اخباراخبار خارجیاسلایدر

معرفی موتورسیکلت کانسپت ب ام و NEXT 100

تلفیق تکنولوژی آینده با تجربه گذشته

ب ام و امسال سالگرد یکصد سالگی تولد خود را جشن می گیرد و به همین مناسبت مجموعه محصولات مفهومی و آینده نگرانه ای را با وجه مشترک نام گذاری (NEXT 100) به معنای برنامه ریزی برای قدرت نمایی در یک صد سال آینده به نمایش در آورده است.

تاکنون کانسپت های جالبی از برند های ب ام و، مینی و رولزرویس در همین راستا معرفی شده اند که شامل تکنولوژی های جالبی از رانندگی خودکار گرفته تا تغییر شکل هوشمند بدنه می شوند.

اما روز گذشته و در نمایشگاه خودرو لس انجلس، موتورساز مقیم باواریا دست به معرفی مدل مفهومی موتورسیکلت خود بر همین اساس زد که تقریبا به اندازه خودروهای مفهومی این شرکت جالب و متفاوت به نظر می رسد.

اطلاعات فنی زیادی در خصوص این موتورسیکلت پسا مدرن منتشر نشده است اما آنطور که در تصاویر هم مشخص است شاسی این موتورسیکلت به شکل اسرار آمیزی هر دو چرخ، موتور و فضای سوار شدن راکب را در برگرفته و برخلاف موتورسیکلت های امروزی ساختاری مقاوم و در عین حال انعطاف پذیر دارد.

یکی از ظریف کاری های طراحی این شاسی به ایجاد فضای کافی برای چرخاندن فرمان مربوط می شود که برای چند ثانیه هر بیننده ای را به فکر فرو می برد.

همچنین ظاهرا هیچ مجموعه فنر یا کمک فنر ویژه ای برای این موتور در نظر گرفته نشده و ساختار تایر به همراه بخش های انعطاف پذیر شاسی، وظیفه دفع و جذب ضربات و تکان های مربوطه را برعهده دارند.

پیشرانه ظاهرا به سبک موتورهای پیستونی و باکسر فعلی ب ام و طراحی شده است اما در واقع احتمال می رود که شاهد موتورهای برقی در مرکز چرخ ها و مجموعه سلول سوختی به جای موتور باشیم.

ب ام و همچنین معتقد است که پشت فرمان این موتورسیکلت کانسپت، نیازی به استفاده از کلاه ایمنی نخواهید داشت، چرا که با توجه به توسعه تکنولوژی های ایمنی، تصادف کردن با چنین وسیله ای تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

هرچند این ایده پردازی بیش از حد اغراق آمیز به نظر می رسد اما در مجموع این احتمال وجود دارد که موتورسیکلت های آینده نیز مانند خودروها به ربات هایی هوشمند با امکان رانندگی تمام خودکار مبدل شوند و ریسک تصادف بدین ترتیب تا مرز صفر کاهش یابد.

ب ام و البته این روزها کاسکت های ویژه ای را مجهز به صفحه نمایشگر بر روی شیشه جلو کاسکت عرضه می کند و بدین ترتیب بسیاری از اطلاعات مهم را درست مقابل چشم راننده به نمایش در می آورد.

در همین راستا برای موتورسیکلت جدید این شرکت نیز یک عینک مخصوص و مجموعه از صفحات نمایشگر و کنترلی چند بعدی در نظر گرفته شده است تا سوارکار خوش شانس این موتور سیکلت بتواند مانند بازی های کامپیوتری، مسیر حرکت بهترین زاویه ورود به پیچ، سرعت مطمئنه، منطقه ترمز گیری و مواردی از این دست را در مقابل چشم خود ببیند.

2 دیدگاه

  1. خارجی ها موتور و ماشین درست می کند وما هم ماشین و موتور درست می کنیم از پراید بعد سالها به پراید وانت می رسیم او ازموتور ۱۵۰سی سی به ۲۰۰سی سی می رسیم اون هم تگه تولید خودومنون باشه یعنی باید خسته نباشید باید یه این شرکت های خودر سازان ایران خسته نباشید بگیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا