اخباراخبار خارجی

آخرین پرده از تقلب مصرف سوختی هیوندای – کیا

شرکت های کیا و هیوندایی پرداخت جریمه 41.2 میلیون دلاری را قبول کردند. این جریمه توسط وکیل مدافع هایی از 33 ایالت آمریکا و بخش کلمبیا در نظر گرفته شده و دلیل آن نیز تقلب و زیاده روی هایی این دو کمپانی کره ای در اعلام مصرف سوخت خودرو هایشان اعلام شده است. این اخرین پرده از نمایش تقلب کیا و هیوندایی است که از سال 2011 آغاز و تا 2013 ادامه داشت که در این میان 1.2 میلیون دستگاه از این دو برند شامل این تقلب شده است. به طوری که مصرف سوخت آن ها بیشتر از آن مقداری که در کاتالوگ ها ذکر شده بود. پیش از این و در سال 2013 این دو شرکت ابتدا 350 میلیون دلار به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده پرداخت کرد و سپس توافق دیگری برای پرداخت 395 میلیون دلار دیگر به سازمان حمایت از محیط زیست و دادگستری آمریکا برای پایان دادن به تحقیقات و بستن پرونده انجام شد. این اعداد اشتباهی درباره مصرف سوخت در 8 مدل از هیوندایی و 5 مدل از کیا اتفاق افتاده بود.

این نکته بسیار شایان توجه است که در ایالات متحده برای چنین پرونده ای غرامت های چند صد میلیون دلاری در نظر گرفته می شود ، اما در موارد مشابه و در قبال اشتباه های داخلی هیچ غرامت و یا حتی اخطار خاصی به فرد یا افراد خاطی داده نمی شود.

3 دیدگاه

  1. واقعا تقلب در مصرف دیگه باب شده و حتی ولو و شورولت هم ازین قاعده مستثنی نیستن البته فولوکس هم بخاطر موارد مشابه دیگه ای جریمه شد

  2. بازم آمریکا?
    دمشون گرم
    همینجوری الکی تبدیل نشده به آرزوی هرکس برای زندگی تو کشورشون
    هفته پیش یه مقاله از هیوندای i20 توربو جدید منتشر شده بود که مصرف سوخت ادعایی ۳.۶ لیتر بود و در تست ۶.۴ مصرف کرده بود?
    نظرم رو میگم امیدوارم به دوستان عشق کره بر نخوره ، کره ای ها تو طراحی ، امکانات ، کیفیت و لذت سواری پیشرفت کردن ولی تو بحث های فنی چندین سال عقب تر از ژاپنی ها هستن.
    یکیش همین مصرف سوخت و آلایندگی که یکی از دوستان که توسان ۲.۴ لیتر داشت میگفت من کم تر از ۱۳ تا ۱۴ لیتر نسوزوندم و دلیل مصرف زیادش رو کیفیت پایین بنزین عنوان میکرد که بعید میدونم تاثیرش اینقدر باشه.

    1. دوست عزيز جالبه بدونيد كه كره اي ها الگوي تكنولوژيشون رو از ژاپنيها ميگيرن و همين هيونداي و كيا هميشه تكنولوژيهاشون رو از ژاپن خريداري ميكنن و سپس شروع ميكنن بر اون مبنا ب ساخت قطعات جديد منطقيش اينه كه هركس تكنولوژيه كره رو قبول نداره قاعدتا بايد تكنولوژيه ژاپن رو هم قبول نداشته باشه چون الگو و تكنولوژيه كره بر اساس تكنولوژيه ژاپن هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا