بررسی MG GT در پیست آزادی

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ | 80 نظر

بررسی MG GT در پیست آزادی

پیست آزادی تهران روز گذشته محل آزمون و تست تازه ترین مدل MG در بازار ایران بود. مدل GT که یک سدان با بدنه ای کوپه ای شکل کامپکت است و از نظر کلاس بدنه در حد فاصل مدل های اکسنت و النترا هیوندایی قرار می گیرد.

MG GT اما با موتور 1.5 لیتری توربو، گزینه ای متفاوت در این کلاس محسوب می شود و می تواند ویژگی های رانندگی نسبتا اسپرتی را با قیمت 115 میلیون تومان ارائه دهد.

در واقع اگر قرار بر مقایسه MG GT با خودروهایی مانند هیوندای اکسنت، هیوندای النترا، تویوتا کرولا، رنو فلوئنس و حتی میتسوبیشی لنسر 1.6 لیتری باشد که همگی در این کلاس قیمتی عرضه می شوند، می توان گفت که MG GT بیشترین گشتاور و بالاترین شتاب سرعت میانی را ارائه می کند و نزدیک ترین خودرو به مزدا 3 محسوب می شود.

با چنین دیدگاهی به نظر می رسید که تجربه رانندگی با این خودرو در پیست آزادی خالی از لطف نباشد و ما نیز با اشتیاق زیادی با دعوت شرکت مدیا موتور در این برنامه حضور یافتیم.

به غیر از مدل جدید GT، یک دستگاه GS نیز در پیست حاضر بود و خبرنگاران می توانستند این دو محصول جدید MG را با یکدیگر مقایسه کنند.

شاید نخستین مسئله جالب در مورد GT، صدای پر طنین و متفاوت اگزوز این خودرو باشد که در محوطه پیست به وضوح شنیده می شد.

مسلما 127 اسب بخار رقم چندان هیجان انگیزی در دنیای خودرو نیست اما صدای خروجی از پیشرانه و اگزوز، توربو بودن پیشرانه را فریاد می کشید و احساسی از مواجه با یک خودرو اسپرت و متفاوت را به افراد حاضر در پیست القا می کرد.

علیرغم سیستم فنربندی ساده چرخ های عقب، هندلینگ و پایداری خودرو در پیچ ها به لطف وجود سامانه ESP مناسب به نظر می رسید، هرچند وجود کم فرمانی غیر قابل انکار بود.

شتاب خودرو نیز در این کلاس و در مقایسه با سایر رقبای گیربکس اتوماتیک در زمره بهترین هاست و در شرایط که سایر خودروها با افزایش ارتفاع دچار افت توان می شوند، ام جی جی تی با وجود توربوچارجر از این قاعده مستثنی است و شتاب درخور توجهی را به خصوص در دورهای میانی ارائه می دهد.

در صورت استفاده از بنزین سوپر، شتاب صفر تا صد خودرو اختلاف چندانی با رقم ادعایی کارخانه (9.8 ثانیه) نخواهد داشت.

با این وجود عملکرد گیربکس شش سرعته MG GT چندان فوق العاده نیست و تا حدی با کاراکتر یک خودرو اسپرت فاصله دارد.

ترمزها نیز به همین شکل می توانستند قدرتمند تر طراحی شوند، اما فارغ از شرایط خاص رانندگی در پیست، MG GT یک سرو  گردن لذت بخش تر از خودروهایی مانند النترا ظاهر می شود و می تواند گزینه جالبی در این سگمنت داغ و پرهیاهوی بازار کشورمان باشد.


80 دیدگاه

  1. حامی | دی 9, 1395 | لینک نظر

    ام جی حرف نداره . چند ماهه یه ۳۵۰ گرفتم فراتر از انتظارم بود . ضمنا قبلش یه اکسنت ۲ایربگه داشتم . انصافا اونم خوب بود ولی در کل الان راضی تر هستم . فک میکنم جی تی هم خوب باشه .

  2. علی | آذر 1, 1395 | لینک نظر

    جناب سانمارنین ، اگر شما فضا را مسموم نکنید ، بحث ها خود به خود به سمت گفتگوهای فنی و منطقی کشیده میشه

  3. pony car | آبان 30, 1395 | لینک نظر

    با سلام خدمت تمام دوستان مخصوصا سانمارتین و احمد کامنت هارو که می خوندم دیدم متاسفانه جدیدا کاربران بی ادبی کامنت می زارن و اصلا به دنبال بحث منطقی خودرویی نیستند مخصوصا کاربری به نام امین و نیز عارف