اخباراخبار خارجیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

تراکتورهای خودران در حال توسعه

تراکتور های خودران ، زمین را بدون گله و شکایت شخم میزنند

دنده 6 – علیرضا غفاری : امروزه تکنولوژی خودرو های مسافر بری بدون راننده توجهات زیادی را به خود جلب کرده است . اما میل به اتوماسیون ، دنیای کشاورزی را نیز بی نصیب نگذاشته و به دنبال ایجاد تغییر در آن است. در همین راستا کمپانی CNH سعی در اثبات این موضوع دارد که تراکتور های خودرا ن نسبت به انواع معمولی وظایف خودرا سریع تر و دقیق تر انجام میدهند .

 

 

 

کانسپت  NH Drive

NH Drive در نگاه اول چندان جذاب و هیجان انگیز به نظر نمیرسد اما بر خلاف تصور مجموعه ای هوشمند از تجهیزات رانندگی خودکار را در خود جای داده . NH Drive از نرم افزار های هوشمندی بر خوردار است که به کشاورزان این قابلیت را میدهد تا به استراحت پرداخته و نظاره گر تراکتوری باشند که به مزرعه رفته و کار خودرا انجام میدهد  و سپس به جایگاه خود بر میگردد . اما این عملیات به همین راحتی هم امکان پذیر نمیباشد و اپراتور باید مسیر حرکتی را برای اولین بار در نرم افزار بارگزاری کند . نرم افزار های کنترلی موجود در NH Drive با آنالیز ابعاد تراکتور و تریلر متصل به آن بهترین مسیر حرکتی را مشخص میکند . و وقتی که رادار ، لایدار ( Light and Radar) و یا دوربین ها جسمی را بر سر راه خود شناسایی کنند به سرعت اپراتور را در جریان قرار داده و درخواست فرمان میکنند. این عملیات در بعضی از موارد با دشواری هایی روبروست .برای مثال وقتی که  تراکتور یک تریلر عظیم الجثه را یدک میکشد ، تغییر مسیر به آسانی امکان پذیر نمیباشد .

 

concept-autonomous-tractor-10

 

کشاورزان میتوانند از طریق کامپیوتر و یا تلفن همراه هوشمند مسیر حرکتی NH Drive را کنترل کنند .در واقع جزییات مسیر و سایر اطلاعات توسط چهار دوربین و یک نمایشگر به نمایش گذاشته میشود . همچنین این سیستم قابلیت بذر پاشی اتوماتیک را دارد و کشاورز میتواند طیف عظیمی  از پارامتر های کشاورزی را مشاهده و تغییر دهد . از طرف دیگر قرار گیری تراکتور در مسیر مستقیم عملیاتی بسیار مشکل است که به وسیله ی سامانه های راهیابی کشاورزی محقق شده است و این در حالیست که این سیستم خودکار بودن NH Drive را تا حدودی تحت تاثیر قرار میدهد .

 

 

concept-autonomous-tractor-17

 

 

کانسپت IH

با وجود اینکه NH Drive از انواع سیستم های هوشمند بهره میبرد اما ظاهری به شدت ساده دارد . موردی که در مورد کانسپت IH  چندان صدق نمیکند و کابین آن ، تراکتور های سال های آینده را نشان میدهد .

کانسپت IH  همانند NH Drive  از سیستم های هوشمند خودران بهره میبرد و با استفاده از حسگر هایی که دارد مسیر را تشخیص داده و راه خودرا پیدا میکند .

 

 

concept-autonomous-tractor-9

 

در آخر نیز نظر شما را به بخشی از گفته های Andreas Klauser   ( مدیر کمپانی IH  ) جلب میکنیم : ” در بسیاری از نقاط دنیا پیدا کردن نیروی کار ماهر و متهد بسیار سخت و دشوار است و وقتی قابلیت های تجهیزات خودرا برای شاغلین بخش کشاورزی ارائه میدهیم ؛ این کانسپت تراکتور خودران است که به خوبی عمکرد سیستم های کنترلی را برای مشتریان و کارمند های آن ها نشان میدهد .”

 

concept-autonomous-tractor-2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا