بررسی رنو تلیسمان ( تالیسمان )

سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | 213 نظر

بررسی رنو تلیسمان ( تالیسمان )

یکشنبه ۴ مهر ماه 1395 ، در مراسمی از رنو تلیسمان ( تالیسمان )، پرچمدار این برند فرانسوی، در ایران رونمایی شد. تلیسمان یک سدان متوسط نیمه لوکس به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرم ماژولار مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است. در بازار ایران این خودرو در مقابل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار میگیرد و در دو تیپ پایه با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان و تیپ فول آپشن با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، توسط نگین خودرو به فروش میرسد که در حال حاضر فقط مدل فول آپشن عرضه میشود.

 

تماشا کنید: تست هندلینگ رنو تلیسمان

تماشا کنید: تست تصادف رنو تلیسمان مدل 2015

 

 

رنو تالیسمان

 

همچنین طبق صحبت های مدیر عامل شرکت نگین خودرو، نماینده رسمی رنو در ایران، جای نگرانی از بابت استفاده از توربو شارژر و ناسازگاری آن با بنزین ایران در تلیسمان نیست و خودرو های وارداتی بطور اختصاصی برای ایران تنظیم شده اند. از طرفی نگین خودرو سرمایه گذاری زیادی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش در سطح استاندارد های رنو انجام داده است و به زودی مرکز آموزش و آکادمی رنو در شرق تهران شروع به کار میکند.

تلیسمان به معنای سحر و جادو است و در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا این اروپایی تازه وارد واقعاً میتواند در ایران جادو کرده و بازار را از انحصار کره ای ها و ژاپنی ها خارج کند؟

 

طراحی ظاهری

پیدا کردن ایراد در طراحی این خودرو تقریبا غیر ممکن است. سبک طراحی تلیسمان این موضوع را فریاد می‌زند که :”من یک رنو هستم!”. سبک طراحی لارنس وان دن آکر، طراح سرشناس هلندی، کاملا در این خودرو مشهود است که به عنوان مثال میتوان به جلو پنجره عریض، آرم بزرگ رنو و چراغ هایی اخمو که در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C، جلوی تلیسمان را کاملا متمایز کرده اند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-17

 

چراغ های جلو تا جای ممکن دور از هم قرار گرفته اند تا عرض زیاد این سدان فرانسوی را به نمایش بگذارند. در نمای جانبی اولین چیزی که جلب توجه میکند، هماهنگی سایز چرخ ها با ابعاد بدنه است که گلگیر ها را به خوبی پر میکنند. مورد بعدی درب های بزرگ تلیسمان است که سوار و پیاده شدن از آن را آسان کرده است. خط سقف از ستون وسط به بعد با شیب ملایمی به سمت پایین متمایل شده که به درب صندوق کوچک و پس از آن به اسپویلر ادغام شده در درب صندوق منتهی میشود که شبیه به خودرو های فستبک است و نوار های کروم رنگ دور پنجره های جانبی، لوکس بودن خودرو را نشان میدهند. در نمای عقب، شاهد چراغ هایی هستیم که به نظر می آید به هم متصل بوده اند، اما آرم رنو آنها را جدا کرده است و طرح چراغ ها، کاملا متمایز از هر خودروی دیگری است. اینجا هم رنو بودن تلیسمان واضح و آشکار است.

 

 

رنو تالیسمان

رنو تلیسمان ( تالیسمان ) با ۴۸۵۰ میلی متر طول، با هیوندای سوناتا LF برابری میکند و ۴۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ کشیده تر است. عرض این خودرو به ۱۸۷۰ میلی متر میرسد که با هیوندای سوناتا LF برابر بوده و حدود ۱۸ سانتی متر از پژو ۴۰۵ عریض تر است. ارتفاع تلیسمان نیز ۱۴۶۰ میلی متر است که ۱.۵ سانتی متر از هیوندای سوناتا LF کوتاه تر و ۵ سانتی متر از پژو ۴۰۵ مرتفع تر است. همچنین فاصله بین دو محور این سدان فرانسوی، رقم ۲۸۱۰ میلی متر است که با هیوندای سوناتا LF یکسان بوده و حدود ۱۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ بیشتر است. فاصله کف خودرو از سطح زمین نیز 14.5 سانتی متر است.

همانطور که مشاهده می‌کنید تلیسمان ابعادی معادل با رقیبش، هیوندای سوناتا LF دارد.

 

فضای داخلی

پس از وارد شدن به کابین تلیسمان و بستن درب خودرو که با صدایی بم همراه بوده و حس خودرویی لوکس را القا می‌کند، کیفیت بالای مواد بکار رفته در فضای داخلی که میتوان آن را در حد خودرو های آلمانی ارزیابی کرد، توجه شما را به خود جلب میکند. اکثر قسمت های کابین از مواد درجه یک ساخته شده و خبری از درز های نا برابر و یا سر و صدای اضافه از داشبورد نیست، که از این حیث تلیسمان یک پله از خودرو های سگمنت خودش بالاتر است. استفاده از مواد نرم در کابین حس و حال خودرویی گران قیمت را ایجاد کرده است، اما پلاستیک خشک بکار رفته اطراف اهرم تعویض دنده کمی توی ذوق میزند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-7

 

تلیسمان تا دلتان بخواهد فضای جا دادن خرده ریز دارد و در مدل های وارداتی، محفظه ای خنک شونده برای نگه داری یک بطری نیم لیتری نیز در کنسول زیر دستی وسط تعبیه شده است. از نظر فضای کابین برای سرنشینان جلو و عقب، رنو سنگ تمام گذاشته و از این حیث تلیسمان به خوبی می درخشد.

در مدل فول آپشن شاهد تجهیزاتی مانند سنسور پارک جلو، سیستم هشدار نقطه کور، کارت هندزفری، صفحه نمایش روی شیشه جلو (HUD)، روکش چرمی صندلی ها، سانروف برقی پانوراما، آیینه های جانبی جمع شونده اتوماتیک، نور پردازی محیط داخل، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه ماساژور، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، مانیتور ۸.۷ اینچی کنسول وسط و سیستم صوتی BOSE با ۱۳ بلندگو (که دو عدد از آنها ساب ووفر است) هستیم. شیشه های کناری چند لایه نیز به سکوت هر چه بیشتر کابین کمک میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-11

 

عملکرد کارت هندزفری بدین صورت است که میتوانید از طریق آن چراغ های خودرو را روشن کنید و البته قابلیت ورود بدون کلید را هم فراهم می‌کند. با همراه داشتن این کارت نیز برای روشن کردن خودرو فقط کافیست پایتان را روی پدال ترمز قرار داده و دکمه استارت را بفشارید. با دور شدن از تلیسمان، درب ها بطور خودکار قفل میشوند و امکان باز کردن درب صندوق عقب نیز از روی کلید روی کارت وجود دارد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-8

 

سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (Infotainment)  رنو موسوم به R-Link 2 رابط کاربری بسیار ساده و سر راستی دارد که عملکرد سریعی داشته و حتی میتوانید دو برنامه را در کنار هم اجرا کنید، مشابه گوشی های اندروید. رنو مدت هاست که کار بر روی سیستم Infotainment را شروع کرده، خیلی زودتر از پژو و حالا شاهد سیستمی جا افتاده و بی نقص در تلیسمان هستیم.

پشت آمپر دیجیتالی خودرو، امکان انتخاب کیلومتر شمار و دور شمار های مختلف و تغییر رنگ پس زمینه را میدهد. به علاوه در این پشت آمپر دیجیتالی، اطلاعاتی از سیستم مسیر یابی ماهواره ای و همچنین قدرت و گشتاور تولیدی موتور در هر لحظه نمایش داده میشود که وسیله سرگرمی جالبی است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-10

صندوق تلیسمان با 608 لیتر فضا، بسیار جادار است که با خواباندن صندلی های عقب به 1022 لیتر میرسد.

 

پشت فرمان تلیسمان چه حس و حالی دارد؟

قرار گرفتن پشت فرمان تلیسمان با مراسم خوش آمدگویی خاصی همراه است: با نزدیک شدن به خودرو، تلیسمان صاحبش را شناسایی میکند و هیجان زده میشود! چراغ های LED مخصوص روز، چراغ های داخل کابین و سیستم نور پردازی داخل خودرو روشن شده و آیینه های جانبی باز میشوند. وقتی وارد میشوید، صندلی راننده به طور خودکار به آخرین تنظیمات اعمال شده بر می گردد و انیمیشنی برای خوش آمدگویی روی صفحه لمسی پخش میشود. همچنین وقتی به مقصد میرسید، صندلی ها بطور خودکار عقب میروند تا راحت تر از تلیسمان پیاده شوید و با دور شدن از خودرو نیز درب ها قفل میشوند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-120

 

 

میتوانید مشخصات فنی تلیسمان وارد شده توسط نگین خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی رنو تلیسمان / رنو تالیسمان با موتور Energy TCe 190
حجم دقیق موتور (سی سی) 1618
استاندارد آلایندگی یورو 5
نوع موتور توربوی تزریق مستقیم
آرایش سیلندر ها خطی
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16
حداکثر قدرت / دور در دقیقه 190 / 5750
حداکثر گشتاور / دور در دقیقه 260 / 2500
نوع گیربکس 7 دنده خودکار دو کلاچه EDC
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 225
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 7.7
شتاب 80 تا 120 (ثانیه) 6.6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.88
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 7.5
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 4.6
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 51
نوع فرمان برقی کمکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با طبق جناغی تحتانی
سیستم تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی خنک شونده
وزن خالص (کیلوگرم) 1444
مشخصات لاستیک  225/55R17یا  245/45R18

 

همانطور که مشاهده میکنید، موتور 1.6 لیتری توربوی تلیسمان، توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما با بررسی منحنی گشتاور این موتور، میتوان به گشتاور بسیار خوب آن پی برد که در دور 1500 بیش از 200 نیوتن متر گشتاور داشته و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر از دور 2500 تا 4500 در دسترس بوده و پس از آن هم افت کمی داشته و در دور 6500 به 200 نیوتن متر میرسد. به زبان ساده تر میتوان گفت که این رنو کشش دور پایین و دور بالای فوق العاده ای دارد. (توضیح اینکه منحنی مربوط به موتور Energy TCe 200 است که 10 اسب بخار از مدل وارداتی قدرتمند تر است، اما گشتاور اعلامی برای هر دو موتور یکسان است.)

