اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

علاقه تویوتا به خودروی پیل سوختی بزرگ

تویوتا نسخه به نسخه جدید تویوتا پریوس مدل پرایم ، امید زیادی دارد. البته تویوتا سرگرم پیشرفت خودروی پیل سوختی هیدروژنی Mirai است. همانند Prime، خودروی Mirai نیز بخش عمده ای از محصولات آینده تویوتا را به خود اختصاص خواهد داد. برایان ویلیمز از کمپانی تویوتا به AutoblogGreen گفته است که کمپانی تویوتا بزرگ فکر می کند.

خودروی پیل سوختی اساسا یک خودروی برقی است که نیروی الکتریسیته را به جای باتری از تانک هیدروژن و پیل سوختی تامین می کند. ویلیامز اضافه می کند که این به معنی آن است که شما با اضافه کردن تانکها می توانید آن را در خودروهای سنگین نیز به کار ببرید. این پیل های سوختی از باتری های سبکتری هستند. این به معنی آن است که با وزن کمتر نیروی بیشتری بدست می آورید. پیل سوختی را در موتور الکتریکی قرار دهید تا بتوانید هر سایزی از خودرو را برانید. ویلیمز می گوید که پیل سوختی کاربردهای زیادی دارد مخصوصا با پیشرفت روزافزون تکنولوژی.

مساله مهمی که درباره پیل های سوختی وجود دارد این است که آنها مزایای زیادی برای استفاده در خودروهای مختلف دارند. خودروهای گازوییلی مختلف به بازه های زمانی متفاوتی برای سوخت رسانی نیاز دارند ولی آلودگی کربنی زیادی ایجاد می کنند. خودروهای الکتریکی آلودگی و بازه زمانی ندارند. پیل های سوختی برد و نیروی خروجی که شما نیاز دارید را به شما می دهند و می توانند در اتوبوسها هم استفاده شوند. می توانید از این پیل های سوختی در ونهای حمل بار نیز استفاده کنید. می توانید در اتوبوسها هم استفاده کنید. نیروی هیدروژن دقیقا همان چیزی است که ما نیاز داریم. برد زیاد، سرعت بالای سوخت گیری مجدد و آلودگی کم. فواید آن چیزی است که می توانیم در خودروهای دیگر هم استفاده کنیم.

البته روی دیگر سکه، جایگاه های پر کردن هیدروژن است. ویلیامز عنوان می دارد که در حال حاضر بیشتر از دو جین جایگاه پر کردن هیدروژن در کالیفرنیا وجود دارد و تعداد آنها در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا