اخباراخبار خارجیاسلایدر

بازخرید 25 هزار دستگاه فولکس واگن دیزلی

از تقلب و افتضاحی که فولکس واگن در بحث مصرف سوخت و ارقامی که از میزان آلاینده ای تولیدی خودرو هایش به خریداران داده بود ، بالا آورد ، چند ماهی می گذرد و جدید ترین خبری که از این خودروساز بزرگ و با سابقه از رسانه های آمریکایی مخابره می شود ، این است که فولکس واگن 25 هزار دستگاه از خودرو های دیزلی خود را از بازار جمع آوری خواهد کرد و از مشتریان خریداری می شود. 85 هزار دستگاه از خودرو های ساخت فولکس واگنو سایر زیر مجموعه های آن از موتور های 3 لیتری TDI استفاده می کنند که طبق آمار های انتشار شده از فولکس واگن ، حدود یک سوم آن ها نمی توانند قوانین مربوط به آلایندگی را رعایت کنند و دادگاه نیز رای به جمع آوری این خودرو ها داده است. این خودرو ها عبارت اند از :

سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدا تنها این مشکل را در مدل های 2014 تا 2016 تشخیص داد ، اما بعد ها خود کمپانی به این تقلب اعتراف کرد و مشخص شد که این موضوع از سال 2009 به بعد آغاز شده است. پس از آن فولکس واگن قول داد که این مشکل را حل و خودرو ها را تعمیر می کند ، اما پس از شکایت های مختلفی که از این شرکت شد ، رای برجمع آوری خودرو ها گرفته شد. هم چنین اگر پای چهار سیلندر های TDI نیز به میان آید ، به عدد قبلی 475 هزار دستگاه نیز اضافه می شود که تنها همین تعداد نیازمند سرمایه گذاری و ضرر 10 بیلیون دلاری برای خرید دوباره خودرو ها از مشتریان خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که دادگاه پیش روی فولکس واگن به چه نحوی پیش می رود و آیا قاضی با تعمیر خودرو ها موافقت خواهد کرد و یا باید چندین بیلیون دلار از جیب فولکس واگن به جیب مشتریان بازگردد تا تنبیه مناسبی برای متقلب ها و درس عبرت برای سایر غول ها خودروسازی شود.

3 دیدگاه

  1. عشق است تویوتا
    فولکس واگن با 12 تا زیر مجموعه و با کلی تقلب میخواست رتبه اولی رو از تویوتا بگیره ولی نه از نظر کمی و نه از نظر کیفی نمیتونه

  2. ولی فولکس واگن با این همه زیر مجموعه و تولید توی بحث تقلب در مصرف سوخت به گرد ایرانم خودرو وسایپا نمیرسه . مصرف سوخت سمند رو 8.5 اعلام میکنن ولی راحت 13 , 14 میسوزونه . حالا کدوم دادگاه یقه اینارو میچسبه ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا