فولکس واگن به کرمان رسید

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ | 7 نظر

فولکس واگن به کرمان رسید

پس از دو خودروساز بزرگ فرانسه، حضور غول صنعت خودرو جهان در ایران نیز قطعی شده و این شرکت قصد دارد هم در حوزه تولید و هم در بخش واردات، به بازار کشور ورود کند. بر این اساس، فولکس واگن قصد دارد نمایندگی واردات محصولات خود را به گروه صنعتی ماموت واگذار کند و برنامه تولیدش را نیز در کرمان موتور پیش ببرد. این در حالی است که پیش تر گفته می‌شد فولکسی‌ها برای تولید محصولات خود در ایران، با ماموت به توافق نهایی رسیده و حتی قصد احداث کارخانه‌ای مشترک با این شرکت بخش خصوصی را (در ایران) دارند.

 با این حال، قرعه تولید به نام کرمان موتوری افتاده که غول خودروسازی بخش خصوصی ایران به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت تولیدش، نیازی به ساخت کارخانه جدید برای پذیرایی از فولکس واگن ندارد. هرچه هست، آن طور که منابع اگاه می‌گویند، خودروهای گران قیمت فولکس مانند بیتل و گلف از راه واردات و ازسوی ماموتی‌ها راهی کشور می‌شوند و محصولاتی از جمله پولو نیز که قیمت پایین‌تری دارند، در کرمان موتور مونتاژ خواهند شد. این در شرایطی است که دو زیرمجموعه مشهور فولکس یعنی سئات و بنتلی نیز تا چندی دیگر راهی بازار خودرو ایران خواهند شد، منتها تنها در قالب واردات و توسط یکی از نمایندگی‌های واردکننده کشور. با این حساب، اگر همه چیز طبق برنامه ریزی انجام شده پیش برود، غول خودروسازی جهان با ترکیبی مناسب راهی ایران خواهد شد و این موضوع به افزایش رقابت در بازار خودرو کشور کمک خواهد کرد/دنیای اقتصاد


7 دیدگاه

  1. مانى | آبان 9, 1395 | لینک نظر

    نه خير اقا اصغر اينا تمامش واقعيته رفقاى بنده نماينده فروش محصولات اسكانيا در شركت ماموت هستن اين بحث فولكس هم مال الان نيست از پارسال تو جريان نمايشگاه خودرو كه ماموت اسكانيا ار٦٢٠ تاپ لاين بلو درايم يا روياى ابى رو اورد مطرح بود كرمان خودرو سابقه ش در عرصه فولكس تو ايران بده و فكر نكنم با وجود يك ابر كمپانى مثل ماموت كرمان موتور بتونه مونتاژ فولكس رو بگيره دست. كرمان موتور نه تنها در فولكس بلكه سابقه زياد خوش نامى هم در عرصه خودروهاى دوو در ايران نداره اما در مقابل شركت ماموت با وجود اين همه نمايندگى و تعميرگاه در شهرستان هاى اطراف باز بهتر از كرمان موتور عمل كرده به فرض مثال شما اگه ماشين زيرپات اسكانيا باشه تو يك شهرى مثل شهرضا ماشينت كوچكترين مشكلى به هم بزنه باز خيالت راحته كه حداقل قبل از يك شهر بزرگى مثل اصفهان هم نمايندگى ماشينت اونجاست و هم تعميركارش حالا شما حسابش رو كنيد كه سايپا با اون عظمتش كه يك برندى مثل ولو رو ٣٠ سال در انحصار دارن و اين همه ماشين رو مونتاژ كردن، ايا يكبار شد كه مديرعامل شركت ولو در طول يكسال ٥ بار بياد ايران و برگرده كشورش با وجود اينكه ايران از شركاى قديمى و اول شركت ولو هست .
    يا ايران خودرو ديزل ايا با اون عظمتش تا حالا شده كه در اين سال ها مديران بنز ٥ در طول يكسال به ايران بيان و برگردن كشور خودشون . البته سه بار مديران و نمايندگان مرسدس بنز در طول اين سال ها اومدند و رفتند و كه هرسه بار در طول سال هاى قبل بسيار مفيد و اثربخش براى صنعت خودرو بود .
    البته از حق نگذريم مديران بنز در طول سه سال گذشته به ايران اومدند و رفتند و اين اواخر هم شنيدم كه بنز هم بزودى قرارداد بلند مدتى با ايران و يكى از كمپانى هاى داخلى خواهد بست كه انشالله بزودى شاهد ورود محصولات اين شركت در ايران خواهيم بود.
    حيف كه بازار خودروى ايران در ١٥ سال گذشته و بعد از رياست اقاى خاتمى به يكبار انحصار شد و افتاد دست برند هايى مثل ولو و بنز و در قسمت سوارى هم افتاد دست دو خودروساز بزرگ و كمپانى هاى امثالهم .
    كاش از اون زمان ها كمپانى هايى مثل مان داف رنو اويكو و يا حتى فولكس و ائودى و سئات و اشكودا مينى كوپر و اوپل و ولو و ساب و ساير برندهاى اروپايى اومده بودند كه بازار از انحصارى بودن خارج بشه و فضاى رقابتى به خودش بگيره. اون وقت الان بازارى كه يك كشورى مثل لهستان ، مجارستان ، اتريش ، دانمارك . يا حتى همين تركيه كه درگير مسائل امنيتى رو داره ما داشتيم و هيچ كمبودى از برندهاى اروپايى نداشتيم.
    بعد از ١٥ سال بازار خودرو در حوزه سنگين و سوارى داره تنوع ميگيره و از حوضه انحصارى داره مياد بيرون انشالله تا دوسال اينده بازار خودرويى ايران عزيز ما پر از برندهاى معتبر اروپايى و شايد امريكايى بشه و اون وقت خودتون تنوع رو در بازار ايران خواهيد ديد.

  2. مانى | آبان 7, 1395 | لینک نظر

    على خان شما مثل اينكه برادر نميدونى ماموت يكى از بهترين نمايندگى هاى داخل هست و تعميرگاه هاى بسيار پيشرفته اى داره البته كرمان كوتور زياد روش حساب باز نكنين چون قراره ٩ محصول فولكس رو شركت ماموت بياره شركت شيران ديزل نماينده مان المان هم مال همين نمايندگان ماموت هست شركت فن اورى پاسارگاد نماينده جديد ائودى هم مال ايناست تمام شون بهم مرتبط هستن چون زير مجموعه فولكس واگن هست پارسال نماينده فولكس واگن اومد و با ماموت جلساتى رو داشتن كه بالاخره نتيجه داده اگر يكم به قضيه نگاه كنيد ميبينيد كه ماموت مالكيت برند فولكس يعنى اسكانيا هم خوب ارائه داده و هم از نظر قطعات و نمايندگى خوب ساپورت كرده پس چه كسى بهتر از ماموت و زير مجموعه هاش ميتونن تمام زير مجموعه هاى فولكس رو بيارن ايران و احيا كنن . در سال گذشته فقط ٥ بار مديرعامل شركت اسكانيا هنريك اريكسون اومد ايران و رفت و خودش گفت ايران مهم ترين كشور خاورميانه و دنيا براى محصولات اسكانياست و من اولين باره در دوران كارى ٥ بار ميام به يك كشور و برميگردم تازه منهاى اينا يك شركتى مثل ماموت در كشورى مثل هلند دفاتر و انبارهاى مركزى بسيارى دارن و بيشتر اسكانياهاى ايران رو از هلند ميارن چون سفارش اونجاست و٤٧ درصد سهام اسكانيا هلند هم مال همين برادران تحصيلكرده فردوس هست حق شون حلال اقايان چون ميخوان كارى كنن كه تمام صنعت حمل و نقل و خودروسازى و كانكس رو بگيرن دست و تا الان هم موفق شدن.

  3. دانیال | آبان 2, 1395 | لینک نظر

    خیلی وقته این حرف ها هست ولی چیزی از کرمان موتور دهه نود جز مونتاژ چینی ندیدیم.

  4. سعید | آبان 2, 1395 | لینک نظر

    بنتلی میخواد بیاد ایران!!!!!!
    اووووووف

    خدا کنه مدل ارزون قیمت هندی فوبکس هم بیاد ایران حالا اسمش یادم نیست البته

  5. ali | آبان 2, 1395 | لینک نظر

    بهتر بود مدل های وارداتی هم به کرمان موتور واگذار میشد حداقل نمایندگی خدمات پس از فروش تو کل کشور داره… ماموت که فقط تو کار ماشین سنگین بوده چطوری میخواد خدمات پس از فروش تو کل کشور داشته باشه !!!