ولوو (Drive-E)، پیشرفتی تازه در عرصه پیشرانه های احتراق داخلی

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ | 1 نظر

ولوو (Drive-E)، پیشرفتی تازه در عرصه پیشرانه های احتراق داخلی

ولوو از برنامه اش برای تولید سری موتورهای جدیدی به نام Drive-E خبر داده است. این موتورهای خطی در پاییز سال جاری در اروپا در دسترس خواهد بود.

سری Drive-E شامل دو نوع موتور چهار سیلند خواهد بود. نوع اول دیزلی به شکل Common-rail diesel و دیگری بنزینی با سیستم تزریق مستقیم بنزین می باشد. خروجی خانواده دیزلی متفاوت است و در بازه 120 اسب بخار تا 230 اسب قرار دارد. قدرت موتورهای بنزینی از 140 اسب بخار شروع میشود و به بیش از 300 اسب بخار ختم میشود.

Volvo Drive-E engine lineup-2

مدل های S60 ، V60 و XC60 اولین گونه هایی خواهند بود که از این پیشرانه های تازه نیرو می گیرند، نمونه بنزینی توربو T6  با 306 اسب بخار، T5 با 245 اسب بخار و گونه توربو دیزل D4 با 181 اسب بخار از اولین نمونه های تولیدی نسل تازه پیشرانه های ولوو خواهند بود.

مکمل این پیشرانه ها، جعبه دنده های اتوماتیک جدید هشت سرعته خواهد بود که علاوه بر مصرف اقتصادی سوخت، بهبود رانندگی را به ارمغان می آورد. با این وجود گیربکس 6 سرعته دستی نیز موجود است.

موتورهای جدید دیزل ولوو از تکنولوژی i-Art پشتیبانی میکند. این تکنولوژی به خودرو اجازه میدهد فشار حاصل از احتراق را در هر یک از سیلندر ها اندازه بگیرد و میزان سوخت تزریقی در هر یک از چهار سیلندر تغییر دهد. این کار توسط کامپیوتر کوچکی که روی هر سیلندر قرار دارد و بر فشار تزریق نظارت دارد انجام میشود تا میزان بهینه سوخت برای چرخه احتراق بدست آید.

موتورهای Drive-E جایگزین هشت نوع معماری موتور در سه پلت فرم مختلف خواهند بود.


1 دیدگاه

  1. اما کیت رویس | بهمن 21, 1393 | لینک نظر

    با درود به دوست عزیز مهندس سهیل زنگنه
    وسپاس از مطلب عالی شما با پوزش با اینکه سیستم هیبرید سری است نسیت به موازی ساده تر وارزنتر است گبریکس حذف می شود چرا فقط در لکومتیو ودامپرهای معدن کاربرد دارد با اینکه نخستین هیبرید سری بود و در سال 1909 مرسدس نیز استفاده کرد کع الکتروموتور ان در چرخ بود
    باسپاس از وقتی که گذاشتید و پاسخ شما
    دوستدار شما
    اما کیت رویس