 

%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86

 

نکته بعدی گیربکس تلیسمان است که عملکردی بسیار سریع، دقیق و کاملا روان داشته که حتی با تخت گاز کردن هم، معکوس کردن دنده بدون ضربه انجام میشود و وجود 7 دنده بدین معنی است که مصرف سوخت، آلایندگی، استهلاک و صدای موتور در بزرگراه ها و سرعت های بالا بطور چشمگیری کاهش می یابد. بطور مثال سرعت تلیسمان با دنده 7 و دور موتور 2500، برابر 113.5 کیلومتر بر ساعت است.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-15

 

مطلب بعدی شتاب بسیار خوب تلیسمان است که برابر 7.7 ثانیه بوده  و از آن مهمتر این که در عین حال مصرف سوخت پایینی نیز دارد. از نظر شتاب رنو تلیسمان چیزی در حد بی ام و 320i با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 8 دنده اتوماتیک است.

 

 

فرمان تلیسمان که از نوع کمکی برقی است کمی بیش از حد نرم بوده و برگشت پذیری چندان خوبی هم ندارد. اما کیفیت سواری تلیسمان عالی بوده و در کنار عایق بندی خوب کابین، این سدان فرانسوی محیطی بسیار آرام و ساکت را برای سرنشینان فراهم میکند.

سیستم تحسین برانگیز رنو به نام 4Control که امکان فرمان پذیری چرخ های عقب را هم فراهم میکند، باعث شده تا شعاع چرخش این سدان در حد و اندازه یک خودروی هاچبک شود. در این سیستم در سرعت های پایین چرخ های عقب خلاف جهت پیچیدن چرخ های جلو می پیچند و مانور پذیری خودرو را افزایش میدهند و در سرعت های بالا چرخ های عقب در جهت یکسان با چرخ های جلو می پیچند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-4

 

اما ظاهرا در مدل های وارداتی خبری از این سیستم نیست که البته جای نگرانی نیست و هندلینگ تلیسمان بدون سیستم 4Control هم بسیار خوب است. از طرفی عدم وجود این سیستم در بازار ایران چندان هم بد نیست، چرا که تلیسمان های وارداتی از نظر فنی ساده تر هستند و پیچیدگی کمتری دارند.

در تلیسمان های وارداتی سیستمی به نام Multi-Sense وجود دارد که امکان انتخاب حالت های اسپرت، معمولی، راحت برای رانندگی آرام و نرم، اقتصادی و یک حالت اضافه که بسته به دلخواه راننده امکان شخصی سازی دارد را به شما می دهد. بر اساس حالت انتخاب شده، ضربه گیر های الکترونیکی، حساسیت فرمان، عملکرد موتور و گیربکس، صدای موتور و نور پردازی داخل کابین تغییر میکنند.

 

%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

 

ایمنی

در آخر مسئله ایمنی مطرح است که خوشبختانه در این زمینه هم تلیسمان عملکرد خوبی دارد و با کسب 5 ستاره و 86 در صد در بخش صدمات وارده به سرنشینان از موسسه Euro NCAP، بهتر از کیا اپتیما عمل کرده است:

 

لیست امکانات و تجهیزات دو تیپ تلیسمان:

 

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-21

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%861

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-2

%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa_%d8%b1%d9%86%d9%88_%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-3

 


213 دیدگاه

  1. فرشته | بهمن 17, 1397 | لینک نظر

    عکسش تو همین صفحه هست، عکس بالای توضیح فرمان تلیسمان چ حسی دارد…

  2. فرشته | بهمن 17, 1397 | لینک نظر

    علامت هشدار کنار سرعت سنجش ، که به شکل ماشینه و یه دایره با فلش متحرک داره ، معنیش چیه؟

  3. فرشته | بهمن 17, 1397 | لینک نظر

    سمت راست سرعت سنجش ماشین ، یه علامت ماشین میاد که دورش به دایره و یه فلش متحرکه، معنیش چیه ؟ میشه لطفا راهنماییم کنید

  4. امین اخوان | فروردین 3, 1397 | لینک نظر

    سلام
    مشکلی که وجود داره اینه که من در رشت زندگی میکنم وامکان خرید با پلاک منطقه ازاد انزلی رو دارم ولی نکته اینجاست که تالیسمان 4 اپشن داره و اخرین مدلش فول کاملش دو توربو شارژ هستش ولی مدل وارداتی e3 ویکی مانده به اخره که در سایت های رسمی میگن تک توربو هستش ایا این حرف که وارداتی شرکتی دو توربو هستش صحت داره یا نه و اگه صحت داره از کجا باید متوجه بشیم که مدل وارداتی 2 توربو شارژه ایا جایی در ماشین مثلا مثلbmw روی موتور نوشته یا نه لطفا راهنمایی کنید

  5. مهدی | بهمن 18, 1396 | لینک نظر

    سلام، این خودرو ظاهرا خودرو عالی هست اما طبق بررسی های زیادی که در سایت های مختلف از جمله همین سایت داشتم این است که این خودرو با این امکانات شیفتر دنده پشت فرمان ندارد. اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد ارائه بدهید لطفا. باتشکر

  6. سلام من خودم اپتیما ۲۰۱۳ دارم برادرم پارسال تلیسمان سفارش داده بود بعد کلی تاخیر تحویل دادن
    کاملا از اپتیما راضی ام
    اپتیما قدرتش عالیه
    شتابشم خوبه
    سرعتش هم خیلی خوبه
    کیفیت جلوبندی و داشبورد عالیه اصلا سر وصدا نداره اپشن هاش زیاد و کار امده و طراحی بیرون و داخلش هم واقعا مدرنه صدای موتورش هم کم و گوش نوازیه و سواری نرم و راحتی داره
    خدایی ازش خیلی راضی ام و تا هر وقت برام کار کنه عوضش نمیکنم
    اما میریم سراغ تلیسمان فرانسوی
    قدرتش عالی
    شتاب عالی
    سر عت متوسط
    اما کیفت جلوبندی و داشبرد افتضاح واقعا حتی در سرعت عادی هم سر وصدا میکنه
    طراحی بیرونی جلوش خوبه اما عقب واقعا معلومه کپیه
    طراحی داخلی ساده و جالب نیس
    و زیاد نرم نیس
    ارتفاشم کمه اصلا نمیشه باهاش حال کرد
    اما فقط از نظر شتاب از اپتیما بهتره
    موتور تلیسمان هم همون موتور نیسان جوک اسپورت هستش و رنو توانایی تولید چنین موتوری رو نداره
    به نظر من اپتیما خیلی گزینه مناسب تره

  7. امير | دی 17, 1396 | لینک نظر

    سلام همه چي خوب ولي به نظر من با حذف تعداد زيادي آپشن كه خيلي از اون ها مهمترين آپشن هاي امنيتي خودرو هستند اين خودرو توجيه خريد با قيمت جديد در تاريخ 17/10/96 ندارد. اين حذف ها نشان از بي ارزشي مصرف كننده ايراني در ديد آنهاست.
    نمونه آپشن مهم حذف شده به زاويه چرخش چراخ هاي عقب در پيچ به همراه فرمان خودرو.
    پيشاپيش از دوستاني كه ميخوان به نگارش من ايراد بگيرند نيم نگاهي به پژو هم رده و با قيمت پايينتر ايران خودرو بندازن كه با تفاوت قيمت و حذف آپشن در هر دو مورد ذكر شده ارزش خريد بالاتري داره . كارمند ايران خودرو هم نيستم مرسي اه.

  8. عادل | آذر 26, 1396 | لینک نظر

    سلام
    من تلیسمان دارم و تا حالا چهارهزارتا باهاش راه رفتم ، مزایای زیادی داره ولی میخوام از دو عیب فاحشی که داره نظر بدم.۱.صدای اتاق داره و برای این رنج ماشین این صدا خیلی زشته ، علتش هم متریال خشک بعضی قسمتهای داخلی ۲. صدای باد عجیبی وقتی سرعت از صد به بالا میره از جلو داشبورد میاد. من اگه برگردم به سه ماه پیش قطعا تلیسمان نمیخرم ، کمری و هوندا اکورد و حتی bmw ۵۲٨ مدل 2013 او اپشن گزینه های بهترین.

    • در پاسخ به: عادل

      SUNMARTIN | آذر 26, 1396 | لینک نظر

      خوشحالم که عادل هستی متاسفانه تالیسمان با توجه به برچسب قیمتیش آنچنان کیفیتی مداره کلا لوکس طراحی نشده بسیار ساده است مثا اکثر فرانسوی ها در کره ساخته میشه و کیفیت خوبی داره اما فوق العاده نیست سواریش بشدت خشک بخصوص برای مسافران عقب
      بنده با این خودور که برای یکی از مشتریان رنو در ایران بود رانندگی کردم در فصل گرما کولر با تعداد 4 سرنشین عملا بلا استفاده است کوبش های زیادی داره طراحی تریم و کابین اصلا به دل نمیشینه و حالت یک خودوری لاکچری تداعلی نمیکنه در صورتیکه کیا اپتیما باطراحی بسیار فوق العاده و برنده 4 جایزه پیاپی طراحی از 2 نمایشگاه و دو مجله و موسسه معتبر آلمانی برنده 3 جایزه کیفیت از آمریکا و خودوری تحسین شده موتور ترند ارزش بیشتری برای خرید داره اپتیما با اداشتن طراحی ماسل کار و متمایز برند فوق معتبر کیا موتورز که بلحاظ رنکینگ 8 پله از رنو بالاتر است و موتور تنفس طبیعی سازگار با آب و هوای ایران بیشترین ارزش خرید را دارد

  9. محمد | آبان 28, 1396 | لینک نظر

    با سلام به همه دوستان
    من حدود دوسال پیش یه هیوندا i40تحویل گرفتم .ازش هم خیلی راضیم .تالیسمان رو از نزدیک دیدم خیلی از اتاقش خوشم اومد .الان واقعا موندم ماشینم رو با تالیسمان عوض کنم یانه.دوستان اگه رهنمایی کنند ممنون میشم

  10. علی | آبان 19, 1396 | لینک نظر

    دوستان من یجورایی عاشقش تلسیمان شدم راستش قصد دروغ گفتن هم ندارم اگه اهل سرعت و درگ و… هستین درگ این ماشین با تویوتا کمری رو تو اپارات ببنید از کمری یه ماشین جلو میفته !!! تو نت سرچ کنید کورس تلسیمان همه فیلماش میاد

  11. علی | آبان 19, 1396 | لینک نظر

    واقعا بهتر از اپتیما هست من که عاشقشم همه چیش از اپتیما بهتره از جمله اپشن هاش و قدرت موتورش دوستان کورس این ماشین با بنز c200 و ماکسیما و سوناتا و… هست همه رو له میکنه فیلماش تو اپارات هست فقط حیف که نسخه وارداتی 4contorol نداره البته مهم هم نیست ولی بجاش یه سیستم داره که باهاش میشه حالت راننده گی رو تنظیم کرد به هر حال ماشین فوق العاده ای هست

