لیفان از نگاه مالکان ایرانی، دنده 6 پای صحبت لیفان سواران

یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ | 132 نظر

لیفان از نگاه مالکان ایرانی، دنده 6 پای صحبت لیفان سواران

هفته گذشته به همت مالکین فعال لیفان گردهمایی لیفان سواران در پارک پردیسان تهران برگزار شد. در این گردهمایی مالکین خودروها به بیان تجربیات و نظرات خود برای استفاده بهینه تر از خودروها پرداختند. حضور در این گردهمایی بهانه ای شد برای مصاحبه با پنج مالک خودروی های لیفان با کارکردهایی بین 70 تا 130 هزار کیلومتر، در این مصاحبه ها مالکین محترم به بیان تجربیات مالکیت، دلایل انتخاب خودرو، نقاط ضعف و قوت خودروهای خود در استفادده طولانی مدت پرداختند که از شما دعوت می کنیم به این گفتگو توجه نمایید.

 

گفتگو با آقایان سعید دریایار و مسعود فاطمیان مالکین لیفان 620

گفتگو با آقای زمان پور مالک لیفان 520

گفتگو با آقای محمد رضا آقا جانی مالک لیفان ایکس 60

گفتگو با خانم کلهر مالک لیفان 620

 

 

 

در پایان از آقایان گرامی،یزدانخواه و آتاکشی زاده برای هماهنگی گردهمایی و برگزاری منظم آن تشکر می کنیم.


132 دیدگاه

  1. مکاشف | خرداد 29, 1398 | لینک نظر

    لیفان 820 دارم در کیلومتر 6000 صدای شدیدی از قسمت جلو میاد بردم نمایندگی میگه بلبرینگ های جلو هست 3 بار عوض کردم گارانتی دیگه زیر بار نمیره الان از قسمت دف جلو گاهی احساس میکنم بیش از حد حرارت میده و خودرو روان حرکت نمیکنه شرکت میگه ایراد از روغن هست 2 بار تعویش شد متاسفانه ایراد پابرجاست شیشه جلو هم صدای ویز ویز میده تو سرعت 60 کیلومتر و اگه بشه 80 بیشتر میشه راهکاری دارین بگین در ضمن یه بوی بد گاز سولفور که دوستان اشاره کردن مثل تخم مرغ گندیده در جا ماشین کار میکنه میده که کسی هنوز پیداش نکرده دارم دیووانه میشم این چه خودرو . چه کیفیتی هست من کلی هزینه کردم که برند سواری کنم هم.نطور که میدونین 820 جزو بهترین چینی هاست چه پیشنهادی دارن؟

  2. رضا | خرداد 27, 1398 | لینک نظر

    با درود به دوستان عزیز،این حرف هایی که می‌بینید برای خودروهای چینی بعضی ها البته که نمیدونم از کجاشون آقایان بیسواد و بی مطالعه بدون هیچ گونه تحقیقی در میارن ،بیشتر این افراد دلالان خودروهای داخلی یا نماینده خودرو های داخلی هستن،بنده به عنوان کسی که ال نود پارس خودرو یی داشتم و قبل از اون طی چند سال اکثر ماشین های ایران خودرو رو خریداری کردم و در حال حاضر لیفان 620 تلنت مدل 94 سوار هستم نظرم رو خدمتتون بیان میکنم،دوستان بدون هیچ گونه تعصب باید بگم این ماشین چه از لحاظ فنی چه از لحاظ امکانات رفاهی چه از لحاظ طراحی به روز چه از لحاظ هماهنگی گیربکس با موتور چه از لحاظ قدرت و سرعت و شتاب اولیه یک سر و گردن از تمامی خودروهای داخلی بالاتر ،شاید به پای ماشین های کره ای یا ژاپنی نرسه ولی چیزی از اون ها هم کم نداره ,وقتی پشت فرمان ماشین میشینید از رانندگی لذت کامل میبرید ترمزها چهار چرخ دیسک ،هندلینگ عالی سر پیچ ها،احساس امنیت در موقع سرعت های بالا،دوستان عزیز خدا شاهد بدون تعصب و بدون اغراق خدمتتون این مطالب رو بیان کردم،امیدوارم توانسته باشم راهنمایی جزیی در خصوص این ماشین بهتون کرده باشم ،در آخر در خرید این ماشین شک نکنید ،بخرید و لذتشو ببرید موفق و مؤیدباشید

