فورد و تولید آب آشامیدنی از کولر خودرو

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | 3 نظر

فورد و تولید آب آشامیدنی از کولر خودرو

دنده6 : وقتی تهویه هوای خودرو کار می کند، بخار آب در هوا روی کندانسور جمع و تبدیل به مایع می شود. سپس مایع بوجود آمده بر روی زمین چکه می کند. داگ  مارتین که مهندس انتقال قدرت در کمپانی فورد است از هدر رفتن قطرات آب راضی نبود. به همین دلیل سیستمی طراحی کرده است که مایع بوجود آمده در اثر میعان را جمع آوری کرده و تبدیل به آب آشامیدنی برای سرنشینان خودرو می کند.

در حقیقت مارتین از تبلیغی در پرو الهام گرفت که رطوبت هوا را می گرفت و تبدیل به آب آشامیدنی می کرد. با همکاری جان رولینجر سیستم on-the-Go H2O را طراحی کرد که میعان تهویه هوا را جمع آوری، فیلتر و سپس به داخل شیر آبی در کنسول خودرو پمپ می کند.

حتما می پرسید چنین سیستمی چقدر آب می تواند تولید کند؟ به واقع خیلی. در آزمایشها مشخص شد که تهویه مطبوع هر ساعت به مقدار 1.9 لیتر مایع تولید می کند که برای پر کردن چهار بطری کافی است.

 

 

on-the-go-h2o-1

 

برای کسانی که در بیابان رانندگی می کنند به معنای توقف کمتر برای خرید آب آشامیدنی است. به علاوه در مکانهایی که آب آشامیدنی کمیاب است، این روش آسانی است برای تولید آب برای سرنشینان خودرو یا حتی افراد دیگر. از این سیستم حتی می توان برای تصفیه آب آلوده از منبع دیگر نیز استفاده کرد.

در حال حاضر معلوم نیست که چه زمانی قرار است این سیستم به تولید برسد.


3 دیدگاه

  1. حسین بلو | شهریور 28, 1395 | لینک نظر

    این که سهله یکی از مهندسان غیور ایرانی ماشینی ساخته که از اگزوزش آب آشامیدنی میاد بیرون ولی افسوس که خودروسازای داخل و مافیای صنعت خودروی کشور نمیذارن کاری از پیش ببره.اینم باید مغزشو برداره و فرار کنه.”جمشید ارین اصل”یه سرچ کنید تو اینستاگرام بد نیست ببینید چیکارا کرده.

  2. حسین بلو | شهریور 28, 1395 | لینک نظر

    چرا نظرای منو تایید نمیکنید؟

  3. said | شهریور 28, 1395 | لینک نظر

    فرق کمپانی های پیشرو در صنعت خودروبا در پیت های مثلا خودروساز همینه.حالا اسم نبریم سانمارتین پیداش میشه