فراخوانی 2.3 میلیون مزدا برای مشکل درب عقب و موتور

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

فراخوانی 2.3 میلیون مزدا برای مشکل  درب عقب و موتور

دنده 6 : شرکت مزدا به تازگی 2.3 میلیون دستگاه اتومبیل را به دلیل مشکل موتور و درب عقب فراخواند. اگرچه فراخوانی شامل سراسر جهان است اما گفته شده 117 هزار دستگاه آن در ژاپن فروخته شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، این فراخوان شامل مزدا 3، شاسی بلندهای کراس اوور CX-3 و CX-5 می شود. البته مینی ون Lafesta که حاصل همکاری مزدا و نیسان است، در این فراخوان وجود دارد.

 

mazda-cx3

 

این گزارش می گوید خودروهای مزدایی که موتور آنها معیوب است ساخته شده بین سال 2014 تا 2016 هستند. این مشکل موجب توقف ناگهانی اتومبیل شود که در حال حرکت خطر آفرین است. با این حال مزدا اعلام کرده برای این مشکل هیچ حادثه ای گزارش نشده است.

درباره مشکل درب عقب گفته شد به دلیل رنگ آمیزی توسط بازوهای هیدرولیکی معیوب، ممکن است درب از جای خود خارج شود. اکثریت فراخوان را مشکل درب در بر می گیرد و خودروهای ساخته شده بین سال های 2007 تا 2015 مزدا این مشکل را داراست.

وال استریت ژورنال می افزاید این مشکلات تاثیری در روی مسئله مالی کمپانی ندارد اما مزدا اخیرا برای کسب سود با ضرر 365 میلیون دلاری رو به رو شد. در ماه دسامبر سال قبل کمپانی 1.3 میلیون دستگاه خودرو را در ایالات متحده برای مشکل گرم شدن بیش از حد فراخواند.


بدون دیدگاه