تله کابین به جای مترو/ بزرگراهی در آسمان بولیوی

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | 1 نظر

تله کابین به جای مترو/ بزرگراهی در آسمان بولیوی

دنده 6 – در بیشتر قسمتهای جهان تله کابین محدود به مناطق ویژه اسکی و پارکهای تفریحی می باشد. اما در آمریکای جنوبی، در شهرهایی که بر روی زمینهای ناهموار ساخته شده از تله کابین به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می شود. پاییز، دو خط دیگر در شبکه ال آلتو لاپاز راه اندازی خواهند شد. این خط، طولانی ترین سیستم تله کابین حومه شهری جهان می باشد.

این متروهای آسمانی جدید قادر خواهند بود ساکنین حومه شهر را بین دو مرکز شهر سریعتر و با راندمان بیشتری جابجا کنند. نیویورک تایمز به عنوان داستان آخر هفته، ویدئوی بسیار زیبایی قرار داده از جشنی که برای این سیستم حمل و نقل برپا شده است. ساکنین این خط را ردلاین می نامند.

 

تله کابین شهری شهر لاپاز بولیوی از سال 2014 با سه خط  و طول 10 کیلومتر شروع به کار کرد که 7 خط دیگر آن در دست ساخت است، در پایان فاز دوم طول خطوط به 20 کیلومتر خواهد رسید.  این بلند ترین خط تله کابین جهان است.

 

 

 

پتانسیل بسیار زیادی برای این سیستم حمل و نقل جدید در شهرهایی مانند لاپاز وجود دارد که بر روی صخره هایی در ارتفاع زیاد 12000 پا بالاتر از سطح دریا ساخته شده اند. تله کابین ها تاثیر خیلی کمی بر روی زیر ساخت شهرها دارند و قادر هستد دو نقطه که بر روی شیب تندی قرار دارند و ترنها یا عملا نمی توانند حرکت کنند یا هزینه ساخت بالایی دارند را به هم متصل کنند. همچنین تله کابینها امن تر و پاکتر هستند از گزینهایی مانند اتوبوس که عامل آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری می شوند.

 

نقشه تله کابین شهری شهر لاپاز بولیوی

 

اما بزرگترین دستاورد ساخت این تله کابینها این است که باعث پیشرفت و مدرن سازی شهر می شود و کمک می کند که در اقتصاد جهانی باقی بماند.


1 دیدگاه

  1. حسین | شهریور 21, 1395 | لینک نظر

    سلام چند وقت پیش مطلبی درباره ال۹۰ فرستادم ولی پخش نکردین چرا؟