اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

ربات همراه سخنگوی تویوتا چرا ساخته شد؟

چند سال پیش کمپانی تویوتا روبات سخنگوی 13.4 اینچی به نام کروبو تولید کرد. ارتباط کلامی این انسان-ربات با فرمانده کیچی واکاتا در ایستگاه فضایی بین المللی اولین تجربه در نوع خود بود. حالا تویوتا با ربات مینی کروبو بدنبال عرضه “شریک ارتباطی” در ژاپن است.

ربات 4 اینچی قابل تقدیر، به عنوان یک دوست قابلیت مکالمه دوستانه را دارد. به دلیل سایز کوچک مینی کروبو می توان آن را در کف دست حمل کرد. از این رو این ربات می تواند به عنوان یک همسفر خوب در مسافرتهای طولانی باشد. هنگام مکالمه، این ربات سر خود را به سوی مخاطب می چرخاند تا مکالمه حالت خودمانی داشته باشد. دوربین داخل ربات این اجازه را کروبو می دهد تا حالتهای چهره مخاطب را تشخیص دهد و بتواند تن صدا و حالت مناسب را انتخاب کند.

 

 

 

مینی کروبو می تواند سر و دستهایش را تکان بدهد. این ربات از طریق اتصال به سرویسها می تواند اطلاعات زیادی به دست آورد و از آنها در موقع لزوم استفاده کند مانند موقعیت مکانی خودرو برای گفتن مطالب شخصی مانند سفر طولانی بود. کارت عالی بود.

تولید ربات سخنگوی کودکانه توسط کمپانی خودروسازی تویوتا به نظر عجیب می آید. توانایی ربات بر روی همراهی با انسان متمرکز شده است. همانطوریکه رویتر عنوان کرده است یک عکس العمل احساسی به نرخ تولد پایین در ژاپن است. برای سالخوردگان و جوانانی که به تنهایی در ژاپن زندگی می کنند. تویوتا سعی می کند که برای این انسانهای تنها، دوست و همراهی فراهم کند.

%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa_1%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7

 

مینی کروبو از طریق بلوتوث می تواند به گوشیهای هوشمند متصل شود و از برنامه ویژه ای استفاده کند. فروشنده های تویوتا در توکیو و آیچی پرفکتچر اولین مکانهایی هستند که این رباتها را عرضه خواهند کرد و در بقیه نقاط ژاپن سال 2017 این ربات عرضه خواهد شد. قیمت مینی کروبو 391 دلار آمریکا  است و درباره عرضه جهانی این ربات صحبتی نشده است.

تویوتا اولین خودروسازی نیست که ربات ساخته است. ربات آسیمو ساخت کمپانی هوندا قادر به شوت کردن توپ، تعامل با اشیا، سخن گفتن و دویدن است.

1 دیدگاه

  1. خیلی جالبه چه کار خلاقانه ای کردن آفرین به این شرکت و دانشمندان این مجموعه به نظرم برای کودکانی که تازه مکالمه می کنند هم میتونه مفید باشه هم برای تعامل کلامی بدون ادبیات نادرست هم برای اینکه بشه باهاش برای کودک بیش از یک زبان مکالمه ای فراهم کرد تا بشه حداقل دوزبانه بار بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا