واکنش شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا به اظهارات پلیس

پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ | 2 نظر

واکنش شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا به اظهارات پلیس

مدیرکارخانه عقاب افشان سمنان تولید کننده اتوبوسهای اسکانیا در واکنش به اظهار نظر پلیس راه مبنی بر نقص فنی این اتوبوس ها و مقصر شناخته شدن 50درصدی این شرکت در تصادف اخیر گفت:اسکانیا یک برند بین المللی و همه استانداردهای 51گانه ایران واروپا را داراست .

براتی افزود : اظهار نظرهای  پلیس راه درباره نقش این شرکت در حادثه اخیر رانندگی تهمتی نارواست و به خاطر تخریب وجهه ی تجاری شرکت عقاب افشان قابل پیگیری در مراجع قضایی است .

 او با قدردانی از موضع منصفانه دادستان کل کشورمبنی بر لزوم بررسی کارشناسی تمام جوانب وعوامل این سانحه از فرمانده پلیس راه کشور خواست منصفانه قضاوت کند.

مدیرکارخانه عقاب افشان سمنان از پیگیری قضایی ادعای فرمانده پلیس راه علیه این شرکت و برگزاری جلسه های متعدد و فشرده مدیرعامل شرکت عقاب افشان با وزیر صنعت ،معدن وتجارت و وزیر راه وشهرسازی ومعاونان این وزارتخانه ها برای مشخص شدن علل بروزحادثه خبر داد .

در ساعت 45 : 22 دوشنبه شب گذشته در کیلومتر 23 اتوبان قم – تهران  ،‌ اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود به علت ترکیدگی لاستیک جلو  پس از تصادف با یک سواری با  گاردیل وسط مسیر برخورد کرد و سپس به مسیر مقابل خود منحرف شد و با اتوبوس اسکانیا دیگری که از تهران به مقصد یزد می رفت تصادف کرد که بر اثر این برخورد  ، هر دو اتوبوس دچار حریق شدند . متاسفانه در این حادثه 44 نفر از هموطنانمان کشته شدند.فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نقص فنی وسیله نقلیه را علت اصلی حادثه دلخراش تصادف دو اتوبوس در محور ارتباطی قم به تهران اعلام کرده بود.


2 دیدگاه

  1. afshin | شهریور 24, 1392 | لینک نظر

    سابقه مهماندار نشان داده که با شرکت های خصوصی مشکل داره

  2. حسن کچل | شهریور 21, 1392 | لینک نظر

    بررسی همچین سانحه ای با این ابعاد برای یافتن مقصر واقعی چند ماه زمان نیاز داره خیلی جالبه همون لحظه پلیس راه مقصر رو مشخص می کنه از عجایب زمانه است! که ففط در ایران رخ می ده