اتوبوس برقی با 966 کیلومتر رنج مسافت

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

اتوبوس برقی با 966 کیلومتر رنج مسافت

خودروهای شخصی تنها وسایل نقلیه ای نیستند که به دلیل آلودگی به سمت استفاده از نیروی الکتریکی می روند. مدت زمانیست که پروترا بر روی پروژه اتوبوس کاملا برقی کار می کند که اخیرا کاتالیست ای 2 به آن اضافه شده و با یک مرتبه شارژ مسافت 966 کیلومتر را طی می کند. اکنون این اتوبوس در زمینی که میشلن در کارولینای جنوبی فراهم کرده است مراحل آزمایش را پشت سر می گذارد.

 

proterra-catalyst-bus-1

اگرچه این رنج مسافت در مسافرتهای روزانه درون شهری اتوبوس لزوما مورد نیاز نیست، اما کاتالیست ای 2 و انباره 660-440 کیلووات ساعتی توانایی بالایی دارد. پروترا عقیده دارد که رنج مسافتی312 تا 563 کیلومتری ادعا شده اسمی، این اتوبوس را قادر می سازد که با یک مرتبه شارژ مسافرتهای انبوه مردم آمریکا را پوشش دهد. این به معنی آن است که این اتوبوس می تواند مستقیما جایگزین اتوبوسهای سوخت فسیلی حال حاضر سراسر کشور و یا حتی جهان گردد.

 

proterra-catalyst-bus-2

رایان پاپل، مدیر عامل پروترا معتقد است که دیگر این سوال مطرح نیست که چه کسی اولین بار این تکنولوژی را به مرحله عمل می رساند، بلکه اکنون این سوال مطرح است که چه کسی آخرین نفر خواهد بود برای رفتن به سمت حمل و نقل پاک، کارآمد و پایدار. او اضافه می کند که کاتالیست ای 2 بهترین و تنها گزینه موجود برای جایگزینی اتوبوسهای با سوخت فسیلی است و خودروهای با باتری الکتریکی آخرین موانع برای ورود به بازار را پشت سر گذاشته اند.

 

proterra-catalyst-bus-3


بدون دیدگاه