اخباراخبار خارجیاروپاییدسته‌بندی نشده

قاتل واقعی تسلا؟همکاری لامبورگینی و پورشه برای ساخت سوپر اسپرت برقی

به نظر میرسد که لامبورگینی به این موضوع که تسلا مدل اِس P100D توانسته لقب سریع ترین خودروی خیابانی تولید انبوه در جهان را از آن خود کند، کمی حسادت میکند! با ثبت زمان صفر تا ۹۶ کیلومتر 2.5 ثانیه و زمان ۴۰۰ متری معادل 10.7 ثانیه، آخرین خودروی اضافه شده به سری مدل اِس از تسلا یعنی P100D خودرویی واقعاً سریع به حساب می‌آید. چند هفته پیش نیز شاهد درگ ریسی بین لامبورگینی هوراکان و تسلا مدل اِس P100D بودیم که پرچمدار تسلا توانست در ابتدا از لامبورگینی جلو بیفتد و حدوداً ۱۰ ثانیه جلوتر از لامبورگینی پیش رفت که در نهایت لامبورگینی توانست به تسلا برسد و آن را رد کند.
بر همین اساس، شایعه ای در نشریه آلمانی اتوبیلد (که منبع آن وب سایت خبری الکترِک است) منتشر شده که طبق آن مقامات بلند پایه لامبورگینی از ادعای جدید تسلا چندان خوشحال نیستند و به همین دلیل برنامه ای برای ساخت یک سوپر اسپرت برقی در سر دارند که آن را پروژه ویتولا نامگذاری کرده اند.
اما موردی بسیار جالب که در این شایعه به آن اشاره شده این است که لامبورگینی قصد دارد سوپر اسپرت ذکر شده را بر پایه پلتفرم پورشه با نام Mission E طراحی کند.
اگر چه Mission E هنوز وارد بازار نشده است، اما پورشه سرمایه گذاری عظیمی روی آن کرده و قصد دارد با Mission E وارد رقابتی تنگاتنگ با تسلا در بازار خودرو های برقی لوکس شود. این خودرو ساز آلمانی اوایل امسال اعلام کرد که تصمیم دارد علاوه بر برنامه ای که از پیش داشته (اختصاص بیش از یک میلیارد دلار سرمایه برای تجهیز کارخانه‌)، قصد دارد صد ها کارمند دیگر نیز به تیم پروژه Mission E اضافه کند با این هدف که تولید آن را تسریع بخشد.
از نظر مشخصات فنی، Mission E بسیار بلند پرواز است. اگر چه هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از سوپر اسپرت برقی پورشه در دست نیست و تمام اطلاعات در حد شایعه است، اما با توجه به طرح مفهومی پورشه از Mission E، میتوان خودرویی برقی با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب فوق العاده به همراه دامنه حرکتی ۵۰۰ کیلومتر و زمان شارژ باور نکردنی در حد ۱۵ دقیقه را تصور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا