رنو ساندرو استپ وی به ایران رسید

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | 6 نظر

رنو ساندرو استپ وی به ایران رسید

ورود ساندروی قد بلند به ایران

دنده 6 – جواد اسدی : برای توصیف مدل پایه ساندرو باید از کلماتی که همزمان تم منفی و مثبتی دارند شروع کنیم. این خودرو در لیست خودرو های بسیار محبوب جیمز می ، مجری سابق تاپ گیر قرار دارد و بار ها در قسمت های مختلف این مجموعه خودرویی از آن تعریف می کند. اما در عوض سایر مجلات خودرویی توصیفاتی مانند جعبه پلاستیکی اروپایی – آسیایی را از آن دارند و البته این توصیفات با توجه به مدل پایه ساندرو با سپر های مشکی پلاستیکی بوده است. ساندرو با توجه به این موضوع که یکی از ارزان ترین خودرو های حال حاضر دنیا است ، موفقیت های بسیاری را مدیون همین قیمت بسیار مناسب است و محبوبیت آن میان قشر های متوسطی که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید خودرو صرف کنند ، بالا است.

 

 

DACIA-Sandero-Stepway-3988_13

 

اما با توجه به آغاز فروش رنو ساندرو از سال گذشته در کشورمان ، این سوال وجود داشت که چرا نسل جدید آن که چهره بسیار زیبا و اروپایی تری دارد ، برای فروش در ایران در نظر گرفته نشد؟ به هر حال ساندرو برادر بزرگتری نیز دارد که با پسوند استپ وی شناخته شده است.

 

DACIA-Sandero-Stepway-3988_34

 

ساندرو استپ وی گونه ای دیگر از ساندرو با چهره ای نزدیک به suv های جمع و جور است ، اما با این حال که نام کراس اوور برای آن به کار برده می شود ، تنها دو سانتی متر از مدل هاچ بک عادی بلند تر است و اطراف گلگیر ها و قسمت های مختلف بدنه را با پلاستیک پوشانده اند. درست مانند همان چیزی که قبلا در خودروی H30 Cross نیز دیده ایم و این پلاستیک علاوه بر محافظت از بدنه ، می تواند باعث خطای دید و بزرگ و مرتفع تر دیده شدن ساندرو استپ وی می شود. تغییر بعدی در ارتقا اندازه رینگ های آلومینیومی به 16 اینچ و اگزوز اسپرت کرومی رنگ اعمال شده که از آن موجود ساده قبلی ، یک برادر بزرگ تر ساخته و چهره آن به نظر می رسد که از موضوعی ناراحت و عصبانی است!

 

DACIA-Sandero-Stepway-3988_1

 

نظر دادن درباره چهره آن کافی است. بهتر است دستگیره در را گرفته و به کابین آن وارد شوید. اما آیا باید منتظر تغییر ویژه ای در آن باشیم؟ به هیچ عنوان. استپ وی نیز از همان داشبورد پلاستیکی و عادی ساندرو بهره می برد و هرچند بسیار معمولی به نظر می رسد ، اما کیفیت داشبورد آن قابل قبول است. در هر حال هیچ قسمتی از این خودرو ویژه تر ساندرو عادی نیست ، اما با این حال که مشخصات فنی آن هیچ تغییری ندارد ، حس راندن آن متفاوت است.

DACIA-Sandero-Stepway-2

صفر تا صد استپ وی بین 11.5 تا 12 ثانیه است که فرق محسوسی نسبت به ساندرو با شتاب 10.2 ثانیه ای دارد و مصرف سوخت آن نیز بالاتر رفته است. در ترافیک و رانندگی شهری ، رنو مصرفی 12 لیتری را ثبت کرده که این عدد برای یک موتور 1.6 لیتری اقتصادی غیر عادی و کمی بالا به حساب می آید. با این حساب می توان به چه نتیجه ای رسید؟ استپ وی هرچند تغییرات نسبتا کمی نسبت به ساندرو عادی دارد ، اما با توجه به نوشتار های مجلات خارج از ایران تفاوت راندن با آن بسیار است و باید نظر قطعی را هنگام به بازار آمدن آن داد. قیمت اعلام شده برای نسخه دستی 46 و برای مدل اتوماتیک 52 میلیون تومان است.

 

DACIA-Sandero-Stepway-3988_16

 

 


6 دیدگاه

  1. رضا | فروردین 12, 1396 | لینک نظر

    سلام
    چرا ساندرو استیپ وی که در ایران تولید میشود نسبت به ساندرو استیپ وی که از سال2013 تا2017 (در مدل های مختلف) در دنیا تولید شده است طول اش بیشتر از 5 سانتی متر کوتاهتر شده!!؟؟ با توجه به اینکه اندازه 5 سانتی متر در ابعاد خودرو زیاد محسوب میشود

  2. بردیا | مهر 6, 1395 | لینک نظر

    چرا توی سایت سایپا سایز رینگ ساندرو استپت وی رو 15 اینچی زده؟ مگه قرار نبود با رینگ 16 عرضه شه؟

  3. امین | مهر 5, 1395 | لینک نظر

    به نظرم بدک هم نیست. به هر حال بزرگترین مشکل ساندرو قیافه خیلی زشتشه که الان حداقل معمولی شده. زیبا نیست ولی دیگه خیلی زشت هم نیست. دیگه تو ذوق آدم نمیزنه! البته کیفیت صندلیها و سیستم تعلیق ظاهرا به همون بدیه. هنوزم داشبورد دایناسوری ال 90 رو داره! دکمه بالابر شیشه کنار ضبط!!! و بدون هیچ امکاناتی و از این حرفها که هزاران بار گفته شده. ای کاش لا اقل رو مدل استپ وی یه سانروف میگذاشتند!!! خداییش به نظرم با 52.5 خرید خوبیه. میشه بهش فکر کرد. مطمِئنم بازار خوبی هم خواهد داشت. خرید خیلی معقولانه و منطقی هست به نظرم. خییییلی از ال 90 بهتره و زیباتره و از ساندروی معمولی هم زیباتره.

  4. منصور | شهریور 23, 1395 | لینک نظر

    به نظرم دوستانی که میخان چانگان سایپا را بخرند استپ وی را بخرند معقول تره ولی افزایش 5 میلیونی بخاطر یک بار بند و 2 سانت افزایش ارتفاع دیوانگی محضه . در حال حاضر H30 ایران خودرو تو این رده معقول تره

  5. محسن دهقانیان | شهریور 16, 1395 | لینک نظر

    به نظر من یک ایکس ۳۳ نیو کارکرده خیلی بهتر قشنگتر و دارای امکانات بیشتریست و ظاهر جذابتری هم دارد

  6. محمد رضا | شهریور 16, 1395 | لینک نظر

    یعنی الان با دو سانتی متر افزایش قد و چند قطعه پلاستیکی این ماشین هاچبک شد کراس اوور؟؟؟!!!!
    قیمتش هم که 53 میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده که حدود 4 میلیون و نیم گرون تر مدل عادیشه
    واقعا من موندم اونایی که تو آینده این ماشین رو میخرن دقیقا فازشون چیه؟
    54 میلیون بدی ساندرو نسل قدیم بگیری.جالبه