جنسیس جی 70 رقیب بی ام و سری 3

پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | 1 نظر

جنسیس جی 70 رقیب بی ام و سری 3

خودنمایی جنسیس G70 ، رقیب BMW سری سه ، در تصاویر جاسوسی

 

خودرویی که در این تصاویر شکار شده است با کانسپت سدان اسپرت و هیبریدی که در نمایشگاه نیو یورک رونمایی شد شباهت چندانی ندارد.

 

در مراسم  معارفه جنسیس G90 2017  در ونکوور که چند هفته پیش بر گزار شد مدیر بخش آمریکایی جنسیس ( اروین رافائل)  توضیحاتی را پیرامون مدل G70 ( همان خودرویی که در تصاویر فوق مشاهده میکنید )  ارائه کرد .
اروین رافائل G70 را سدانی با المان های لوکس معرفی کرد اما با نگاه به تصاویر شکار شده از G70 بهتر است که آن را اسپرت ترین محصول تولیدی جنسیس بنامیم که بطور حتم با اضافه شدنش به سبد محصولات جنسیس ، برند این کارخانه بیش از پیش به برند های آلمانی نزدیک خواهد شد .
جنسیس مدل G90 را میتوان یک خودروی فول سایز با تمام المان های لوکس مرسوم در دنیای خودرو دانست و این در حالیست که این کمپانی در تولید مدل G80 به یک بازنگری در هیوندایی جنسیس سدان اکتفا کرده است . در واقع  G80 در یک کلاس کوچکتر و با ویژگی های اسپرت تری ارائه میشود و دسته آخر میتوان به مدل G70 اشاره کرد که در کلاس تورینگ تولید میشود .کلاسی که تا کنون نماینده ای از جنسیس در آن حضور نداشته است.  لازم به ذکر است که در هر سه مدل فوق  قدرت به چرخ های عقب منتقل میشود ، اما به نظر میرسد که قابلیت چهار چرخ متحرک برای هر سه مدل قابل سفارش باشد .

جنسیس در حجم پردازی ها و تناسبات G70 برخلاف کانسپت سدان اسپرت هیبریدی خود چندان آزادانه و با ریسک عمل نکرده است و همانند کمپانی مادر ( هیوندایی ) محافظه کاری را سر لوحه خود قرار داده است .

genesis-g70-4
در تصاویر فوق صندوق عقب کوچک و دماغه کشیده ی G70 را میتوان دید که یک بر آمدگی استتار شده روی آن قرار دارد .[هر چند که فلسفه پنهان شدن آن چندان مشخص نیست .] در واقع این برآمدگی و کشیدگی دماغه خودرو این مسئله را در ذهن تداعی میکند که جنسیس قصد استفاده از پیشرانه شش سیلندر ۳.۳ لیتری با توربو شارژر های دوگانه را دارد . این پیشرانه علی رغم بهره گیری از فناوری توربو شارژر منحنی گشتاوری مسطحی دارد و بدون تاخیر فرامین راننده را انجام میدهد .این پیشرانه به طور اختصاصی برای مدل G90 طراحی شده است اما در صورتی که بخواهد روی G80 سوار شود چندان مورد توجه قرار نمیگیرد اما در صورتی که در G70 مورد استفاده قرار بگیرد به طور حتم سر و صدای زیادی به راه خواهد انداخت . البته در کنار این موتور  انتخاب های دیگری همچون  پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو و و شش سیلندر ۳.۸ لیتری (پیشرانه  G80) را میتوان تصور کرد . همچنین به نظر میرسد که یک گیر بکس هشت سرعته اتومات ساخت هیوندایی پیشرانه های فوق را همراهی کند .

 

genesis-g70-3

همانند سایر مدل هایی که امسال رو نمایی شدند ، صحبت هایی پیرامون یک پیشرانه دو لیتری هیبرید الکتریک برای مدل G70 نیز وجود دارد که بسیار هم محتمل به نظر میرسد اما برای دست یابی به اطلاعات کامل تر باید تا نمایشگاه های معتبر بعدی صبر کنیم که قطعا در آن زمان اطلاعات کامل تری را  در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

genesis-new-york-concept-2016-new-york-auto-show_100550464_l


1 دیدگاه

  1. sunmartin | شهریور 12, 1395 | لینک نظر

    باینکه امکانات و قوای محرکه بالایی داره اما طراحی بی روح و فاقذ زیبا شناسی داره نمیدونم چرا طراحی هیوندای اینقدر از کیا موتورز عقب افتاده