صندلی های خودران نیسان در راه است

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵

صندلی های خودران نیسان در راه است

دنده 6- جواد اسدی:شاید تیتر این خبر شبیه به دروغ سیزده خودروسازان باشد که اتفاقا هر سال تعداد زیادی از آن ها را در سایت های مختلف خبری می بینید. اما این بار این یک خبر شگفت انگیز ، اما واقعی است. نیسان در حال تکمیل ساخت صندلی هایی است که به صورت خودکار حرکت کرده و هدایت می شوند. به نظر می رسد این تکنولوژی در مکان هایی به استفاده گرفته شود که نیازمند صفی مرتب است و البته در کنار این مهم ، اهمیت راحتی مشتری و سرگرمی او نیز فراهم شود. نیسان هدف از ساخت این صندلی را صرفه جویی در انرژی مردم در هنگام ایستادن در صف اعمال کرده که خستگی را از این پروسه حذف می کند و پس از انجام کار و بلند شدن آن فرد از روی صندلی ، به آخر صف بر میگردد تا فردی دیگر بر روی آن بنشیند. اما دقیقا چرا و چگونه نیسان به پیشرفت این صندلی ها کمک کرده است؟

 

nissan-propilot-chair2

 

تکنولوژی این صندلی ها دقیقا از خودرو های نیسان که قابلیت راندن خودکار دارند آمده و توسط دوربین های نقطه ای که در اطراف خودرو تعبیه شده اند  ، خودرو مانع ها را تشخیص و سرعت لازم در پیچ ها را پیش بینی و مشخص می کند. اما تفاوت این سیستم نسبت به سیستم رانندگی خودکار تسلا این نکته است که تسلا قابلیت تعویض لاین و مسیر را دارد ، اما سیستم مشابه نیسان در لاین های تکی قابل استفاده است و نمی تواند مسیرش را تغییر دهد. نیسان برای نخستین بار این تکنولوژی را در رونمایی مینی ون سرنا به جهانیان معرفی کرد و این ون می تواند سر آغاز پیشرفت این برند ژاپنی فعال و پرفروش در زمینه راندن خودکار باشد و به زودی در بازار های جهانی عرضه خواهد شد. اما به صندلی بپردازیم. یکی از دوربین هایی که در آن استفاده شده ، این مسئولیت را بر عهده دارد تا فاصله را از صندلی جلویی تشخیص داده و در صورت حرکت کردن صندلی جلویی ، موتور های برقی به کار افتاده و یک مرحله به جلو حرکت کند.

 

nissan-propilot-chair3

 

دوربین بعدی نیز مسئول تشخصی مانع ها در مسیر است و چنانچه مانعی وجود داشته باشد از حرکت بازمی ایستد. برنامه ریزی برای تولید انبوه این صندلی ها برای سال 2017 انجام شده و قرار است برای نخستین بار ProPilot Chair  در رستوران های ژاپنی استفاده شود. چنانچه مایل باشید این صندلی ها را به صورت واقعی تست کنید ، از 29 سپتامبر تا 2 اکتبر در شهر یوکوهاما و نمایشگاه نیسان می توانید تجربه ای جدید و نزدیک را با جدید ترین تکنولوژی راحتی کسب کنید و به تنبل تر شدن انسان ها اندیشه ای نو داشته باشید.


بدون دیدگاه