  3. فردین | بهمن 11, 1396 | لینک نظر

    دوستان لطفا راهنمای کنید راهکاری

  4. فردین | بهمن 11, 1396 | لینک نظر

    ماشینم بوی بدی میاره داخل مخصوصا تو پاکینگ.بوی تخم مرغ پخته.لطفا راهنمای کنید

  5. به گفته‌ی کارخانه سازنده کره‌ای خودرو‌هایی از این قبیل برای استفاده در سایت طراحی شده ، جایی مثل شهرک های کوچک.
    متأسفانه در فرهنگ غلط ما تقریبأ هیچ چیز در جای خود استفاده نمیشود مثلأ خودروی 4WD برا مناطق کوهستانی و یا شهرهایی که در آن مناطق قرار دارند طراحی شده اما الآن در شهر ما داشتن خودرو شاسی بلند کلاس و اعتبار محسوب میشود .
    چه بسا چند سال آینده خواهیم دید یدک کشی پشت یک خودرو قایقی را حمل میکند .
    مطلبب که میخواهم در باره‌ی عشق به خودرو عرض کنم این است
    حدود ده یازده سال پیش شخصی را دیدم که یک موتور گازی پژو سوار بود اول از همه خود موتور نظر مرا جلب کرد جایی از آن نبود که برچسبی یا چیزی برای تزیین نداشته باشد واقعأ موتور عجیبی بود ، بعد از موتور خود موتور سوار بود که با یک عشقی سوار موتور بود و آن را میراند که انگار هوندا ۱۰۰۰ سوار بود .
    توجه داشته باشید همان خودرویی که شما تحت عنوان خودرو ایرانی یا چینی بدرد نخور یاد میشود آرزوی خیلی از افراد این جامعه است . سعی کنیم با هر خودرویی که توان خرید آن را داریم و خریداری کردیم ارتباط برقرار کنیم و از داشتنش لذت ببریم در غیر این صورت هیچ خودرویی بهترین نیست و حتمأ خودرویی بهتر از آن نیز هست .
    لب مطلب سعی کنیم یاد بگیریم از هر آنچه در دنیا نصیب ما میشود نهایت لذتش را ببریم و شاکر خدا باشیم .
    مخلص همه‌ی شما راد .

  6. با سلام
    من راد هستم ۵۰ سالمه و از سال ۶۵ تا الان رانندگی کردم.
    خوشبختانه و یا متأسفانه طی این سالها تنها هفت خودرو بیشتر عوض نکردم ایرانی خارجی بودش را هم نمیگم چون هدفم از شرکت در این گفتگوها چیز دیگریست.
    لطفأ بدون جبهه گیری مطب را تا آخر مطالعه بفرمایید.
    فرمایشات اکثر آقایان را خواندم. نظرات همه در جای خود بسیار محترم و صحیح به نظر میرسد ،ولی به همهٔ آقایان میخواستم مطلبی که همه به آن آگاهی داریم را یادآوری کنم .
    سعی کنیم در زندگی مسیر درست تر را انتخاب کنیم . لطفأ قبل از اینکه به فکر خرید یک خودرو ایمن باشیم سعی کنیم ایمن و مطمئن رانندگی کنیم این خودرو نا ایمن نیست که باعث تلفات میشود بلگه رانندگی نا ایمن و عدم احتیاط ماست که موجب حادثه و نتیجتأ بروز تلفات میشود .
    اگر به آمار سفرهای شهری و درون شهری بینداریم خواهیم دید خودرو خاصی مثل پراید که ظاهرأ ضعیف ترین خودرو موجود است از درصد بالایی در بین خودرو‌ها در حال تردد میباشد. اما آیا همه‌ی آنها دچار حادثه میشوند؟ قطعأ خیر .اما بین خودروهای حادثه دیده خودرو های نا ایمن تلفات و جراحات بیشتری را متحمل میشوند . البته ناگفته نماند وقتی بیشترین خودروی در حال تردد پراید باشد پس بیشترین خودروهای مصدوم هم باید پراید باشه .
    مطلب بعد انتخاب صحیح خودرو برای مورد مصرف آن است ، به گفته‌ی کارخانه کره‌ای سازنده ، این قبیل خودروها را برای استفاده پر سایت

  7. مرجان | دی 29, 1396 | لینک نظر

    سلام ماشلا چقدر دوستان حرف زدن ..کمو پیش حرفای دوستانو خوندم ..من خودم 206دارم تیپ 3از همچیشم راضی ام میخوام بفروشم چون 3ساله دارمش واس دلم عوضش کنم میخواستم لیفان 620بخرم ولی با حرفای دوستان امشب پشیمون شدم خیلیا گفتن خوب نیس چیزایی گفتن که ترسیدم برم سمت لیفان 620..بازم ممنون از سایت خوبتون.ممنون از دوستان که روشن کردن دوستان رو

  8. وحید | آذر 27, 1396 | لینک نظر

    اقایون چرا باید هی از این ماشین که ایرانی ها تولید مکنن بخریم که یک اصلا به خودشون زحمت نمیدن تکنولوژیشون تغیر بدن دوما الکی الکی هی قیمتو ببرن بالا باید یکمتکونی به خودشون بدن