  12. amirreza | آبان 18, 1396 | لینک نظر

    سلام دوستان راستش قصد خرید خودرو داریم بین کیا اپتیما و رنو تلیسمان فعلا داریم تحقیق میکنیم که این سایت رو دیدم گفتم یه نظر هم من بنویسم. کیفیت خودروهای فرانسوی نسبت به خودروهای المانی و امریکایی و کره ای و ژاپنی در امتیاز بندی خیلی عقب هست . فقط رنو در ایران و فرانسه و کمی در ایتالیا فروش داره چون تحریم هستیم هیچ شرکتی جز رنو و پژو و شرکت چینی پا به میدان ما نمیذاره. کیا یک برند آمریکایی هست که کلا در کره فعالیت میکنه و کیفیت خودرو هاش حتی بیشتر از بعضی شرکت های آلمانی هست و قیمت کیا خیلی مناسب هست و عام پسند. به نظر من چون زیاد خودروهای خارجی در کشور نمیبینیم یه خودرو سطح پایین مثل رنو ساندرو که یه خودروی غیر استاندارد و بد ریخت هست , وقتی به مملکت ما قدم میذاره ما میگیم عجب ماشینی هست بریم بخریم. دوستان من صادقانه میگم اگر قصد خرید خودرو و بودجه لازم دارید کیا یه برند و اپتیما یه خودرو خیلی خوب و با کیفیت فوق العاده هست از هرکی پرسیدم خیلی راضیه و میگن کیفیتش اگه از بنز بالا نباشه پایین هم نیست. امیدوارم نظرم برای همه مفید باشه ما که اپتیما رو بیشتر میپسندیم.

  13. نوید آوانته | آبان 18, 1396 | لینک نظر

    کاری ندارم راضی هستید یا نه مبارک باشه اما اگه ذره ای فکر میکنید من دروغ میگم یه سرچ بزنید تو وب با عنوان تصادف تالیسمان و چینی و با تصادف ریو با تالیسمان ، ریو با تالیسمان تصادف کرده تالیسمان تقریبا نابود شده و چیزی بعنوان خودرو ازش باقی نیست تصادف تالیسمان با جاروبرقی چینی که منظور همون mvm 110 ببینید چقدر ایمنی و بدنه تالیسمان افتضاح که mvm 110 کاملا نابودش کرده تالیسمان رو حالا قضاوت با خودتون اپتیمای ایمن و جذاب یا تالیسمان حلبی ؟؟

    • در پاسخ به: نوید آوانته

      رضا | آبان 18, 1396 | لینک نظر

      هیچ کدوم اوانته نوید خالی بند???

    • در پاسخ به: نوید آوانته

      amin | آبان 18, 1396 | لینک نظر

      پس شما لطفا تصادف اپتيما و پژو پرشيا در بهشت زهرا رو هم سرچ كنيد ببينيد اپتيما بيشتر خسارت ديده يا پرشيا!!!!

    • در پاسخ به: نوید آوانته

      احمدرضا | آبان 18, 1396 | لینک نظر

      من این عکس رو دیدم و اول هم متعجب شدم ولی یک موضوع هم هست که ظاهراً توی خودروها به جز قسمت اتاق در بقیه قسمتها در جلو و پشت، ساخت اونها به شکلیه که در تصادفات سریع جمع بشن و انرژی ناشی از برخورد رو جذب کنند. این موضوع البته از این نظر که آسیب به خودرو توی تصادفات زیاد بشه شاید نکته خوبی نباشه ولی از نظر ایمنی سرنشینان نکته مثبتیه. شاید همون اپتیما هم در تصادف شدید از پشت دچار همین مشکل بشه.

  14. حمید | آبان 17, 1396 | لینک نظر

    سلام دوستان عزیز بنده این ماشینو دو ماه پیش با شرایط تحویل فوری ۱۵ روزه ثبت نام کردم و نمایندگی با بنده شرط کرد که خودرو را با پلاک نهایتا ۲۰ روزه تحویل دهد متاسفانه یک ماه طول کشید تا خودرو را تحویل دادند و الان یک ماهه که ماشین توی حیاط خوابیده و هیچ خبری از پلاک نیست و جالب اینجاست که هر بار که تماس میگیرم وعده هفته آینده را میدهند شما اگر خواب پولو توی این دو ماه حساب کنید میبینید که خیلی گرونتر از بازار آزاد تموم میشه لطفا شما دیگه گول این نمایندگیها را نخورید. البته اینم خدمتتون عرض کنم ماشین از نظر زیبایی و راحتی و آپشنی و کلا نسبت به پولی که بابتش توی ایران پرداخت میکنی بسیار عالی هست و بنده راضی هستم ولی حیف که شرکت نگین خودرو با بدعهدیاش و خلف وعده هاش دید مشتری را نسبت به خودش خیلی ضعیف کرده. با تشکر

  15. محمد | آبان 7, 1396 | لینک نظر

    بله اتو پارک داره اپشن هایی هم که توی کاتالوگ نمایندگیش نوشته داره به جز فور کنترل و رادار تابلو خوان

  16. مانی | مهر 22, 1396 | لینک نظر

    اتوپارک داره یا نه؟

    • در پاسخ به: مانی

      تو فکر اتو پارک نباش که اونم نداره اما اپتیما داره برو تصادفش با ام وی ام 110 ببین که چطور له و لورده شده تالی سمانه واقعا تو فضای مجازی غوغایی بپا شده با دیدن این تصادف و تصادف رخ به رخ با ریو که نابود شده تالی سمانه ایمنیش در حده دوچرخه اس

      • در پاسخ به: نوید آوانته

        علی | مهر 24, 1396 | لینک نظر

        دوست عزیز من هم خودم اپتیما رو به تلیسمان ترجیح میدم ولی دلیلی هم نمی بینم بیام اینجا در مورد تلیسمان دروغ بنویسم.
        آقا مانی در خصوص اتوپارک ، تلیسمان این آپشن را داره ولی نقاط ضعف دیگه هم کم نداره که پیشنهاد می کنم بری از اونهایی که این ماشین را دارن سوال بپرسی

  17. hassan | شهریور 31, 1396 | لینک نظر

    من تلیسمان را تازه تحویل گرفتم در باک بنزینش چطوری باز میشه؟؟

    • در پاسخ به: hassan

      ب | شهریور 31, 1396 | لینک نظر

      کنار در راننده پایین دستگیره یه کلید هست که صندوق و در باک و با میکنه

  18. Sepehr | شهریور 22, 1396 | لینک نظر

    بعد از یک هفته ماشینو بهم تحویل دادن تجربیاتم را براتون مینویسم .از نظر ظاهر و استایل از نزدیک که دیدمش عالی بود شاید رقیب هایی زیبا تر داشته باشه ولی درکل از فرم بدنه نمیشه ایرادی گرفت . داخل کابین که وارد شدم جنس ادوات و صندلی ها لوکس بودن را به خوبی نشان میدادند عایق بندی عالی بود و هیچ صدای اضافی وارد کابین نمیشد . موتور بسیار نرم و روون کار میکرد نور محیط هم خوب بود . ولی دید اطراف ماشین کم بود یعنی قسمت گلگیر عقب تو اینه ها و کاپوت دید نداشتم که به مرور عادت کردم و ابعاد دستم اومد.سیستم تعلیق هیچ ایرادی نداره و عالیه اما ضربه های کوچک و دست انداز ها به شدت ضربه را به اتاق می‌کوبند که به دلیل فاق کم لاستیک بود فضای صندوق عقب بسیار زیاد و نصفه عقب ماشین تقریبا مثل وانت وزنی نداره برای همین احساس خشکی تعلیق به طرف دست میده . برای حل این مشکل خواستم لاستیک فاق بند بندازم اما دیدم ماشین نو هست و حیفه دست بزنم . برا همین باد لاستیک هارو اوردم رو 28 و الان زمین تا آسمون تفاوتشه وسواری خوبی داره. اگه خواستید عوض کنید لاستیگ سایز 225یا235 فاق 50بندازید واقعا عالی میشه .نکته دیگه صندلی های ماشین سفت هستن که به دلیل روکش چرم ضخیمشون هست. ولی آزار دهنده نیست . درکل من راضی هستم .

  19. هادی | شهریور 20, 1396 | لینک نظر

    عکس ها و کامنتهای دوستان رو در سایتهای مختلف دیدم عاشق تلیسمان شدم و حتی خواستم اینترنتی از سایت نگین خودرو بخرم که خوشخبتانه فروشش بسته شد و مجبور شدم برم نمایندگی و از نزدیک این ماشین رو ببینم، ظاهرش حتی از عکسهاش هم قشنگتر بود ، بیشتر شیفته شدم. اما وقتی وارد کابین شدم ، صندلی در عقبترین و پایین ترین حالت ممکن بود ، با قد ۱۸۳ وقتی روی صندلی نشستم ، تقریبا سرم با سقف مماس شد، صندلی هم اونجور که تعریف میکردن مبلی نبود و خیلی معمولی بود ، صندلی عقب رو امتحان کردم اوضاع خیلی بدتر شد ، اصلا باید کج میشستم تا سرم به سقف نخوره ، احساس می کردم وارد زندان شدم و تنگی نفس گرفتم(با اغراق البته) ، خیلی تو ذوغم خورد.
    پیشنهاد میکنم اگر قراره ماشینی بخرید یا نقدش کنید، حداقل یکبار از نزدیک ببینید و سوارش بشید تا بعدا پشیمون نشید

    • در پاسخ به: هادی

      محمد | شهریور 27, 1396 | لینک نظر

      منم رفتم نمایندگی زیر پل میرداماد، صندلی در پایین ترین حالت ممکن بود و برای من با قد 190 کاملا آزار دهنده بود، انگار تو زندان باشم. در همین حالت صندلی رفتم عقب نشستم اصلا نمیتونستم 30 ثانیه هم بشینم از بس تنگ بود، پاهام جا نمیشد:)) من رانندگی نکردم باهاش که از کمک هاش بگم اما سایزش برای بر و بچ قد بلند اصلا مناسب نیست. در عوض رفتم تو رنو کولیوس نشستم کاملا فضاش متفاوت بود و مشکل فضا و جا نداشت.

    • در پاسخ به: هادی

      علی کوشکی | شهریور 28, 1396 | لینک نظر

      دمت گرم خوب شد این متن دیدم
      منم قصد خرید داشتم رفتم نمایندگی دیدم انصافا داخل کابین اذیت میشم به قول شما صندلی عقب که دیگه از نظر جا افتضاح بود

    • در پاسخ به: هادی

      سعید | مهر 9, 1396 | لینک نظر

      لازم بذکره این یک ماشین اسپورته و کسانی که میرن سمت این ماشین مطمينا به کوتاه بودن سقف کابینش واقفند و بیشتر قدرت موتور ماشین و ظاهر اسپورت براشون مهمه که تلیسمان هر دوی ای موارد رو داره

  20. حسن | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    من دی 95 برای تلیسمان ثبت نام کردم. در تیر ماه 96 هم تکمیل وجه. تا امروز هیچ خبر و اثری از تحویل خودرو نیست. پاسخ نمایندگی هم اینست : ” زمان تحویل معلوم نیست – منتظر بمانید ” -همین. صرفا جهت اطلاع هم میهنان عزیز از وضعیت نمایندگی نگین خودرو در صورت تصمیم به خرید.
    چون ماشین را تحویل نگرفته ام ، در مورد معایب و مزایای آن کم اطلاعم. موفق باشید.

  21. حمید | مرداد 25, 1396 | لینک نظر

    سلام ، من هم 13اردیبهشت 96 تالیسمان رو با تحویل 60 روزه ثبت نام کردم و20 روز پیش هم تکمیل وجه شد که همونجا اعلام کردند ظرف 15 روز خودرو را تحویل میدن. 3 روز بود برای پیگیری خرید تماس میگرفتم داخلیشون کسی جواب نمیداد تا اینکه از طریق قسمت فروش بعد کلی معطلی اعلام کردن تحویل خودرو خیلی تاخیر داره و بعد از اسرار من نهایتا گفتن حداقل 45 روز دیگر تحویل میشه. جالب اینه که اینها الان شروع کردن تحویل 45 روزه ثبت نام میکنن!!! اگر امکان تحویل 45 روزه هست پس چرا ثبت نام های قبلی رو تحویل نمیدن؟! اگر امکانش نیست چرا عامدانه دست به این کار میزنند؟ بدتر از همه اینکه مدل 2017 رو در پایان سال میلادی تحویل میدن که این یعنی یک سال مدل پایین تر و افت قیمت. دوستان عزیز با اینکه من خودم ثبت نام کردم اما لطفا این کار رو نکنید و اجازه ندید به شعورمون توهین کنن و ازمون سواستفاده کنن. الان خوشبختانه هوندا آکورد رو تحویل فوری میدن و در زمان ثبت نام من نبود پس با دقت انتخاب کنید.

    • در پاسخ به: حمید

      مجید باوفا | آبان 9, 1396 | لینک نظر

      توی تمام سایتا شما نظر گذاشتین و فقط همینو نوشتین .یکم کپی پیست نکنی خوبه ها برات متاسفم

  22. dr.mohseni | مرداد 8, 1396 | لینک نظر

    دارنده رنو تالیس مان هستم حدودا 2 ماه پیش از نمایندگی اصفهان جاده شیراز تیموری به شماره حواله xxxxxxx 3258 خودور تحویل گرفتم کیفیت داشبورد در یک کلام افتضاح دقیقا مثل ال 90 خشک و در زیر آفتاب متاسفانه بوی بدی از خود متصاعد میکنه بنده در یکی از بیمارستانهای اصفهان شاغل هستم و این گاز متصادی تست کردم توسط همکاران که اخبار جالبی از ان متاسفانه نمیتونم ارائه بدم من بچه خردسال دارم و درصدد فروش هستم کمک های عقب بقدری آزار دهنده است که کودک ما در صندلی پشت مدام اذیت میشه کوبش بحدیه که یاد پاترول پدرم می افتم کیفیت کلی خودور در اون حد 200 ملیونی اصلا نیست قبلا کیا اپتیما داشتم و بخاطر تبلیغ های دروغین نگین خودور در برج میلاد این خودور را ابتیاع نمودم سخت پشیمانم خودوری قبلیم علاوه بر زیبایی نرمی شتاب و آپشن های عالی بسیار پر طرفدار بود و از مواد درجه یکی ساخته شده بود متاسفانه این خودور دارای مانیتور عجیبیه که هیچ زیبایی بصری نداره و بسیار اقتصادی جلوه میکنه لطفا در دام بازاریابان شرکت نکین خودور نیفتید

  23. ahmad | تیر 29, 1396 | لینک نظر

    با سلام . شرکت نگین خودرو نماینده رنو در ایران در حال کلاه برداری از مشتریان خود است .
    یکی از اقوام یک رنو داستر 2 دیفرانسیل فول خرید اما موقع تحویل آپشن دوربین عقب و مانیتور روش نبود که گفتن بعدا روش نصب میکنیم . تازه متوجه شدیم که شرکت نگین خودرو ماشین داستر رو نیمه فول سفارش میده بعد تو ایران روش آپشن میزاره وبه مشتریاش اصلا نمیگه که این آپشن ها تو ایران اضافه میشه .مثلا مانیتور روی داستر متعلق به شرکت ال جی هست .
    ما خودمون هم تالیسمان نوشتیم مشارکتی اما حالا میگن رنگ اول شما رو نداریم در صورتی که طبق سفارش مشتری خودرو هاشونو وارد میکن که با پیگیری متوجه شدیم اگه رنگ اول سفارش خریدار جز رنگ های پرفروش باشه اونا رو خودشون آزاد میفروشن بعد رنگ هایی که رو دستشون مونده رو میدن زوری به مشتری
    تازه جالب این جاست که در رابطه با داستر پلیس چون شماره شاسی ثبت میکنه میدونه اینا نیمه فول وارد میکنن و بعد جای فول میفروشن

    • در پاسخ به: ahmad

      امین | دی 16, 1396 | لینک نظر

      بله
      این کار بخاطر اینه که تمامی هزینه های گمرکی و پلاک گداری و…. براساس قیمت سیف خودرو(قیمت ثابتی که گمرک براساس بیسیک نیمه فول یا فول بودن هر ماشین در نظر میگیره و شامل قیمت جهانی اون خودرو به اضافه هزینه جابجاییش تا ایران هست) هست
      یعنی وقتی نمایندگی نیمه فول یه خودرو رو وارد میکنه که حدود 10هزار دلار ارزونتر از فولش هست حدود 10 هزار دلار به سودش میشه(چون هزینه های ترخیص در مجموع حدودا 100 درصد قیمت سیف خودرو میشه)
      وقتی خودرو وارد ایران شد حتا اگر اپشنها رو دقیقا با همون کیفیت نصب کنه اندازه اون مثلا 10هزار دلار فرضی سود میکنه
      البته اینا حتما باید با هماهنگی گمرک باشه؛چون کمرک میدونه ماشین وارد شده چه کلاس آپشنی داره

  24. مهران | تیر 22, 1396 | لینک نظر

    رنو تاليمسان كمكهاي خشك دارد و به اتاق ضربه ميزنند

    و نميدونم. چرا تا حالا فراخوان ندادند
    فقط بلد هستند پول بگيريد
    تاسف اور هست. ماشين بالاي ٢٠٠ ميليون با مشكل با اين بزرگي

    • در پاسخ به: مهران

      مجتبی | مرداد 16, 1396 | لینک نظر

      سلام
      یه توضیح برا شما و دوستان. من تا امروز همین مشکل رو داشتم تا حدی که قصد فروشش به سرم زد. ولی با توجه به سابقه ای که از رنو داشتم و این که معمولا رنو نرم تر از ماشین های کره ای هست جای سوال برام بود. تا این که چند روز پیش علت رو کشف کردم. لاستیک زیر ماشین متاسفانه نکسن هست که به خشکی معروفه. من رفتم لاستیک هانکوک ۱۸.۵۰.۲۴۵ زیر ماشین انداختم. هم فاق بلندتر شد و هم هانکوک خیلی از نکسن بهتره. جالبه بدونین زمین تا آسمون نرمی ماشین تفاوت کرد. اکیدا به تمام دوستانی که تالیسمان دارم توصیه میکنم اینکارو بکنن. این مقدار هزینه ارزششو داره. مطمئنن بعد اینکار با این شتاب ماشین دنبال گزینه دیگه نخواهید بود.

      • در پاسخ به: مجتبی

        پارسا | مرداد 31, 1396 | لینک نظر

        سلام خسته نباشيد عذر مي خوام شما سايرز لاستيك تغيير دادين از بابت گارانتيش مشكلي پيش نمياد؟

        • در پاسخ به: پارسا

          مجتبی | شهریور 16, 1396 | لینک نظر

          سلام
          اگه تو تلگرام نگین خودرو یه سر بزنید خودشون هم توضیح دادن که با تعویض لاستیک و سایز اون ماشین نرم تر میشه!!! چون این ماشین تیپ اسپرت داره. خوبی این ماشین تعادل بسیار عالی اون هست که میتونین اینو تو آپارات چک کنید. مانور گوزن یا اسلالوم رو نگاه کنید میبینید که تعادل او در حد بنز یا حتی بالاتره
          برا نرمی ماشین هم اطمینان میدم که با تعویض لاستیک ماشینتون حداقل ۵۰ درصد نرمتر میشه. شک نکنید.

        • در پاسخ به: پارسا

          مجتبی | شهریور 16, 1396 | لینک نظر

          ضمنا تالیسمان سه تیپ داره. ای ۲ و ۳ و ۴
          سایز رینگ این سه تا تفاوت داره. از ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ اینچ. هر اینچ هم که ۲.۵ سانته. با تعویض فقط ۵ درصد فاق لاستیک شما حدود ۲.۵ سانت به قطر اظافه کردین که میشه تفاوت سایز ۱۸ و ۱۹. یعنی همون استاندارد کارخونه.
          اگه تو سرعت بالا سرعتتون رو با جی پی اس کنترل کنین میبینین حدود ۳ کیلومتر ماشین سرعت کمتر نشون میده. ولی با تعویض لاستیک این اختلاف از بین میره و ماشین سرعت دقیق رو نشون میده. و این یعنی لاستیک سایز ایتاندارد رو داره

      • در پاسخ به: مجتبی

        مهدي | اردیبهشت 22, 1398 | لینک نظر

        سلام
        آيا با تعويض لاستيك با فاق بلند تر هنوز هم راضي هستيد و مشكلي با گيربكس پيدا نكرديد؟

  25. مهران | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

    اين ماشين از هر جهت عالى ولى كمكهاى عقب خشك و ميكوبه

  26. Ramin | خرداد 12, 1396 | لینک نظر

    واقعا عجیب چرا سایت بعضی از نمایندگی ها انقدر توضیحاتشون ضعیف.
    واقعا اگه قصد گول زدن مردم را ندارید،دقیق تو سایتتون کل آپشنهارو دقیق برای اون خودروی مشخص بنویسید

  27. فرشاد | خرداد 12, 1396 | لینک نظر

    درود و وقت خوش
    همه خودرو سازها تلاششون ميكنن تا بهترينشونو بسازن
    تا از بازار بهترى بهرمند باشن
    متاسفانه شركتهايى كه نمايندگى فروش و خدمات از سازنده ها ميگيرن بيشتر بفكر سوداوريشون هستن
    اگه نماينده هاى كيا يا هيونداى با اپشنهاى بهتر و همچنين موتورهاى قويتر خودرو وارد ميكردن
    بخاطر بورس بودنشون من حتما از يكى از اين دو برند خريد ميكردم
    البته رنو تاليسمان هم بعضى از اپشنهاى خوبشو حذف كرده.
    با احترام به تمام نظر دهندگان
    من تاليسمان رو ترجيح دادم
    ممنون