بازار تولید خودرو در جهان از آن آسیایی‌ها خواهد شد

سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲

بازار تولید خودرو در جهان از آن آسیایی‌ها خواهد شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، کریستوف اشتورمر، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: درست است که بحران کسادی فروش خودرو در اروپا مدت‌ها است در صدر اخبار اقتصادی قرار دارد، اما ما بطور کامل بدبین نیستیم و معتقدیم فروش خودروهای اروپایی در سال آینده، بین 3 تا 5 درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، 62 درصد از بازار تولید خودرو تا سال 2019 میلادی متوجه آسیایی‌ها بویژه چینی‌ها و کشورهای نوظهور اقتصادی آسیایی است، 12.3 درصد از آن خودروسازان کشورهای آمریکای شمالی و تنها 11.4 درصد برای خودروسازان اروپایی است.

وی در این خصوص گفت: البته پیش بینی‌های متفاوتی در ارتباط با این صنعت وجود دارد. بعنوان مثال بازار تولید خودروی کشورهای شمال آمریکا هم اکنون در تلاش برای جبران شرایط گذشته خود است. چون در سال 2007 میلادی بشدت تحت تاثیر بحران مالی غرب، آسیب دید.

در مورد کشورهای غرب اروپا نیز انتظار جبران و تحول را داریم. به نظر من خودروسازان اروپایی باید یکبار دیگر، خود را پیدا کنند و در نیمه دوم دهه به رشد خوبی دست یابند.

در این میان آسیا نیز به رشد خود در این صنعت ادامه خواهد داد. البته این بشرطی خواهد بود که سرمایه گذاری‌های بسیار هنگفتی نیز در صنایع خودروسازی آسیا صورت گیرد.


بدون دیدگاه