازار چینی ها خراب بشه دلایلی داشتن !
    که مهمترین هاش :
    یک اینکه فرغون سازهای ما با برنده های خوب و مشهور خودرو سازی دنیا قرار داد امضا میکنن و مدل های متنوعی رو به بازار عرضه میکنن.
    دوم اینکه این مدل های جدید با قیمت مناسب عموم مصرف کننده ایرانی عرضه میشه .
    که هیچ کدوم از این موارد تا به حال اتفاق نیافتاده !
    پس طبیعیه بازاری که بیش از 30 سال در انحصار کامله و تشنه ی مدل های جدیده روی بیاره به مدل های چینی تازه از راه رسیده.
    من با خودرو های چینی مخالف صد در صد نیستم و میشه سرعت پیشرفت بالاشون به عینه دید. و در آینده مطئمنن خودرو های بهتری تولید میکنن.
    همین الانم بعضی مدل های چینی موجود در بازار به مراتب از خودرو های تولید داخل بهترن .
    مشکل خودرو سازی ماست که هنوز اندر خم یک کوچه است !

  12. احمد | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

    بله وقتی هیچ ماشین درست حسابی تو بازه 50 تا 100 نباشه معلومه چینیا از این موقعیت نمیگذرن!
    حیف واقعا حیف…

    • در پاسخ به: احمد

      sunmartin | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

      دلیل خلع قیمتی 30 تا 60 ملیون تنها بدلیل غول بزرگ مافیای شبه دولتی است که در واقع مانع قرار داد و یا حتی انعقاد قرار داد با سایر شرکت های غیر چینی میشوند دلایل متعددی وجود دارد که عمده آن بالا بودن سود و حاشیه سود خودروهای چینی بواسطه قیمت کمتر و نیز مراودات مالی بدون دردسر با چین است
      بدین صورت وارد کنندگان شبه دولتی خود در نقش: دلال ؛فروشنده؛ نماینده رسمی ؛ قیمت گذار ؛حامی صنعت داخلی و کارآفرین ظاهر میشوند که نتیجه این عوام فریبی در عرصه بزرگترین صنعت کشور ، قیمت های بالا عدم نظارت نهاد مشخص و بدون وابستگی به خودرو فروشان عدم رضایت مشتری عدم کیفیت آشفتگی بازار بی کیفیت بودن محصول نهایی و در نتیجه خروج ارز بیشتر و آلودگی زیست محیطی میشود که یک چرخه معیوب بشمار میرود
      کارکرد این سیستم از پایه معیوب از حالا مشخص است عقب ماندگی بیشتر صنعت خودروسازی کشور توسعه نیافتگی اقتصادتبدیل شدن به بزرگترین بازار کالا های چینی جهان و باقی ماندن بصورت یک مونتاژ کار صرف خودروهای چینی

    • در پاسخ به: احمد

      كيان | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

      چرا نيست ؟ سراتو ، i20، پيكانتو، اكسنت كم كاركرد و…، اين از شعور پايين بعضي هاست كه ميرن چينى ميخرن.

      • در پاسخ به: كيان

        بردیا | شهریور 9, 1395 | لینک نظر

        از شعور پایینشونه؟!!! جناب فکر نمیکنید واژه نا مناسبی رو بکار بردید؟ راسل میفرمایند میزان تحصیلات افراد هیچ ارتباطی با میزان شعورشان ندارد ایشون در مورد تحصیلات همچین عقیده ای داشته حالا چه برسه به ماشینی که افراد انتخاب میکنند از نظر من ماشینی که هر فردی انتخاب میکنه هیچ ارتباطی با میزان شعورش نداره ضمنا خودرو هایی مثل ای 20 و پیکانتو که شما نام بردید رو شاید خیلیا فقط به عنوان یه ماشین های کوچک درون شهری روشون حساب باز کنند و خودروهایی مثل بسترن و لیفان 820 و. چانگان ایدو و ………بهشون ترجیح بدن و این قضیه هیچ ارتباطی به ماها نداره هر انسانی ازاده با بودجه ای که داره هر ماشینی که دوس داره انتخاب کنه ضمنا من خودم ماشین چینی ندارم که بخوام تایید و یا تکذیبش کنم یا ازش دفاع کنم فقط چون به شعور دارندگانشون ربطش دادین منم همچین چیزی عرض کردم در کل بنظر من بهتره یکم جو سایت رو دوستانه و صمیمانه تر کنیم و حرفی نزنیم دل یکی بشکنه و مراقب لحن و ادبیات و واژه هامون باشیم ارزش انسان ها خیلی بالاتر و والاتر از اینه که بخوایم به ماشین ربطش بدیم

        • در پاسخ به: بردیا

          كيان | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

          صحبت شما متين… اما يه مسئله هست… از ماست كه بر ماست… اگر خودمون به اين چينى ها ميدون نديم اينقدر عين علف هرز تو مملكتمون رشد نميكنند، اگر از اول نمي خريديم ، ايران نميشد بازار اول حلبى هاى چينى، از قديم گفتند گربه را دم حجله بايد كشت … وما نكشتيم.
          خيلى از افراد با اين عقيده كه خودروى صفر دردسر و خرج كمترى دارد به سراغ خودروى چينى ميروند، اما نمى دانند و نمى فهمند كه يك خودروى كاركرده كره اى يا ژاپنى دردسر و خرج به مراتب كمترى دارد. بماند كه بازار دست دوم بهترى هم دارد. اگر شخصى فقط كمى اطلاعات خودرويى داشته باشد در رنج قيمت ٥٠ تا ١٠٠ ميليون حتى يك مگان دنده را به خودروى چينى ترجيح ميدهد. بماند كه خودروهايى صفر مثل سراتو در اين رنج حضور دارند…

      • در پاسخ به: كيان

        احمدرضا | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

        اولاً برای ادبیات زننده شما متاسفم و جوابی به آن نمیدهم. دوما این ماشینهایی که نام بردید اکثریت مشکلات خاص خودشان را دارند. سراتو مدل 2010 هست که سایپا تا تونسته از سر و ته این ماشین زده و با قیمتهای گزاف 75 و 90 توی مدلهای دستی و اتومات به فروش میرسونه. i20 که نام بردید یک خودروی کوچک هست که به درد خیلی از خانواده ها نمیخوره به اضافه اینکه موتور و گیربکس ضعیفی هم داخلش استفاده شده . پیکانتو از i20 هم کوچکتره. موتور ضعیف به اضافه امکانات اندک و اینکه فقط به عنوان خودروی دوم و فقط برای استفاده شهری به درد میخوره و اصلاً به قیمت گزاف 70 میلیون ارزش خرید نداره. اکسنت کم کارکرد جدا از دسته دوم بودن، ماشینی هست که به قیمتی که داره حتی خارج از ایران هم ارزش خرید نداره و در مقایسه با دیگر محصولات هیوندای جزو خودروهای کم فروش توی دنیاست. هم از نظر ابعاد خیلی بزرگ نیست و جوابگوی خیلی از خانواده های ایرانی نیست هم موتور چندان قوی ای نداره و هم گیربکس 4 دنده ای که داره چندان گیربکس خوبی نیست. از نظر آپشن هم خیلی خودروی پرآپشنی نسبت به دیگر محصولات هیوندای محسوب نمیشه و کلاً یک محصول ارزانسازی شده است. در مورد چینی ها هم خیلی از چینی ها مثل بسترن، لیفان 820 ، جک اس 5 و … در رنج قیمتی خودشون ارزشمند هستند و قطعاً از مواردی که نام بردید ارزش خرید بیشتری دارند.

        • در پاسخ به: احمدرضا

          كيان | شهریور 11, 1395 | لینک نظر

          اولاً پيكانتو امكاناتش اندكه ؟ … غير از اينكه فول اپشن هست چهار ستاره ايمنى از موسسه euroncap داره ،يه چرخ پيكانتو ريزه ميزه به كل كمپانى هاى حلبى سازى( ماشين سازى) چين ميارزه، ديگه اى٢٠ و سراتو بماند.
          پيداست شما اصلا اكسنت رو از نزديك نديدى ، ابعاد اتاقش اندازه پرشيا يا سمنده تازه يكم بزرگتر و براى چهار نفر كافيه قدرت موتورشم با ١٢٤ اسب كافيه مگه شما ميخواى مسابقه بدى؟! مهم دوام و استهلاك پايين و مصرف بنزينه . در مورد امكاناتشم يكم مطالعه كن…
          اون چينى هايى كه نام بردى مفتش گرونه، از فروش هركدوم ٩٩٪‏ سود ميكنن كه اميدوارم از حلقومشون پايين نره، البته گفتم و بازم ميگم ازماست كه برماست…

      • در پاسخ به: كيان

        امين | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

        احسنت!!!سراتو!!!!

      • در پاسخ به: كيان

        امين | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

        دوست عزيز ميزان و ترازوي سنجش شعور افراد مطابقت داشتن با تفكر شما نيست كه هركس مثل شما فكر و عمل كرد باشعور و فردي كه خلاف شما فكر ميكنه بيشعور تلقي بشه

      • در پاسخ به: كيان

        میلاد | شهریور 10, 1395 | لینک نظر

        نه تو خوبی،باشعور،با فرهنگ
        تو ک خیلی شعور داری برو ۷۰ تومن بده پیکانتو بخر،باشعور