  9. وحید | آذر 27, 1396 | لینک نظر

    اقایون وخانومای عزیز منم حدود سه ماهیه یه تلنت 620گرفتم هر که که ماشینو میبینه میگه پنجا تومنی بابتش دادی حتما میخوام بگم که زاهریش خوبه حداقل بعد اینکه زیاد با پارس رانندگی نکردم ولی زیاد خوشم نمیومد در رنج قیمت لیفان دسته دو موتوریش فعلا اذیت نکرده همیه ماشینای صفر فکر کنم عبو ایراد داره از پراید بگیر برو تا به بالا بعدشم اقا ماشین پارس مدل نودو سه میکن سیو سه چهار لیفانم همین قدر افت داره توی رنج قیمتش ما که راضی هستیم خداعیش بی انصافیه لیفانو با پارس و چهارصدو پنج اینا مقایسه کنید همون بهتره که با مزدا سه مقایسه بشه یا با دنا مقایسش کنید یا حق

  10. عادل | دی 18, 1395 | لینک نظر

    با سلام.
    من خودم چینی سوار بودم و یکسال تمام جیلی اتومات سدان داشتم.از شتاب و راحتی،امنیت و بی سر وصدا بودن فوق العاده بود،از لحاظ گیربکس و موتور کوچکترین مشکلی نداشتم.حتی گیربکسشم هوشمند بود که در صورت خرابی باز هم دنده ۴ و عقب قابل استفاده بودن.ولی مشکلاتی هم از لحاظ جلوبندی داشت و هندلینگ پایین.ساعتشم همیشه عقب میفتاد.آخرشم با تبلیغات الکی بر علیه چینیها با ۱۲ تومن ضرر فروختم
    بعدش یه پارس خریدم که دو ماه داشتم بجای ضرر ۲ میلیون سود کردم فروختم.هر کاری کنید ماشینهای خارجی بخاطر اینکه هر روز با فیس و آپشنهای جدید وارد میشن افت زیادی دارن،ولی حداقل به دروغ از ماشینهایی که سوار نشدیم و ندیدیم بد نگیم

  11. پدرام | دی 2, 1395 | لینک نظر

    تعجب میکنم چطور هنوزم یه عده ای از ماشینیا چینی تعریف میکنن. من خودم کلی پشت پرشیا نشستم هم ماشین مال وطنته هم اینکه شما ببینید چه حسی داره ماشینی سوار بشی که از روی 405 ای کپی شده که طراحی 30 سال پیشه و حتی جای ال سی دی براش پیش بینی نشده. اون حس نوستالژی که به آدم میده رو شما با یه ماشین بی اصالت چینی چطوری مقایسه میکنی؟؟ یا مثلا 206 درسته که طراحی قدیمی داره و آپشنی خاصی هم نداره و از نظر شتاب هم ضعیف تر از بعضی چینی هاست اما بالاخره 206 ایه دیگه!! من دوست دارم ماشینی سوار بشم که اول و آخرش همین باشه یعنی چی که هر یکی دو سال یه بار شکل ماشینو عوض میکنن این چینیا؟ 206 من تولید 82 هست و 206 صفر هم بخری همینه پس من برد کردم.

    • در پاسخ به: پدرام

      Rammstein | دی 10, 1395 | لینک نظر

      شما دقیقا یک ایرانی واقعی هستی! ایران خودرو شما رو داره غم نداره !ا

    • در پاسخ به: پدرام

      سعید | دی 16, 1395 | لینک نظر

      با وجود شما حالا حالا ها ایران خودرو تو این بازار می تازونه

    • در پاسخ به: پدرام

      امین | اردیبهشت 19, 1396 | لینک نظر

      واقعا متاسفم شما میگین ما عقب بمونیم پیشرفتم معنی نداره فقط ماشین بگیری و تا ابد همون باشه دنیا درحال رقابته هرسال مدل جدید میاد بعد ماشین ۳۰ سال پیشو میدن بهت خوشحالی خخخ

    • در پاسخ به: پدرام

      میلاد | آبان 19, 1396 | لینک نظر

      شما با این سلیقت بهتره خودروهای کلاسیک دهه هفتاد بخری یا حتی پیکان، حسه نوستالژیکشم بیشتره

  12. علی | آذر 22, 1395 | لینک نظر

    سلام به دوستان. من خیلی از کامنتها را خوندم و دوست ندارم مشغول جواب دادن به افرادی باشم که x60 سوار نشده و فکر میکنند تنها ماشین پژو 405 و پرشیا و 206 می باشد در حالیکه 30 ساله که این ماشینها فقط اسمشون عوض شده و ماهیتا همان پژو قارقارک هستش. به قیمت هر X60 دو تا پرشیا میتوان خرید بنابراین بهتره به بیراهه نریم.
    من دارای مدرک مهندس مکانیک از دانشگاه سراسری (نه آزاد) و مسئول فنی کارگاه خودرو هستم و تمام ماشینها را تعمیر میکنم. برای X60 سوارها پیشنهادی دارم که بهتره انجام دهند. در آنصورت مطمئن باشند سوار بهترین ماشین متوسط به بالا شده اند:
    1- اگر خودروی شما در گارانتی است کلاچ خودرو را عوض کرده و از نوع دمپردار نصب کنید. که پیشنهاد سازنده اصلی این خودرو یعنی ریکاردو انگلستان است. و متاسفانه کرمان موتور خودش مقصره.
    2- چهار عدد شمع پایه کوتاه ایریدیومی بخرید و شمع ماشینتون را عوض کنید مطمئنا ماشین شما قدرتش اضافه خواهد شد و در سربالایی 20-25 درجه از هر ماشینی جلو میزنید.
    3-این ماشینها پیستون بزرگند سعی کنید از بنزین سوپر در هر ماه دوبار استفاده کنید و از روغن بسیار مرغوب استفاده نمایید.
    4- اکثر مردم از کم شدن قدرت موتور پس از مدتی صحبت میکنند لازم است بدانید کاتالیست این ماشینها به خاطر ناسازگاری با بنزین آلوده و ناخالص ایران سریعا اکسیده شده و لوله اگزوز را کیپ میکنند بهترین کار اینست که یک انباره کوچک بدون کاتالیست در وسط اگزوز قرار دهید که به شدت صدای موتور را میکاهد و تازه خودرو شما مثل تولیدات ایران خودرو مثلا پرشیا بدون کاتالیزور می شود.
    محسنات
    تولید آزبست در خودرو X60 صفر است طبق قوانین چین تولید آزبست ممنوع می باشد.
    بسیار جادار است و صندوق بزرگی دارد و برای مسافرت عالی است.
    پرشتاب است و تیز و رانندگی باهاش لذت بخش.
    قطعاتش کمی گران است ولی اصل انگلیسی قطعاتش هم موجوده.
    یک ماشین تایید شده اروپایی است که متاسفانه با دخالت و اعمال نظر کرمان موتور فقط در جهت سرازیری سود بیشتر به جیب کیفیت بعضی قطعات فوق الذکر پایین اومد.
    در مدل برزیلی، (شرکت ریکاردو انگلستان-چین) بر روی X60 سوپر شارژ گذاشته شده و بخاطر همین جزو ماشینهای پرفروش چین در آمریکای جنوبی است.
    ماشین بسیار مقرون به صرفه است و با یک دیاگ کامل میتوان مصرف سوختش را نزدیک 7 در 100 کیلومتر نگه داشت.

    • در پاسخ به: علی

      پویان | دی 1, 1395 | لینک نظر

      همین که برای استناد صحبتتون می فرمائید دانشگه سراسری خونده اید یعنی دید وسیعی ندارید .در مورد خودرو که تعریفش رو دادید باید گفت که خودروهای چینی دوام بالا ندارن . و بنظرم حداقل 5 سال دیگه چینی ها میتونن مطابف استانداردهای کیفی جهانی خودرو تولید کنند

      • در پاسخ به: پویان

        رضا | دی 7, 1395 | لینک نظر

        عزیزم میشه بفرمایید برای استناد صحبتتون یعنی چی؟؟!!!معنی استناد رو میدونید؟؟؟!!شما هم مثل خیلی های دیگه تو عمرتون حتی برای یک ثانیه پشت ماشین چینی ننشسته اید و فقط بلدید غر بزنید.

  13. جمیل | آذر 17, 1395 | لینک نظر

    به نظر من از اولش هم نباید میومدیم چین تو در واقع با این قیمت لاستیک باید خونه رو بدیدم آقای صمصمای چون علیرضا نمیدونه که نخچین ها تفتیه میدن البته مسعود خودش خیلی چیزهارو از من تو پیرهن دوزی یاد گرفت ولی مشکل اصلی همون که باید پراید سوار بشه

  14. Ali | آذر 12, 1395 | لینک نظر

    نمیدونم چرا بعضیا میپیچونن هی مسائلو خب اینکه کیا و هیوندا و تویوتا و میتسوبیشی خوبن که کسی حرفی نداره قضیه اینه گرونن خیلی مسئله ساده ایه از طرف دیگه ماشینای ساخت ایرانم دیگه میشه گفت فاجعس یعنی چار تا دونه چرخ یه اتاق با یه موتور والسلام میشه ماشین سازی داخلی مثلا شما الان برای ال نود اتومات باید ۵۰ تومن بدی که تو سایت ایران خودرو برای آپشنا نوشته چراغ توی داشبورد!!!
    آخه اینم شد آپشن هنوز که هنوز دو تا دکمه ساده روی فرمون برای کنترل ضبط نمیزارن من خودم پرشیا دارم چند بار سر همین اهنگ عوض کردن داشتم میزدم به اینو اون دنده ها اصلا جا نمیرن هندلینگش فاجعس سمندم داریم تو خونه پشت اونم نشستم تازه هم گرفتیم همین پارسال اونم فاجعس رانندگی باهاش ضمن اینکه هیچ آپشنی هم نداره … حالا این وسط بین ماشینای ایرانی و خارجی ماشینای چینی هستن هم از نظر قیمتی هم از نظر کیفیت مثلا شما میتونی سواری و اپشنای لیفان ایکس ۶۰ اتوماتو با ال نود مقایسه کنی اصلا ؟ اختلاف قیمتشم ۱۰ تومنه … من که خودم قانع شدم الان بفروشم ماشینو برم بدم پیش اریزو ۵ توشم نشستم اصلا قابل مقایسه نیستش با پرشیایی که دارم … حالا ماها که پول نداریم صد میلیون دویست میلیون بدیم باید تا اخر عمرمون حسرت یه ال سی دی تو ماشین یا یه ماشین اتومات یا چار تا دونه دکمه ساده رو فرمونو بخوریم ؟؟؟ …. این که یه سری هی تا میگی چینی میگن اهان چینی اشغال واقعا مسخرس اخه این که منطق نیستش که هی دلیل بیاری بگی آقا این ماشین حداقلش اینه که اگه از ماشینای ایرانی بهتر نباشه بدترم نیستش که حداقل بابا یه سانروفی ال سی دی چار تا آپشن چار تا تکنولوژی به روز مثلا ماشینای ایرانی همه موقع برف و بارون لیز میخورن ولی من اشنامون برلسیانس h 220 داره سوار شدم تو برف راحت راه میرفت … والا لین چیزا دیگه تو ماشین سازی جهان خیلی چیز ساده ایه به خدا که ما تو ایران اینارو خیلی سطح بالا میدونیم حداقلش اینه از رانندگی با این ماشینا ادم لدت میبره … چقد باید سوار پرایدو ۲۰۶ و ۴۰۵ و پرشیا بشیم یکیم میاد یه ذره بهتر میکنه ماشین سازیو فقط هس میگیم آشعال میسازه آشغال میسازه یه زمانی به ماشین سازی کره و ژاپنم میگفتن آشغال میسازه ولی یه واقعیتیه که خودرو سازیه چین چه بخاید چه نخاید پیشرفت کرده و داره میکنه و اختلاف فاحشی با خودروهای داخلی پیدا کرده

    • در پاسخ به: Ali

      مجید | فروردین 15, 1396 | لینک نظر

      من هم دو سال ایکس 60 دارم و قبلا پارس و 405 داشتم واقعا ایرانی در مقایسه با چینی فاجعه است و حرفهای شما رو شدیدا تصدیق می کنم

  15. ياشار | آذر 2, 1395 | لینک نظر

    من الان ايكس ٥٠ دارم ٥٠هزارم كاركردم ماشين بدى نيست اصلا گيربكس حرف نداره قبلش ٢٠٧ داشتم از تقه و گيربكس قديميش راحت شدم

  16. داود | آبان 29, 1395 | لینک نظر

    من نه خودرو سازم نه اطلاعاتي راجبه مسائل فني دارم.ي مصرف کننده هستم ک ميخواستم اطلاعاتي راجبه x60 اتومات جديد بگيرم .ب اندازه پولم ميخوام آش بخورم .
    اما اين دوستمون آقا قمر با اين مسائلي ک عنوان کردن و باعث شدن بحث ب سمت تخصصي بره و کسي از تجربش راجبه اينخودرو نگه
    از ديگر دوستان تقاظا دارم از ديد مصرف کننده حرف بزنن نه تخصصي
    از آقا قمر تقاظا دارم زر زراي اضافتو بزار برا بعد از خبر شبکه يک و اجازه بده مصرف کننده بگه باهاش راحتم يا نه
    با کمال تشکر 😉

    • در پاسخ به: داود

      رضا | دی 7, 1395 | لینک نظر

      شما با این ادبت فرقونم لیاقت نداری سوار بشی چه رسد ایکس 60 . البته قطعا پولشم نداری.

  17. رامین | آبان 15, 1395 | لینک نظر

    فقط به جمله لازم میدونم بگم که اونایی که دم از خودروهای چینی میزنن یا نمیدونن اصلا خودرو چیه !!!! یا اینکه میدونن و میخوان جهل کنن
    شما همین آت و آشغالای ایرانی رو سوار بشین خیلی بهتر از این هست که خودرویی سوار بشین که میزان آز بست به کار رفته در قطعات پلاستیکیش 10 برابر استاندارد جهانی باشه

  18. sunmartin | مهر 29, 1395 | لینک نظر

    قمر میگه:”برای کره ای ها و ژاپنی ها کمبود قطعات محسوسه” واقعا با چه استدلالی چنین صحبت کذب و از پایه غلطی در باور ناباورت گنجوندی؟ حتی اگر 1 هزارم درصد قطعات برای کره ای ها کمیاب باشه اصلا جای نگرانی نداره چون اینقدر دیر به دیر باید قطعات تعویض بشن (هر 10 سال یکبار) که دارنده خودرو اصلا این کمبود احساس نمیکنه درصورتیکه قطعات با کیفیت کره ای در بازار به وفور یافت میشن و کره ای ها که درصدر فروش قرار دارند از آنچنان محبوبیتی برخوردارند که اکثر قطعه فروشان و نمایندگی ها سعی در کامل کردن سری قطعات خود دارند پس برای خودروی فیک و بی کیفیت و پیش پا افتاده چینی خودتون که فقط در ایران و سایر کشورهای جهان چندمی و توسعه نیافته افریقایی عرضه میشه دست به نشر اکاذیب و اطلاعات بی پایه و اساس مخدوش و تهوم زا نزنید که فقط خودتون این وسط خراب میشید باینکه میدونم فرانسوی ها در حد و اندازه سایر خودروسازان مطرح جهان مانند بنز بی ام دبلیو آئودی لکسوس و هوندا ومزدا و کیا و هیوندای نیستن اما هزاران بار حتی نمونه های دموده و قدیمی آنها از انواع چینی بظاهر به روز و با انجین و گیریاکس و تعلیق قرون وسطی و پلت فرم های دیت دو و سوم سایر شرکت های صاحب سبک مانند فورد و مزدا بهتر هستند
    نمونه اش همین فاو بسترن آسا بی پنجا اف نیو
    که برای حمل اسمش نیاز مبرم به جرثقال است با استفاده از پلت فرم مشترک مزدا 6 قدیمی و فورد سعی داشته جایگاهی با استفاده از انجین مهندسی معکوس شده دست و پا کنه که زهی خیال باطل اصلا ایتقبال چندانی ازش نشد ملت ترجیح میدن ساندرو و 206 و 405 و مشتقات اونها را با ظاهری تکراری خریداری کنند ولی خود را در دام مخوف چینی های یکبار مصرف قرار ندهند و من ا..توفیق

    • در پاسخ به: sunmartin

      چینی سوار | آبان 1, 1395 | لینک نظر

      سلام به همه دوستان
      ی موردی رو بگم و برم .
      تجربه ثابت کرده کسایی که زیاد از چینی ها ایراد میگیرن در زندگی واقعی خواب لاستیک پراید بزرور میبینن

    • در پاسخ به: sunmartin

      قمر | آبان 3, 1395 | لینک نظر

      گویا شما خیلی دوست داری با تخیلات حرف بزنی- بهتره تو سایت های مربوط به مشکلات خودروهای کره ای و ژاپنی یه سرچی کنی- در ضمن خودروهای جدید که بسیاری از انها اتومات هستند جهت نگهداری نیاز به سرویس های خاص دارند-از تنظیم ساعت وتعویض شیر برقی و باز شدن گیرباکس اتومات حتی برای بنز تا کیلومتر زیر 100 هزارتا خیلی عجیب نیست – در ضمن من در مورد خودرویی حرف زدم که دچار سانحه شده و نیاز به قطعاتی خاص و غیر معمول دارند- و گرنه قطعاتی تعمیری و مصرفی برای چینی ها هم به وفور یافت میشه مگر خودروهای خیلی کم تیراژ- حاضرم ببرمت پیش نمایندگیهای خودروهای کره ای و ژاپنی تا ببینی با چه کارکردهای پایینی چه مشکلات عجیبی دارند- زیرا مصرف کننده فرهنگ استفاده از خودروی مورد نظرر ا نداشته-اینکه قشری منفعت طلب بنا به مصالح شخصی و تبلیغ زدگی خودرویی را بر خودرویی ترجیه می دهند دلیل به بد یا خوب بودن ندارد- بلکه انها در دایره ای دور خود میچرخند- به سه دلیل کذایی-1- افت کمتر قیمت خودرو که نهایت 10 درصد تفاوت دارد-که این اشخاص در دام دلالها افتاده اند- چون پراید را فقط به اجبار و قیمت پایین می خرند- 206 و تندر تبلیغات صرفا غیر وافعیست-و نه در کیفیت و نه در سواری در اندازه های خودرویی چون تلنت نیستند- اگر شما تجربه چینی ها را صرفا شنیده اید من 4 ساله ازش سواری گرفته ام و بیش از شما از 206 استفاده کرده ام- پس من حق نظر دادن دارم-و اتفاقا بیش از 10 نفر از همکاران من تندر 90 دارند- و معایب و اشکالات تندر را خوب میشناسم- به خصوص تولیدات 93 به بعد- در مورد 405 هم اگر من حرفی نزنم بهتره که خودتم میدونی چه گافی دادی- 2-نداشتن جرات و جسارت انها دوست ندارند از خودرویی که خودشان می خواهند استفاده کنند بلکه برای دل دیگران خودرو سوار میشوند-انها از اینکه متفاوت باشند میترسند- انها از اینکه انتخاب کنند دلهره دارند- 3- عدم مطالعه کافی و نا اگاهی نشناختن تکنولوژی و رشد فرهنگی مناسب- انها در گذشته خود و دیگران زندگی میکنند- و از پوست انداختن میترسند- شما بفرما چرا فقط خودروهای زیر 50 میلیون دچار توهم بازار فروش هست- وگرنه همه خودروهای بالای 60 دچار رقابت هستند- و همه انها بنا به شرایط و قیمت مشتریانی دارند-و گرانقیمت بودن صرفا کم هزینه بودن نیست- شما خیلی زمان لازم داری تا دنیای خودرو را درک کنی- مثلا کسی که بی ام و میخره باید اماده هزینه های بالا هم باشه- کسی که پورشه میخره هزینه های خاصی هم داره-اگر شما خودرویی را از هر برندی 120 میلیون خریداری کنی هزینه نگهداری ان نسبت به 206 3 برابره-و برای همین یک تویوتا 3 ساله افت قیمتی شدید دارد-همین الان سانتافه 2014 را قیمت بگیر ببین با چه افتی مواجه هستی- در ضمن چرا خودریی مثل رنو فلوینس بازار خوبی پیدا نکرد- چرا ایرانخودرو و سایپا خودروهای چینی مونتاژ میکنه- ایا جز اینکه افکار عموم نسبت به چینی ها عوض شده- و حالا چرا چینی های این دو خودرو ساز پیش فروشهای عجیب دارند- دو باره میرسیم به مسیله تبلیغات کاذب- و جالب ایرانخودرو و سایپا هر چینی را تولید می کنند ان خودرو بهتر ین برند چین صادر کنن ده به اروپا-و برتر از خودروهای محصولات قدیمی خودمان هست- دوست خوبم بیدار شو خیلی غرق تبلیغاتی

    • در پاسخ به: sunmartin

      قمر | آبان 3, 1395 | لینک نظر

      اون 10 سال یکبارت هم منو کشته تو این قدر بوقی که لازم نیست با تو همکلام بشم

    • در پاسخ به: sunmartin

      اسب چینی | آبان 12, 1395 | لینک نظر

      با سلام به دوست عزیز ، بهتر است همان لگنهای پراید و سمند را سوار بشوید ماشین های چینی برای شما حیف است. لطفا یک سفر به کشور چین برو .

    • در پاسخ به: sunmartin

      مجید | آبان 29, 1395 | لینک نظر

      شما خودت داری اطلاعات غلط میدی اقای سان مارتین تویوتا ادعا نداره که عمر قطعاتش ده ساله بعد شما چطور ادعا میکنی که خودروهای کره ای تا ده سال نیاز به تعویض قطعه ندارن ؟از اون حرفها بود ضمنا شما تا زمانی که نوشته هاتون تا این حد زیاد اشتباه تایپی داره کسی حرفهاتون رو جدی نمیگیره تو همه تاپیکها نظراتتون رو مطالعه میکنم واینقدر غلط دارید که اکثرا کسی جدی نمیگیره شمارو بد نیست قبل از تایید نوشته هاتون رو چک بفرمایید

  19. قمر | مهر 26, 1395 | لینک نظر

    شما که خیلی اطلاعات داری یه سری به سایتهای خودروی های ایرانی بزن از پار س تاا تندر همه انها دارای مصرف کنندگان ناراضی هستند-و خوب عده ای هم راضی- البته برای هر خودرویی درصدش فر ق داره-هنوز خریداران به کیفیت 206 مدل 95 شک دارند هر چند به نظر بهتر شده- افت کیفیت تندر هم مشهوده- سمند که همچنان نارصایتی گسترده داره- پارس های جدید که چنگی به دل نمی زنند- رانا هم که داستان خوبی نداره-به نظر پر اید بهتر شده-داستان برای چینی ها هم همینه- خودروهایی که ارزان قیمت هستند – یقینا کیفیت خیلی بالایی هم ندارند- البته مخارج یک خودروی لوکس برای سرویس و سوخت و نگهداری انقدر زیاد هست که قشر متوسط و ضعیف نمی تونه از مخارجش بر بیاد- شاید توان خرید خودروی 100 میلیونی را داشته باشم ولی نه یک خودوی چینی یا یک خودروی با کارکرد 100 هزارتا برای تویوتا کرولا صفر حاضر بودم 100 میلیون بدم- بیشتر ارزش نداره

  20. قمر | مهر 24, 1395 | لینک نظر

    خوب عزیزم من پول خرید بنز و بی ام و و تویوتا حتی هیوندا حتی رنو های اصل و پژو های اصل رو ندارم- یعنی به نظرت رنو پژو که انواع و اقسام خودروهای ارزان قیمت و کم کیفیت را سالها تولید کردند و از استقبال عمومی بهره بر دند فقط چون به اندازه جیب مردم نگاه کردند کار نادرستی کرده اند(رنو 21-پژو205)نمونه هاش- عزیزم واقع بین باش دنیای خودرو تا سال 2000 در اختیار 5 تا شرکت بود و انواع خودرو های با کیفیت و شیک و پر امکانات را با قیمتهای نجومی دست مصرف کننده میرساندن- بنز- بی ام و- پورشه-فورد-جگوار- و هیچ خودرو ساز اسیایی حتی در فرض هم جایگزینی برای انها نبود- شما همین الان یه نگاهی به خودرو های دهه 90 بیانداز-ایا تویوتا مدلی ارایه کرده از نظر کیفیت و ایمنی و امکانات با بنز برابری کنه- نه ولی بازار هدف توبوتا هرگز برای قشر پولدار و مرفه نبوده-و حتی استاندارهای ان زمان هم خیلی ساده و معمولی بوده-اما ناگهان تویوتا جهش کرد و مثل برق امکانات و تکنولوژیهای نسل قبل بنز رو برای محصولاتش در نظر گرفت و در شرایطی که هنوز در بحث کیفیت ادعایی نداشت-نسبت به بنز-و طی چند سال برند اول دنیا از نظر فروش و تولید شد- و این امر به خاطر تولید تویوتا در کارخانجات مشترک المنافع به خصوص با امریکا صور ت گرفت-و میتوان گفت تویوتا شد خودروی قشر متوسط- اما بعد از ان هیوندا و کیا همین مسیر را طی ک رد اما با کیفیتی پایین تر از تویوتا-چون قشر متوسط دارای لایه های متنوع اقتصادیست-و در لایه پایین دست نفوذ هیوندا و کیا خیلی جا افتاد- یعنی استفاده از امکانات بیشتر و ظاهری به روز تر اما با کیفیت پایین تر- ولی هنوز قشرهای ضعیف تر هم وجود دارند- و نیاز به خودروهای ازانتر هم هست- برای همین شرکتهای خودروسازی دجه 2 مثل رنو- پژو با همکار ی چین و هند رومانی مراکش- ر و به تولیدات کم کیفیت اورده اند- و اگر در این کشورها انواع تولیدات این کار خانها را ملاحظه بفزمایید- محصولاتی دارند که خودروهایی نظیر لیفان 620 با توجه به قیمت و کیفیت و امکانات پیش انها سلطانه- شما انچنان از بی کیفیتی خودروهای چینی حرف میزنید من موندم چرا با توجه به این همه خودروی چینی در بازار که سن بعضی هاشون نزدیکه 10 ساله- چرا خودروهای چینی کاپوت بالازده در جاده ها به وفور نمی بینیم-همین تعطیلات گذشته از همدان بر میگشتم انواع و اقسام خودر وهای در راه مانده ایرانی دیدم اما حتی یک چینی هم ندیدم-خودر.وی خود من تا دو ماه دیگر 5 ساله میشه نمیگم هیچ عیب و ایرادی نداره ولی بدون دردسر خاص کار میکنه 140 هزار کارکردو هیچ تصمیمی هم برای تعویضش ندارم چون تو این قیمتها همه خودر وها مثل هم هستند–در حال حاضر هم 206 مدل 89 دارم به اندازه کافی پر درد سر هست- بیشترما توان خرید خودروهای بالای 60 میلیون حتی 40 میلیون هم نداریم- شما درک کن کسی که پراید خریده میفهمه خودرویی با ایمنی کمی میخره ولی چار ه نداره- نفست از جای گرم در میاد- من بدون خودرو نمی تونم حتی اگر درد سر هم داشته باشه-

  21. sunmartin | مهر 24, 1395 | لینک نظر

    نمیتونم واقعا امیدوار باشم چینی ها بفکر بالابردن کیفیت و دولم قطعات هستند فقط میدونم چینی ها برای فروش بیشتر حاضرن کیفیت خودروهای تولیدی این کشور از چیزی که بعنوان بی کیفیت در حال حاضر هست بازهم کاهش بدهند و بخاطر فروش و صادرات انواع روز و کلک عا را اجرا کنند وجود چند آپشن بی کیفیت و دارای دوام پایین برای من مشتری اصلا قابل درک نیست چرا که در ایران خودرو لااقل 5 سال نگهداری میشه و سپس مالک بفکر تعویض میافتد