اخباراخبار خارجی

لوسید موتورز – جدید و رقیب آینده تسلا

آتیوا استارت آپی است که بر روی خودروهای الکتریکی فعالیت می کند و قصد دارد تا آخر امسال نمونه کانسپت خود را معرفی کند. این کمپانی سازنده همان ونی است که در مسابقه درگ خودروهای تسلا و فراری را پشت سر گذاشت و بر آنها پیروز شد. حال این کمپانی نوپا نام خود را به لوسید موتورز Lucid Motors تغییر داده تا نشان دهنده رابطه این کمپانی با خودرو باشد. حال باید ببینیم با رشد اینگونه استارت آپ هایی که بر روی ایده خودروهای الکتریکی فعالیت می کنند، آیا این کمپانی ها می توانند با سلاطین خودروسازی جهان رقابت کنند. در پایان امسال کمپانی لوسید موتورز قصد معرفی نمونه کانسپت خودروی خود را دارد و طبق اعلام کمپانی در سال 2018 این خودرو آماده فروش خواهد بود.

 

طبق اطلاعیه کمپانی این سدان لوکس توانی برابر با 900 اسب بخار خواهد داشت که می تواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. چندین تصویر در وب سایت این کمپانی از این خودرو موجود است که البته ظاهر کلی خودرو را نشان نمی دهد، بلکه بیشتر به رندرهای تبلیغاتی شبیه است.

حال به شرح تولید اولین خودروی این کمپانی می پردازیم. کمپانی آتیوا که توسط برخی از مهندسین تسلا و اوراکل در سال 2007 تاسیس شده است، در تابستان امسال ونی قدرتمند را معرفی کرد که بر روی اتاق و شاسی مرسدس بنز ویتو ساخته شده بود. این ون که به نام اِدنا Edna شناخته می شود، برای به رخ کشیدن قدرتش در مقابل تسلا مدل اس و فراری کالیفرنیا قرار گرفت. در این مسابقه درگ اِدنا در کمال ناباوری فراری و تسلا را پشت سر گذاشت و به پیروزی رسید.

این خودروساز نوپا قصد دارد در اولین سال تولید خود، تعداد 20 هزار خودرو تولید کند و در سال های بعد این تعداد را به 130 هزار دستگاه برساند. لوسید موتورز در کادر خود از نیروهایی مانند آقای پیتر رالینسون که در پروژه تسلا مدل اس همکاری داشته و دِرِک جنکینز که در کمپانی مزدا سابقه درخشانی داشته. بهره می برد.

 

حال باید ببینیم بازخورد علاقمندان به خودروهای الکتریکی در مقابل سدان لوسید موتورز چگونه می باشد و آیا این کمپانی می تواند با کمپانی های بزرگی مانند تسلا مقابله کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا